شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۵

عربستان نیازمند توافق با ایران بود/ نظام دوقطبی در حال افول است

دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 831904
کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عربستان نیازمند توافق با ایران بود، گفت: ادامه دشمنی هر دو کشور هزینه خواهد داشت.
عربستان نیازمند توافق با ایران بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حسین رویوران با اشاره به توافق میان ایران و عربستان سعودی، اظهار داشت: این توافق بر اساس نیازهای دو کشور به ویژه کشور عربستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی نیازمند به این توافق بود، ادامه داد: انجام این توافق دلایل متعددی از جمله جنگ یمن، نوع روابط با آمریکا و همچنین تحولات موجود در نظام بین الملل دارد.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: نظام دو قطبی در حال افول است و یک نظامی که صد در صد روشن نیست در حال شکل‌گیری است بنابراین در چنین شرایطی همه کشورها سعی می‌کنند شرایط خودشان را از طریق گسترش روابط با یکدیگر، کم کردن تخاصم‌ها و دشمنی‌ها مستحکم کنند.

رویوران عنوان کرد: آنچه که اتفاق افتاده نیازی است که عربستان را وادار به این مسئله کرده البته ایران هم منافعی برای برقراری این رابطه دارد چرا که ادامه دشمنی هزینه خواهد داشت.

گفتنی است، روز جمعه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱، بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن با امضای «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین صادر شد.

جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.
https://jahannews.com/vdccxsq402bq1o8.ala2.html
jahannews.com/vdccxsq402bq1o8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین حرف شما یعنی دمیدن در آتش اختلافات
Iran, Islamic Republic of
به اصل مساله بچسبید تا دشمنان آن را خراب نکنند و دوباره رابطه قطع نشود.
Iran, Islamic Republic of
یعنی ما نیازمند توافق با عربستان نبودیم چه حرف هایی!
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
هم عربستان ، هم ایران ، هم منطقه و هم جهان اسلام نیازمند این توافق و ترک مخاصمه بود
Iran, Islamic Republic of
همیشه دیگران به ایران نیاز دارند و ایران به کسی نیاز ندارد!
همیشه ایران پیروز می شود و دیگران شکست می خورند!