پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

قیمت لوله و انواع مقاطع فولادی در سایت آهن ملل

شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 830932
قیمت لوله و انواع مقاطع فولادی در سایت آهن ملل
قیمت لوله با توجه به انواع لوله موجود، در جداول زیر به صورت اختصاصی قابل مشاهده می باشد. هر جدول برای کارخانه ای مجزا می باشد که قیمت روز لوله تولیدی آن کارخانه را نشان می دهد. کارشناسان آهن ملل، روزانه قیمت انواع لوله را از طریق استعلام از کارخانه های تولیدکننده به روز رسانی کرده و در جدول درج می کنند. لازم به ذکر است برای خرید لوله فلزی مورد نظر خود، ابتدا گزینه «ارزش افزوده» را فعال نمایید تا قیمت نهایی محصول قابل مشاهده باشد.

لوله فولادی

آهن ملل ویژگی های محصول
۱ نام محصول لوله
۲ انواع لوله مبلی، مانیسمان، داربستی، جدار چاه، صنعتی
۳ واحد کیلوگرم
۴ طول شاخه ۶ متر

لوله فولادی ، مقطع فلزی استوانه‌ای شکل است که از فولاد ساخته شده‌ و در ساخت و زیرساخت‌ ها، کاربردهای زیادی دارد. لوله ها پر مصرف ترین محصول ساخته شده توسط صنعت فولاد هستند. لوله های فولادی را می توان از مواد اولیه مختلفی مانند آهن، کربن، منگنز، وانادیوم و غیره ساخت. میزان مصرفی هر کدام از این مواد، ویژگی خاصی به لوله می دهد به طور مثال از لوله های فولادی کربنی می توان برای عملیاتی که با دما و حرارت بالا سر وکار دارند، استفاده کرد.

لوله ها با دو روش مجزا به عنوان لوله درزدار یا بدون درز تولید می شوند. وجود تفاوت در ابعاد، ضخامت و اشکال مختلف لوله، باعث ایجاد تنوع در انواع لوله شده است.
از دهه ۱۸۰۰، گام‌های بزرگی در فناوری ساخت لوله‌ فولادی برداشته شده است، از جمله میتوان به بهبود روش‌های ساخت و نگهداری اشاره نمود.

کاربرد اصلی لوله فولادی در حمل و نقل مایع یا گاز (حمل نفت، گاز و آب) به خصوص به صورت زیرزمینی است. با این حال، لوله‌ با اندازه‌ ها و طول های مختلف در ساخت و ساز استفاده می ‌شود. یک نمونه معمول تولید لوله برای مصارف خانگی ، لوله فولادی باریکی است که سیستم خنک کننده یخچال به واسطه آن اجرا می شود.

در ساختمان سازی از لوله به منظور تعبیه سیستم گرمایش و لوله کشی استفاده می شود. همچنین از لوله می توان برای ساخت قطعات مختلفی استفاده نمود.

مقاطع فولادی کدامند و انواع آن چیست؟
شکل پدیر فولاد باعث شده است آن را بر اساس نیاز به اشکال مختلفی تهیه و تولید کرد. انواع مقاطع فولادی شامل میلگرد، تیرآهن، لوله، نبشی، پروفیل و … می شود و می توان از هریک از آنها در صنایع مختلفی استفاده نمود.

تاریخچه استفاده از لوله های فولادی


شاید اولین مصرف کنندگان لوله، کشاورزانی باشند که آب را از نهرها و رودخانه ها به داخل مزارع خود هدایت می کردند. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد، چینی ها از لوله برای انتقال آب به مکان های مورد نظر استفاده می کردند. در قرن اول پس از میلاد، اولین لوله های سربی در اروپا ساخته شد. اولین روش برای تولید لوله فولادی در اوایل دهه ۱۸۰۰ معرفی و به مرور زمان به شکل های مدرنی که امروزه استفاده می کنیم، تبدیل شد.

انواع لوله

انواع لوله در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اما باید قبل از خرید نوع لوله مورد خود را مشخص کنید. لوله ها از نظر ساختار، سایزبندی، جنس به چندین نوع تقسیم بندی می شوند که هریک از این انواع لوله برای مصارف خاصی تعبیه شده اند.
انواع لوله را می توان بر اساس نوع ساخت نیز دسته بندی نمود.
  • لوله‌های درزدار: لوله درزدار با شکل دادن ورق های مسطح، به شکل گرد یا دایره ای توسط دستگاه خم کن غلتکی یا صفحه ای ساخته می شود. سپس لوله با استفاده از یک منبع انرژی بالا جوش داده می شود. لوله درزدار را می توان در سایزهای بزرگ و بدون محدودیت سایز تولید کرد. لوله درزدار معمولاً برای حمل و نقل آب، نفت یا گاز در مقادیر زیاد استفاده می شوند.
  • لوله‌های بدون درز: برای تولید لوله فولادی بدون درز، از شمش فولادی به عنوان ماده خام استفاده می کنند، سپس با استفاده از نورد گرم، لوله بدون درز تولید می گردد. در زمانی که نیاز به لوله هایی با قطر بزرگ و با دیواره ضخیم است، معمولاً از این روش برای تولید لوله استفاده می شود.
حال می توان انواع لوله را به شرح زیر بیان کرد:
  • لوله گالوانیزه
    لوله گازی
    لوله مبلی
    لوله مانیسمان
    لوله داربستی
    لوله جدار چاه
لوله ها نیز دارای سایزبندی مختلفی می باشند که هر کدام از این سایزندی ها برای کارکرد خاصی استفاده می شود. در کل لوله ها دارای سایزبندی ۱، ۲، ۱۰، ۱۳، ۱۶، ۱۸، ۲۰ و … می باشند.

هر کدام از لوله های ذکر شده کاربردها و جایگاه های متفاوتی دارند که متناسب با اشکال و متریال مختلف، به منظور استفاده در موقعیت خاصی به کار می روند.
 
انواع لوله

کاربرد لوله در ساختمان سازی

لوله فولادی در صنایع مختلف کاربرد دارد، از پالایشگاه ها گرفته تا تاسیسات ساختمانی همه و همه از لوله های فولادی استفاده می کنند. امروزه با افزایش ساختمان سازی، بهره گیری از انواع لوله ها افزایش بسیاری داشته است. هر کدام از لوله ها با توجه به جنس، سایز و ابعاد، شکل و غیره در موارد مختلفی استفاده می شوند.

از آنجایی که لوله های فولادی از ساختار مستحکم و قدرتمندی برخوردارند، برای زیرساخت هایی مانند فاضلاب، انتقال گاز از پالایشگاه ها، انتقال آب در سراسر شهرها و شهرک ها و غیره استفاده می شوند.

لوله گالوانیزه دارای یک روکش روی مذاب می باشد به همین دلیل مقاومت بالایی نسبت به رطوبت دارد. لوله مانیسمان از لوله های بدون درز می باشد که برای انتقال نفت و گاز استفاده می شود.
 
از انواع محصولات فولادی چه می دانید؟
محصولات فولادی نقش بسزایی در زندگی همه افراد ایفا می کنند. هریک از محصولات فولادی دارای ساختار و شکل متفاوتی هستند که بسته به نیاز سازه، مورد استفاده قرار می گیرند.

قیمت لوله آهنی

قیمت لوله بسته به نوع، ضخامت، سایز و … دارای رنج مختلفی است. از سویی دیگر بسته به حجم سفارش نیز ممکن است قیمت لوله متغییر شود. یکی از ویژگی های مهم و اثرگذار بر قیمت لوله، قطر اسمی لوله است. به میزان مقاومت لوله در برابر فشاری که به آن وارد می شود، قطر اسمی لوله می گویند.
با توجه به نکته بر شمرده شده در مورد قطر لوله و ضخامت آن، باید نوع مصرف لوله کاملا مشخص گردد تا بدین ترتیب بتوان لوله مناسب با سازه و یا کارکرد مورد نظر را خریداری نمود.

جدول وزن و اشتال لوله؛ رابطه قیمت لوله با وزن آن

خرید لوله های فولادی مستلزم رعایت نکاتی است که باید به آن ها توجه بسیاری نمود. یکی از این عوامل وزن لوله می باشد؛ همانطور که می دانید وزن لوله فولادی بسیار بر قیمت آن ها تاثیرگذار است و رابطه مستقیمی بر قیمت گذاری لوله ها دارد.
به همین منظور بهتر است قبل از خرید لوله، از وزن آن ها اطمینان حاصل نمایید. برای محاسبه وزن لوله ها روش های مختلفی وجود دارد، ساده ترین راه، استفاده از جداول وزنی از پیش تعیین شده می باشد. همچنین با استفاده از فرمول ساده و جدول اشتال می توان وزن لوله را بدست آورد. لازم به ذکر است در صورت دسترسی نداشتن به جداول وزنی، با استفاده از متر و کولیس و اعداد بدست آمده، می توان وزن لوله ها را حساب کرد. توضیحات بیشتر در مورد محصولات فولادی گوناگون را در این صفحه بخوانید.

