سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

نخست‌وزیر جدید چین معرفی شد +فیلم

شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 831682
کنگره ملی خلق چین امروز شنبه نخست‌وزیر جدید این کشور را که رئیس‌جمهور معرفی کرده بود، تأیید کرد.
نخست‌وزیر جدید چین معرفی شد +فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، نمایندگان کنگره ملی خلق چین امروز شنبه در چهاردهمین نشست خود «لی چیانگ» را به عنوان نخست‌وزیر جدید چین انتخاب کرد.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، لی‌چیانگ را برای نخست‌وزیر معرفی و کنگره نیز او را تأیید کرد. لی چیانگ جانشین «لی کچیانگ»، نخست‌وزیر مستعفی چین می‌شود.
 
نمایندگان کنگره ملی خلق چین دیروز جمعه نیز به اتفاق آرا «شی جین پینگ» را برای سومین دوره به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کردند.به این ترتیب شی جین پینگ برای یک دوره پنج ساله دیگر رئیس جمهور چین خواهد بود.

شی جین پینگ همچنین مجدداً به عنوان رئیس کمیسیون مرکزی نظامی، دومین پست مهم در سلسله مراتب قدرت در چین، انتخاب شد. رأی گیری ساعت ۱۱ صبح امروز به وقت محلی انجام شد که طی آن ۲۹۵۲ به نفع شی جین پینگ رأی دادند و هیچ رأی مخالف و ممتنعی وجود نداشت.

شی جین پینگ اولین رئیس جمهوری در چین است که برای سه دوره رئیس جمهور انتخاب می‌شود. وی اولین بار در مارس ۲۰۱۳ و دومین بار در مارس ۲۰۱۸ به عنوان رئیس جمهور چین انتخاب شده بود. در واقع مسیر برای سومین دوره ریاست جمهور شی جین پینگ در سال ۲۰۱۸ هموار شد که در قانون اساسی این کشور اصلاحاتی انجام شد و پیش از آن حداکثر دوره ریاست جمهوری دو دوره در چین بود.

پس از بیستمین کنگره حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) در ماه اکتبر، شی جین‌پینگ برای سومین بار بعنوان دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انتخاب شد.

شی جین پینگ در سال ۱۹۵۳ در پکن در خانواده یک رهبر انقلابی و سیاسی برجسته چین به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۴، او به اتحادیه جوانان کمونیست چین پیوست و بعداً چندین سمت حزبی در سطح شهرستان و شهرستان داشت.

وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ فرماندار استان فوجیان شرقی بود، در سال ۲۰۰۷ به عنوان عضو کمیته دائمی (PC) دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انتخاب شد و در مارس ۲۰۰۸ به عنوان نایب رئیس جمهوری خلق چین انتخاب شد.

شی جین پینگ در نوامبر ۲۰۱۲ ریاست کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و شورای نظامی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را بر عهده داشت و در مارس ۲۰۱۳ سمت رئیس دولت و رئیس شورای نظامی مرکزی جمهوری خلق چین را بر عهده گرفت.
 
https://jahannews.com/vdcfcydc0w6dmva.igiw.html
jahannews.com/vdcfcydc0w6dmva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *