پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۲

دغدغه مردم، هنجارشکنی‌ها در عرصه حجاب است

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 833399
مهار تورم و رشد تولید دستورکار یک ساله نیست و مجلس تلاش می‌کند در سال پیش‌رو به این مسئله در برنامه هفتم توسعه توجه خاص کند.
دغدغه مردم، هنجارشکنی‌ها در عرصه حجاب است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: فرا رسیدن ماه مهمانی و بندگی خدا، ماه مبارک رمضان فرصتی برای همه ماست تا رابطه نزدیک تری با خداوند متعال برقرار کنیم و از نعمت‌های معنوی این ماه و به طور خاص از فرصت شب‌های قدر بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال با عنوان مهار تورم و رشد تولید، دو اولویت اصلی برنامه ریزی و اقدام در سال جاری را برای همه مسئولان تعیین فرمودند. مجلس پیش از این در بسته تحول قوانین اقتصادی و در فرآیند تصویب بودجه ۱۴۰۲ به این امر توجه ویژه داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثال قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار یا اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اعطای مجوز به دولت جهت استفاده از کالابرگ الکترونیک برای حفظ قدرت خرید مردم در برابر تورم از جمله این موارد است.

قالیباف اظهار داشت: البته مهار تورم و رشد تولید دستورکاری یک ساله نیست، لذا مجلس مهمترین کاری که تلاش می‌کند در سال پیش رو انجام دهد، توجه خاص به این مسئله در برنامه هفتم توسعه است.

وی تأکید کرد: امیدواریم دولت نیز از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کرده تا مردم شاهد حرکت رو به جلوی اقتصاد کشور و حفظ قدرت خرید خود باشند. مجلس در این راه با تمام توان در کنار دولت است و در صورت نیاز با قید فوریت آماده فراهم سازی زمینه‌های قانونی لازم و مورد نیاز دولت برای این دو امر مهم و اساسی و برای تحول در حکمرانی اقتصادی خواهد بود.

رئیس مجلس افزود: یکی از مسائل مهمی که رهبر حکیم انقلاب در حرم مطهر رضوی تبیین فرمودند، ضرورت تحول بود. البته تحول گرایی در بیان ایشان مربوط به امسال نیست و چند سالی است که ایشان در مهمترین دیدار‌ها بر آن تأکید می‌کنند و حاکی از راهبردی است که از الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب محسوب می‌شود.

قالیباف گفت: مطالبه ایشان مبنی بر اینکه مباحث مربوط به تحول باید با طرح در افکار عمومی و بحث و بررسی آن‌ها زمینه اجرایی پیدا کند، ایجاب می‌کند که مسئولان، اندیشکده ها، نخبگان و دانشگاهیان به بحث و بررسی این موضوع مهم بپردازند، بر همین اساس اینجانب مبتنی بر فرمایشات پیشین رهبری، برداشت خود از چرایی، چیستی و چگونگی تحول را با عنوان حکمرانی نو مطرح کردم و ان شاءالله در مجال‌های بعدی بیشتر در این زمینه سخن خواهم گفت و امیدوارم مورد نقد و نظر اندیشه ورزان و فرهیختگان قرار گیرد.
https://jahannews.com/vdcco1q4o2bq118.ala2.html
jahannews.com/vdcco1q4o2bq118.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دغدغه اصلی مردم معیشت هم هست
Iran, Islamic Republic of
دغدغه مردم این است که قیمت یک قوطی کبریت یا لانه مرغ شده 3 میلیارد تومان.