شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

علت خمیازه کشیدن زیاد چیست؟

شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۰
کد مطلب: 831560
آیا خمیازه کشیدن به خاطر خستگی و خواب آلوده بودن است یا به خاطر خنک کردن مغز خمیازه میکشیم؟ با علت های اصلی خمیازه کشیدن آشنا شوید.
علت خمیازه کشیدن زیاد چیست؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکا نیوز، خمیازه کشیدن یکی از پاسخ های اتوماتیک بدن نسبت به خستگی و استرس می باشد اما خمیازه کشیدن بیش از حد می تواند یکی از علائم مشکلات جسمی در فرد باشد. در این بخش قصد داریم که علت ها و چگونگی تشخیص خمیازه بیش از حد را بررسی کنیم.

علت های خمیازه کشیدن بیش از حد چیست ؟

خمیازه کشیدن بیش از حد دلایل مختلفی دارد و می تواند به علت اثرات جانبی یک دارو، وضعیت جسمی خاص ، مشکلات روحیه ، بی خوابی و غیره باشد و همچنین ممکن است علائمی مثل خستگی بیش از حد، اختلال تمرکز و مشکلات تنفسی را در پی داشته باشد. عوامل عنوان شده در ادامه این بخش از سلامت نمناک می تواند باعث خمیازه کشیدن بیش از حد در فرد شود.

مشکلات خواب از دلایل خمیازه کشیدن زیاد: یکی از دلایل رایج برای خمیازه بیش از حد خستگی مفرط می باشد. اگر افراد به اندازه کافی نخوابند ، احتمالاً بیش از حد خمیازه خواهند کشید و اگر افراد خستگی مداوم و بیخوابی پایدار را در طول روز تجربه کنند ، احتمالاً با اختلال خواب روبرو خواهند شد و باید به پزشک مراجعه کنند.

مثلاً این افراد معمولا خستگی را هنگام روز تجربه می کنند و دیگر علائمی که می تواند به مشکلات خواب مربوط باشد، شامل موارد زیر است :

- سختی در تمرکز

- عکس العمل های آرام

- کلافگی

- بی انگیزگی

- ضعف یا درد عضلانی

- خشم

عصبانیت یکی دیگر از عواملی است که باعث خمیازه کشیدن می شود.

خشم می تواند روی قلب، سیستم تنفسی و سطح انرژی فرد تاثیرگذار باشد و همچنین می تواند تنگی نفس، خمیازه و احساس ترس را به وجود آورد. اگر فرد احساس خشم بیش از حدی داشته باشد، احتمالا متوجه خمیازه کشیدن بیش از حد خود می شود و خمیازه ای که مربوط به خشم و عصبانیت باشد، اغلب با استرس بدتر خواهد شد.

خمیازه کشیدن هنگام مصرف برخی دارو ها: افراد ممکن است هنگام مصرف دارو های خاصی ، خمیازه کشیدن بیش از حد را تجربه کنند.

خستگی و سرگیجه یکی از اثرات جانبی داروهای خاص می باشد که این دارو ها ممکن است علائم بدی را نیز به همراه داشته باشند که عبارتند از :دارو های حاوی سروتونین یا ضد افسردگی ، آنتی هیستامین ها و داروهای مسکن.

افسردگی از دلایل خمیازه کشیدن: افسردگی می تواند باعث خمیازه کشیدن بیش از حد شود که معمولاً علت آن هم اثرات جانبی داروهای ضد افسردگی می باشد . اگر فرد با افسردگی مواجه باشد و متوجه خمیازه مداوم خود شود ، باید حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارد تا بتواند دارو های خود را تغییر دهد.

مشکلات قلبی از علت های خمیازه کشیدن زیاد: خمیازه کشیدن بیش از حد می تواند نشان دهنده خونریزی اطراف قلب باشد. این موضوع می تواند با عصب شما نیز ارتباط باشد و در بعضی از موارد خمیازه کشیدن بیش از حد نشان دهنده حملات قلبی نیز هست و دیگر علائمی که همراه با خمیازه کشیدن به مشکلات قلبی مرتبط هستند، شامل موارد زیر است:

- درد سینه

- کوتاهی و تنگی نفس

- درد بالاتنه

- بی خوابی

- سنگینی سر

اگر هر کدام از این موارد بالا را به همراه خونریزی بیش از حد داشتید، حتما به پزشک مراجعه کنید.
https://jahannews.com/vdcai6naw49nem1.k5k4.html
jahannews.com/vdcai6naw49nem1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *