پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آیا استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی شد؟

شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 831686
رئیس صنف جایگاهداران کشور در خصوص اطلاعیه اخیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و الزام به استفاده از کارت سوخت شخصی توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش جهان نيوز، اسدالله قلی‌زاده رئیس صنف جایگاه‌داران کشور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: تقاضا از مردم برای استفاده از کارت سوخت شخصی به‌معنای غیرفعال شدن کارتهای آزاد جایگاهها نیست، بلکه چون تعداد کارتهای آزاد در جایگاهها خصوصاً استانهای مرزی محدود است، مردم برای جلوگیری از هرگونه مشکل، حتماً کارت سوخت شخصی به‌همراه داشته باشند و از آن استفاده کنند.

وی افزود: اطلاعیه شرکتهای تابعه وزارت نفت مبنی بر دعوت از مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی جهت مدیریت بهتر توزیع سوخت است و در صورتی که مردم از کارت سوخت خود استفاده کنند در شلوغی‌های نوروزی پمپ‌بنزین‌ها با مشکل مواجه نخواهند شد.

رئیس صنف جایگاهداران کشور تصریح کرد: تعداد کارتهای آزاد بنزین به‌اندازه تعداد نازلهای سوخت نیست و این نوع کارتها صرفاً برای استفاده اضطراری آن کسانی که کلاً کارت سوخت خودرو ندارند در جایگاهها وجود دارد و انتظار می‌رود مردم این موضوع را رعایت کنند تا با سهولت و بدون مشکل سوختگیری انجام شود.

وی ادامه داد: خصوصاً در استانهای مرزی، تصمیم‌سازان به‌دلایلی نظیر مدیریت توزیع و جلوگیری از انحراف فراورده، تعداد کارتهای آزاد جایگاهها را بسیار کم کرده‌اند و همراه داشتن کارت سوخت شخصی در کل کشور خصوصاً این استانها اکیداً توصیه می‌شود؛ البته مسئولان تصمیم‌سازی که مردم را عادت دادند به‌جای کارت سوخت شخصی از کارت جایگاه استفاده کنند، باید قبلاً پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دادند و تاکنون نیز بارها اعلام کرده‌ایم که روشهای سلبی در خصوص طرحهای توزیع سوخت جوابگو نیست.

قلی‌زاده با بیان اینکه "کنار الزامها و محدودیتها حتماً باید مشوق‌های لازم جهت ترغیب مردم و اجرای صحیح وجود داشته باشد"، گفت: جایگاهداران و مردم مواجهه مستقیم دارند و الزامهای دستوری که بدون اخذ نظر از این بخش خصوصی اجرایی می‌شود، موجب ایجاد نارضایتی و مشکلات متنوع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید هرچه سریعتر کارتهای سوخت جدید و المثنی را به دست مالکان خودرو برسانند.
https://jahannews.com/vdcjoveomuqetmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjoveomuqetmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *