جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۱

ماموران قلابی در دام مامور قانون افتادند

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 830766
در پرونده جدید مستندِ «یک پرونده یک روایت» یک باند سه نفره با معرفی خود به عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر دست به سرقت می‌زدند که تا الان حدود ۱۵۴ شاکی آن‌ها را شناسایی کرده است.
ماموران قلابی در دام مامور قانون افتادند
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، قسمت جدید مستند رادیویی «یک پرونده یک روایت» به باند سه نفره‌ای اختصاص داشت که آن‌ها با معرفی خود به عنوان مامور مبارزه با مواد مخدر موبایل شهروندان را سرقت می‌کردند که در منزلشان دستگیر شدند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز درباره این پرونده گفت: چند فقره سرقت تحت عنوان مامور به پلیس آگاهی گزارش شد. در این پرونده سه نفر در سطح استان اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند و خودشان را مامور معرفی می‌کردند.

سرهنگ نادربیگی ادامه داد: با تجمیع پرونده‌ها و اقدامات همکارانم در پلیس آگاهی یک باند سه نفر از سارقین سابقه‌دار و حرفه‌ای دستگیر شدند. متهمان این پرونده سابقه‌های متعددی داشتند و همه این سرقت‌ها هم با همین عنوان بوده است.

یکی از متهمان درباره روند وقوع سرقت از شهروندان با عنوان مامور فراجا توضیح داد: سه نفری با ماشین طعمه‌ها را به صورت تصادفی انتخاب می‌کردیم و خودمان را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفی می‌کردیم. می‌گفتیم گزارشی به ما شده و باید بازرسی انجام شود. در همین حین، موبایل‌شان را برای بازرسی می‌گرفتیم و بعد با ماشین فرار می‌کردیم.

این متهم در پاسخ به مقاومت افراد گفت: اکثرشان موبایلشان را به ما می‌دادند. البته به‌جای کارت شناسایی نیروی انتظامی، کارت ملی خودمان را یک لحظه نشان می‌دادیم و اجازه نمی‌دادیم کارتمان را بخوانند.

در ادامه رئیس پلیس آگاهی استان البرز خطاب به متهمان گفت: در یکسری از سرقت‌ها کارت بانکی شخص را با رمز گرفتید و برداشت حساب هم انجام دادید. اما متهم دیگر پرونده با بیان اینکه این نوع سرقت‌ها از طرف ما نیست، افزود: آن سرقت‌ها را طایفه‌های ما انجام دادند. هرکسی با طایفه خودش سرقت می‌کند. مثلاً یک دسته به عنوان مامور ماشین سرقت می‌کند، طایفه دیگر کارت بانکی یا موبایل سرقت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای سرقت اعمال زور نمی‌کردیم، تصریح کرد: از آنجایی که اکثر افغانستانی‌ها مجوز نداشتند و قاچاقی به ایران آمده بودند، اکثرشان می‌ترسیدند.

متهم دیگر پرونده با بیان اینکه بعد از گرفتن موبایل شهروندان، از محل متواری می‌شدیم، افزود: ماشین برای خودمان بود، ولی پلاک را مخدوش یا جا‌به‌جا می‌کردیم. تعدادی از موبایل‌های سرقتی را خودمان استفاده می‌کردیم و بقیه را زیر قیمت می‌فروختیم. اما در مواردی هم بود که به ما می‌گفتند با لباس شخصی هستید یا کارتتان را نشان دهید تا به وضوح ببینیم. اینجا بود که بی‌سیم نشان می‌دادیم، اگر قبول نمی‌کردند متواری می‌شدیم.

سرهنگ نادربیگی درباره سرقت پلاک خودرو و تبعات ناشی از عدم اطلاع آن به پلیس آگاهی توضیح داد: اگر در همان زمان فقدان پلاک به پلیس آگاهی اطلاع ندهید، با مشکل روبه‌رو می‌شوید. باید در همان زمان، سرقت پلاک را اطلاع دهید. اکثر مواقع اگر خودرو سمند سفید است، پلاکی سرقت می‌شود که برای سمند باشد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خطاب به متهمان پرونده بیان کرد: از زمانی که شما سرقتتان را شروع می‌کردید، حدود هفت هشت سرقت انجام می‌دادید. یعنی از اسلامشهر که شروع می‌کردید، یک سرقت آنجا انجام می‌دادید تا شهریار، ملارد، کرج، مهرشهر و ... سرقت می‌کردید.

سرهنگ نادربیگی درباره شناسایی و دستگیر متهمان توضیح داد: طبق اقدامات پلیسی که همکارانم انجام داده بودند، آن‌ها در تور اطلاعاتی قرار داشتند؛ در نهایت متهمان در منزلشان دستگیر شدند. الان حدود ۱۵۴ شاکی متهمان این پرونده را شناسایی کرده است. البته بیشتر افراد تابعه افغانستان از آن‌ها شکایت نکردند. از طرفی، متهمان یا باید رضایت ۱۵۴ شاکی را جلب کنند و خسارت را پرداخت کنند یا مالخر را معرفی کنند تا خسارت مالباختگان را بپردازد. ارزش تمامی این اموال هم حداقل ۵۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.
https://jahannews.com/vdch-vn6-23nxqd.tft2.html
jahannews.com/vdch-vn6-23nxqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید این افراد را اعدام کرد .