قیمت لوله فلزی

قیمت لوله فلزی و یا لوله آهنی را می توان به صورت روزانه و یا حتی به صورت لحظه ای رصد نمود، چرا که عوامل زیادی در نوسانات قیمتی لوله دخیل هستند.
شما می توانید قیمت انواع لوله را در سایت آهن ملل مشاهده کنید. کارشناسان آهن ملل به صورت روزانه و پس از استعلام قیمت از کارخانه های تولیدکننده، قیمت نهایی انواع لوله را در سایت درج می کنند.
قیمت لوله

قیمت روز لوله

قیمت روز لوله بسته به تحولاتی که در بازار رخ می دهد، دچار نوسان می شود. مهم نیست این تحولات سیاسی است یا اقتصادی، در داخل کشور رخ داده است یا خارج از کشور، همگی می توانند به صورت قابل مشاهده ای بر قیمت روز لوله تاثیر بگذارند.
برای رصد قیمت امروز لوله باید بررسی نمود که آیا در عوامل زیر تغییراتی رخ داده است یا خیر و اما عوامل دخیل بر قیمت امروز لوله:
  • نوسانات بازار آهن آلات
    نرخ سنگ آهن
    نرخ دلار
    قیمت شمش
    هزینه های حمل و نقل
    تحولات سیاسی و اقتصادی
    کارخانه تولیدکننده

قیمت آنلاین لوله

شرکت آهن ملل به عنوان یکی از برترین فروشگاه آهن آلات، با فراهم سازی بستری به روز و مطمئن، قیمت آنلاین لوله را در سایت خود به صورت روزانه منتشر می کند. اگر نیاز به خرید انواع لوله دارید و می خواهید به صورت بر خط قیمت لوله را رصد کنید، حتما به سایت آهن ملل مراجعه کنید. شما می توانید در جدوال ارائه شده قیمت لوله شاخه ای هر کارخانه را به آسانی مشاهده کنید.

خرید لوله فلزی

شما می توانید برای خرید لوله به صورت حضوری و یا غیر حضوری به شرکت آهن ملل مراجعه نمایید. آهن ملل به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های آهن آلات، تلاش کرده است با ارائه مشاوره رایگان، خرید لوله فلزی را برای کاربران میسر سازد. در سایت آهن ملل قیمت انواع لوله به صورت کامل و بر اساس کارخانه های تولید کننده شرح داده شده است.

شما می توانید با مراجعه به سایت آهن ملل و یا تماس با شماره ۳۵۰۲۰-۰۳۱ با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

انواع مقاطع فولادی

میلگرد از پرکاربردترین و مهم ترین مقاطع فولادی در صنعت ساخت و ساز محسوب می شود. رایج ترین انواع میلگردها عبارتند از: میلگرد آجدار، میلگرد ساده و میلگرد کلاف. لازم است بدانید از بین انواع میلگرد، میلگرد آجدار کاربرد و تقاضای بیشتری نسبت به سایرین دارد و به همین دلیل قیمت آن روزانه بررسی و اعلام می شود.

انواع مقاطع میلگرد دارای مشخصات منحصر به فرد می باشند که شناسایی آن ها در هنگام خرید می تواند کمک زیادی به خریدار نماید، برخی از مشخصات مهم میلگرد که در هنگام خرید باید به آنها توجه نمود عبارتند از نوع میلگرد، کارخانه تولید کننده میلگرد، علامت اختصاری میلگرد، جدول وزن میلگرد و جدول اشتال میلگرد. در کشورمان ایران، میلگرد توسط کارخانه های زیادی تولید می شود که از مهم ترین آن ها می توان به میلگرد کارخانه ذوب آهن، میلگرد ظفر بناب، میلگرد شاهین بناب، میلگرد گلستان، میلگرد میانه، میلگرد فایکو و میلگرد زاگرس اشاره نمود. لازم به ذکر است تشخیص میلگرد تقلبی از اصل نیازمند تسلط و آگاهی بر ویژگی های منحصر به فرد میلگرد می باشد.
https://jahannews.com/vdcc1xq4i2bq1o8.ala2.html
jahannews.com/vdcc1xq4i2bq1o8.ala2.html
برچسب ها: آهن ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *