سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳

زمان اعلام قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 833427
سرانجام پس از فراز و نشیب‌های فراوان در بحث قیمت‌گذاری خودرو در درب کارخانه، شورای رقابت امروز از تغییرات قیمت خودرو در درب کارخانه رونمایی می‌کند.
به گزارش جهان نيوز به نقل از تجارت‌نیوز، اسماعیل شجاعی ­سخنگوی شورای رقابت، در گفتگو با صداوسیما درباره قیمت‌گذاری خودرو گفت: دو شرکت خودروسازی ایران به علل مختلف مدیریتی و مداخلات، دچار مشکل شده‌اند و چند سال است که از دولت گذشته قیمت خودرو‌ها ثابت نگه داشته شد که موجب شد خودروسازان دچار زیان انباشته شوند.

وی ادامه داد: راه‌حل اساسی صنعت خودرو، خصوصی شدن شرکت‌ها و تنظیم بازار با واردات است.

سخنگوی شورای رقابت از اقدامات چند ماه اخیر این شورا برای بررسی مشکلات صنعت خودرو خبر داد و گفت: هدف شورای رقابت، افزایش عرضه خودرو برای تامین بازار و سپس کنترل تقاضا است.

شجاعی اضافه کرد: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، سازمان حمایت بررسی تخصصی انجام داده و هر خودرو را با سه خودروی مشابه خارجی مقایسه و قیمت‌های جدید را محاسبه کرده که امروز ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: قیمت کارخانه‌ای خودرو در چند سال اخیر به طور غیرعادی پایین نگاه داشته شده و امروز قیمت‌های جدید ابلاغ می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت از مخالفت این شورا با عرضه خودرو در بورس کالا خبر داد و گفت: به اعتقاد شورای رقابت، عرضه خودرو در بورس به ضرر مردم و مصرف‌کنندگان بود.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا در نهایت قیمت خودرو در درب کارخانه امروز تغییر می‌کند یا خیر؟ طبق تجربه بازار آزاد نیز منتظر اعلام قیمت‌های جدید است و احتمالاً اولین شوک بزرگ به بازار هم از طریق شورای رقابت وارد شود.
https://jahannews.com/vdcewx8vfjh8xei.b9bj.html
jahannews.com/vdcewx8vfjh8xei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد خریداران خودرو برسد . معلوم نیست چه خوابی برای مردم دیده اند.در این سال مهار تورم .
سید مسعود
Iran, Islamic Republic of
به خدا دارم سکته میکنم، یکساله اسمم توی قرعه کشی در اومده و باید مرحله دوم رو واریز کنم الانم نمیدونم بقیه رو چجوری باید جور کنم، احتمال خیلی قوی از خریدم انصراف بدم،
Iran, Islamic Republic of
همین جمله تکراری که خودروسازها چند ساله دارند ضرر می کنند پیداست ...!!