پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمریکا: منتظر نتایج سفر گروسی به تهران هستیم

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 830809
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ایالات متحده قبل از تصمیم گیری درباره اقدامات و گام‌های بعدی درباره ایران منتظر نتایج سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران خواهد ماند.
آمریکا: منتظر نتایج سفر گروسی به تهران هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، رابت مالی روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی در نشستی با حضور کارشناسان اندیشکده‌های آمریکایی که توسط لابی صهیونیستی جی-استریت برگزار شده بود، اظهار کرد: مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است به ایران برود. او هنوز گزارش خودش را در خصوص پایبندی یا عدم پایبندی ایران به ان. پی. تی منتشر نکرده است. باید منتظر آن بمانیم تا بعد ببینیم چه اقداماتی مناسب هستند.

وی افزود: با سه کشور اروپایی (تروئیکای اروپا) و کشورهای دیگر در جهان که نگران برنامه هسته‌ای ایران هستند، در تماس نزدیک هستیم و در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

رابرت مالی تاکید کرد: صرف نظر از هر اقدامی که انجام دهیم نگرانی‌های ما در خصوص ایران وجود دارند و مرتفع نخواهند شد. ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نمی‌کند و هنوز سوالاتی وجود دارند که ایران پاسخ نداده است.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که کشف ذرات اورانیوم غنی‌شده تا ۸۴ درصد از جمله دیگر نگرانی‌های آمریکا در خصوص ایران است و تصریح کرد: نیاز به توضیحاتی در این زمینه داریم و منتظر ارزیابی آژانس بین المللی اتمی هستیم.

رابرت مالی گفت: بنابراین نباید درباره اقداماتی که انجام خواهیم داد یا نخواهیم داد، عجله کرد.
وی افزود: اجازه دهید ببینیم آژانس بین المللی انرژی اتمی چه گزارشی ارائه می‌کند و سپس ما "برای تصمیم‌گیری در خصوص گام‌های بعدی زمان کافی خواهیم داشت."
https://jahannews.com/vdcfxxdc1w6dmca.igiw.html
jahannews.com/vdcfxxdc1w6dmca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *