پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

احتمال طغیان زاینده‌رود وجود ندارد

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 829463
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هشدار وقوع سیلاب در اصفهان مربوط به هفته گذشته بوده و احتمال وقوع سیل و طغیان در زاینده‌رود وجود ندارد.
احتمال طغیان زاینده‌رود وجود ندارد
به گزارش جهان نيوز، منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با تسنیم در اصفهان در ارتباط با هشدار وقوع سیل در اصفهان اظهار داشت: روز پنجشنبه از سوی شرکت آب منطقه‌ای اعلام شد که سیلابی از رودخانه شور به علاوه آب‌های بین حوزه‌ای که حاصل بارندگی اخیر است درحال حرکت و اضافه شدن به زاینده‌رود است.

وی افزود: این درحالی بود که رودخانه به مدت 10 روز برای کشاورزان شرق بازگشایی شده بود و این آب به جریان آن اضافه و موجب سه برابر شدن حجم رودخانه می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به شدت جریان این سیلاب بیان کرد:

پیش‌‌بینی شده بود که احتمال وقوع سیل و خروج آب از دهانه‌ها و پیش‌روی آن در پارک‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از خطرات هشدارهایی داده شد، گفت: روز پنجشنبه 27 بهمن اقدامات لازم به مدت دو ساعت انجام شد و به همه افراد و خودروهای پارک شده در کنار رودخانه اخطار داده شد که حریم زاینده‌رود را ترک کنند. در این زمینه با انجام کارهای فنی طوری برنامه‌ریزی شد که از شدت جریان آب در ابتدا کاسته شود و حداکثر استفاده از این آب بدون بروز خسارت را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: این آب وارد جریان زاینده‌رود شد و در مدت پنج تا شش ساعت در شهر اصفهان عبور و از آن خارج شد و حین جریان آب در رودخانه نیز هیچگونه آسیبی به افراد وارد نشد و خسارتی به وجود نیامد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: سیلاب وارد شده از رودخانه شور به زاینده‌رود پس از عبور در طول رودخانه به میزان اندکی به تالاب گاوخونی نیز رسید اما این مقدار بسیار کم بوده و کمتر از یک درصد تالاب را دربرگرفته است. در حال حاضر احتمال وقوع سیل یا طغیان زاینده‌رود در هیچ کدام از شهرهای حاشیه رودخانه وجود ندارد.

شیشه‌فروش با اشاره به پیش‌بینی بارش در اصفهان آخرین روزهای سال عنوان کرد: بارش‌هایی در نیمه دوم اسفندماه خواهیم داشت که احتمال وقوع سیلاب از آن داده شده و تدابیر مربوط به آن در زمان مقتضی انجام می‌شود.

وی با اشاره به مدت زمان بازگشایی زاینده‌رود برای آبیاری کشاورزان در شرق اصفهان تصریح کرد: ‌زاینده‌رود طبق برنامه از پیش اعلام شده بسته می‌شود.
https://jahannews.com/vdcjmheotuqe8xz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmheotuqe8xz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *