پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

التماس مصی علینژاد برای وابستگی به غرب

يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 829437
در راهرو‌های محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، مصی علینژاد جلوی امانوئل مکرون را گرفته و سد راهش می‌شود و شروع به صحبت می‌کند، با دستی هم گوشی موبایل را گرفته تا این راه سد کردن را مستقیم به مخاطبش به عنوان گفتگو با رئیس‌جمهور فرانسه غالب کند!
التماس مصی علینژاد برای وابستگی به غرب
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه جوان، رسانه‌های ضدانقلاب و اصلاح‌طلب در روز‌های گذشته تیتر زده‌اند که «لایو اینستاگرامی امانوئل مکرون در کنار مسیح علینژاد» و مخاطب تصور می‌کند رئیس‌جمهور فرانسه لایو مشترک اینستاگرامی با علینژاد رفته است. در واقعیت، اما وقتی فیلم را و خبر مربوطه را باز می‌کنیم و می‌خوانیم، متوجه می‌شویم که در راهرو‌های محل برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ، مصی علینژاد جلوی امانوئل مکرون را گرفته و سد راهش می‌شود و شروع به صحبت می‌کند، با دستی هم گوشی موبایل را گرفته تا این راه سد کردن را مستقیم به مخاطبش به عنوان گفتگو با رئیس‌جمهور فرانسه غالب کند! مکرون در این گفت‌وگوی ناگهانی، بر ادامه حمایت خود از عناصر ضدانقلاب تأکید کرده و گفته که «به زودی با مخالفان ایران دیدار خواهد کرد.»

با این حال، نوع صحنه‌آرایی برای بستن راه مکرون و برقراری دیالوگ اجباری با او یادآور سخنان ناامیدانه و ملتمسانه چندی پیش علینژاد در مورد حمایت‌های خارجی از اپوزیسیون است که گفته بود «کاخ سفید و دفتر مکرون و رهبران کشوران غربی از من می‌پرسند، الان انقلاب شما تمام شده و کسی در خیابان نیست، پس چرا نباید به میز مذاکره برگردیم؟ این ته دل من را خالی می‌کند، این نگران‌کننده است.»

به همین دلیل است که نمایشی که علینژاد در راهرو‌های کنفرانس مونیخ راه انداخته، جز تأکید بر «التماس برای وابستگی به غرب» حرفی ندارد و قابل اعتنا نیست. لیدر‌های ضدانقلاب نه تنها اصراری بر حفظ استقلال حتی در ظاهر ندارند، بلکه ابایی هم ندارند که وابستگی به دولت‌های دیگر را جار بزنند. همین هم نشان از قدرت کم آنهاست، اگر متکی به مردم بودند، نیازی به آویزان شدن از کت و کراوات رؤسای جمهور غرب را نداشتند. مقامات غربی هم تا یک جایی حاضر هستند برای اپوزیسیون ایرانی هزینه بدهند، تا یک جایی که منافع خودشان از بین نرود یا با خطر مواجه نشود. طبیعی است وقتی شکست جریان اخیر و نیز قدرت مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری را می‌بینند، معادلات واقعی و تصمیمات پشت پرده را غیر از حمایت‌های ظاهری رسانه‌ای می‌گیرند.

روزنامه فرهیختگان در همین زمینه نوشته که «در همین کنفرانس و یک نشست رسمی مکرون صریحاً اعتراف می‌کند: من واقعاً به رژیم چنج باور ندارم و وقتی می‌شنوم افرادی از رژیم چنج طرفداری می‌کنند، می‌خواهم بپرسم دقیقا کدام تغییر؟ نفر بعدی کیست؟ لیدر شما کیست؟! ما تغییر رژیم‌های زیادی در طول تاریخ را تجربه کردیم و دیدیم که یه شکست قطعی و کامل بوده است.»
https://jahannews.com/vdcaeona049nuy1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaeona049nuy1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *