پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

علم الهدی: بی‌حجابی باعث بروز جرم می‌شود

جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب: 829349
روایت رسانه‌های استکباری خارج از کشور، فاصله گرفتن مردم از ماهیت انقلابی گری بود اما حماسه‌ای که مردم خلق کردند، خلاف آن را ثابت کرد. حرکت ملت در این انقلاب ثابت کرد که مردم خواهان این نظام هستند و نه‌تنها از آن خسته نشده‌اند بلکه تازگی آن برای مردم بیشتر و لذت از دستاوردهای آن نیز مضاعف شده است.
علم الهدی: بی‌حجابی باعث بروز جرم می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه مشهد که ظهر امروز با حضور پرشور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن عید مبعث نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: عید مبعث، عید بشریت است؛ به این خاطر که ذات اقدس پروردگار در آیه 264 سوره مبارکه بقره فرموده که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَىٰ» و به اهل ایمان توصیه می‌کند که صدقات و خیرات خود را با منت گذاشتن بی‌اثر نکنید.

وی افزود: با این حال، ذات اقدس پروردگار در قرآن کریم به خاطر بعثت نبی مکرم اسلام(ص) بر بشر منت می‌گذارد و می‌گوید «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً» یعنی خدا با بعثت پیامبر(ص) بر مؤمنان منت گذاشته و این منت به این خاطر است که اگر بعثت پیامبر(ص)، مجاهدت‌های حضرتش و ایثار اولیای منسوب به ایشان نبود، امروزه بشر در مسیر انسانیت گام برنمی‌داشت. اگر خدا در زندگی انسان نباشد، هیچ ندارد. موضوعی که به همه «داشتن»های انسان موجودیت و اصالت می‌دهد، باخدابودن است و بر همین اساس، به خاطر نبوت رسول‌الله(ص)، خدا بر بشر منت گذاشته است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امشب همان شبی است که وجود اقدس نبی مکرم اسلام(ص) به رسالت معبود شد. بعثت پیامبر به نبوت نیست بلکه به رسالت است. پیامبر حتی پیش از بعثت هم نبی بود اما 27 رجب، بعثت به رسالت پیامبر(ص) اتفاق افتاد یعنی مأموریتی آغاز شد که به هدایت آحاد و ابناء بشر انجامید و دنیا را تکان داد. این آغاز همان حرکت بزرگی بود که جامعه ما را هم به جریان دیانت گره زد و کار را به جایی رساند که نایب برحق امام زمان(عج) در واکنش به حماسه عظیم ملت ایران در 22 بهمن بفرماید که «من بر این ملت تعظیم می‌کنم».

وی ادامه داد: حرکتی که مردم در 22 بهمن امسال نشان دادند، اجابت دعوت نبوی و لبیک به رسول‌الله(ص) بود. انقلاب ما، انقلاب احیاگر اسلام است. امام ما، امام تجدیدکننده نهضت اسلام است. هویت و ذات اسلام به برکت این انقلاب بود که در جهان دوباره زنده شد و اگر انقلاب نبود، اسلام در مسیر نابودی قرار داشت و به‌عنوان سنگلاخی در مسیر جهانخواری مستکبران، نظام سلطه متمرکز بود تا اسلام را از اساس ریشه‌کن کند.

علم‌الهدی با اشاره به آیه 120 سوره مبارکه توبه تصریح کرد: خداوند عالم می‌فرماید «وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْكُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّاكُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لَا یُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ» یعنی قدم‌هایی که برداشته‌شده تا دشمن ناراحت شود و غیض کفار را برانگیخته کند، به‌مثابه عمل صالحی است که خداوند به آن اجر می‌دهد.

مقصود از این قدم‌ها، همان قدم‌هایی است که 21 میلیون مرد و زن موحد و یکتاپرست در راهپیمایی 22 بهمن امسال برداشتند تا دشمن را به غیض بیاورد و این مصداق همان عمل صالح است که قرآن می‌فرماید و وعده می‌دهد که اجر آن ضایع نمی‌شود.
https://jahannews.com/vdcc0oq4o2bqi18.ala2.html
jahannews.com/vdcc0oq4o2bqi18.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *