دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

چگونه فرزندم اجتماعی شود؟

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 830135
قطعا شما هم به عنوان والد دوست دارید فرزندتان فردی اجتماعی شود و به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند، شما می‌توانید با آموزش مهارت‌های اجتماعی او را برای مواجهه با چالش‌هایش قوی کرده و برای برقراری ارتباط موثر با دیگران آماده کنید.
چگونه فرزندم اجتماعی شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، قطعا شما هم به عنوان والد دوست دارید فرزند شما فردی اجتماعی شود و به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند، شما می‌توانید با آموزش مهارت‌های اجتماعی او را برای مواجهه با چالش‌هایش قوی کرده و برای برقراری ارتباط موثر با دیگران آماده کنید. در اینجا فقط چندتا از مهارت‌هایی که به کودک شما کمک می‌کند بیان شده است.

دعا و نیایش برای دیگران
یکی از روش‌های تربیت اجتماعی کودک این است که والدین در زمان دعا و نیایش برای رفع مشکلات و گرفتاری همه مردم دعا کنند طوری که کودک متوجه شود؛ و طلب خیر و برکت و سلامتی را اول برای دیگران از خدا بخواهند و بعد خود و فرزندانشان؛ با این شیوه حس مردم‌خواهی و نوع‌دوستی به کودک آموزش داده می‌شود و او فردی مردم‌دوست و اجتماعی می‌شود.

الگوهای اجتماعی
خانواده باید در صحبت‌های روزمره خانوادگی نقاط مثبت و منفی روابط اجتماعی که در مردم وجود دارد مطرح کنند، مثلا بگویند فلان شخص چقدر آدم مردم‌دوست و خیرخواهی است، او در خیابان کار خیرخواهانه برای مردم انجام می‌دهد. کودک هم تلاش می‌کند رفتارش را مطابق با آن‌ها پرورش دهد.

فعالیت‌های اجتماعی
کودک را در فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی شرکت دهیم برای مثال از کودک بخواهیم در پذیرایی و استقبال از مهمان‌ها به شما کمک کند، همچنین با مشارکت‌دادن کودک در فعالیت‌هایی مثل نماز جماعت، جلسات مذهبی و دینی علاوه بر اینکه کودک رفتار را می‌آموزد در رشد و پیوند عاطفی با اجتماع تاثیر بسزایی دارد.

تعیین ارزش‌ها
یکی از مسائل مهم که کودک در ۷ سال اول به صورت خلاصه و در ۷ سال دوم به صورت مفصل می‌آموزد شناخت ارزش‌ها و ضدارزش‌های اجتماعی است. در خانواده به کودک آموزش داده شود اما به صورت غیرمستقیم؛ یعنی خانواده قهرمانانی را چه در گذشته و چه در زمان حال به خاطر نوع‌دوستی و شهامت و اهمیت‌دادن به ارزش‌های جامعه تعیین کنند یا مثلا با صفاتی مانند دلسوز، مهربان، مودب و دیگر صفات شکل‌گیری این ارزش‌ها را برای ارتباط بهتر با جامعه تسهیل کند.
https://jahannews.com/vdchxvn6m23nxzd.tft2.html
jahannews.com/vdchxvn6m23nxzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *