پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

حضور ۱۲ کشور اروپایی در مسابقات قرآن کریم

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 829501
دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم گفت: امسال برای اولین‌بار حدود ۱۲ کشور اروپایی در مسابقات قرآنی ما شرکت کرده‌اند.
حضور ۱۲ کشور اروپایی در مسابقات قرآن کریم
به گزارش جهان نيوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران، مید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم در استودیوی شبکه یک درباره برگزاری این دوره از مسابقات و تعداد شرکت‌کنندگان گفت:

از مرحله مقدماتی ۱۵۰ شرکت‌کننده از ۸۰ کشور در مسابقات جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند که بعد از ۷ سال به رکورد ۸۰ کشور رسیدیم. 

مجیدی مهر ادامه داد: در مرحله نهایی ۵۲ شرکت‌کننده از ۳۳ کشور به همراه جمهوری اسلامی ایران به رقابت می‌پردازند. از این تعداد ۱۹ نفر خانم و ۳۳ نفر آقا هستند. تعداد آقایان به این دلیل بیشتر است که برای آقایان سه رشته حفظ کل قرآن، ترتیل و قرائت وجود دارد. اما برای خانم‌ها رشته حفظ کل قرآن و ترتیل برای اولین‌بار وجود دارد. 

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند این مسابقات را دنبال کنند، افزود: ممکن است شرکت حضوری برای شهرستان‌ها سخت باشد، اما با تلفن همراه می‌توانند به مجموعه مسابقات دسترسی پیدا کنند. شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن هم به صورت زنده مسابقات را پوشش می‌دهند. همچنین، مسابقات از طریق بیش از ۵۰ شبکه ماهواره‌ای خارجی پخش می‌شود. پیامرسان‌های داخلی، تلوبیون و ... هم پخش اینترنتی دارند. 

به گفته وی، تهرانی‌ها می‌توانند انتهای اتوبان شهید چمران، سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی حضور یابند. از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح مسابقات ویژه خواهران برگزار می‌شود و از ساعت ۱۵:۳۰ مسابقات برادران برگزار می‌شود. از طرفی بُعد رسانه‌ای مسابقات برای برادران خواهد بود و محدودیت‌هایی برای پخش رقابت خانم‌ها داریم. 

مجیدی مهر بیان کرد: افزودن رشته ترتیل سبب شده، ۱۱۲ درصد استقبال‌کننده بخش ترتیل خواهران بیشتر شود. چراکه این رشته توانسته وزن بین‌المللی پیدا کند. 

دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم با بیان اینکه بعد از نامه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ به جوانان اروپا مسابقات قرآنی با استقبال آنان روبه‌رو شده، افزود:

امسال برای اولین‌بار حدود ۱۲ کشور اروپایی در مسابقات ما شرکت کردند که در مرحله نهایی دانمارک، کرواسی، هلند، فنلاند و ... حضور دارد.

همچنین این کشور‌ها در ادوار گذشته مسابقات چه مقدماتی و چه نهایی حضور نداشتند. به‌نظر می‌رسد این تاثیر فرهنگی است که نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف خصوصاً در اروپا دارد.
https://jahannews.com/vdccxoq4s2bqip8.ala2.html
jahannews.com/vdccxoq4s2bqip8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *