شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
۱

مترو، سوم خرداد به پرند می‌رسد

پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 829271
در مراسم تست گرم خط 7 مترو مطرح شد: ایستگاه دادمان پیش از پایان سال و ایستگاه میدان کتاب در خرداد 1402 افتتاح می‌شوند.
مترو، سوم خرداد به پرند می‌رسد
به گزارش جهان نيوز، تست گرم مسیر منتهی‌الیه شمالی خط ۷ متروی تهران از ایستگاه میدان کتاب به سمت ایستگاه میدان صنعت با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری و مجریان خط 7 مترو تهران انجام شد؛ آزمایشی که ابتدایش محل احداث ایستگاه میدان کتاب در محله سعادت‌آباد بود تا سکاندار پایتخت در جریان آخرین وضعیت تکمیل خط 7 مترو و به‌ویژه ایستگاه‌های در دست ساخت میدان کتاب و شهید دادمان قرار گیرد. پس از این بود که همه سوار بر قطار مترو در تونل احداث شده حرکت کردیم تا مسیر ایستگاه شهید دادمان را در پی بگیرد. به این ترتیب رسما مسیر منتهی‌الیه شمالی خط 7 مترو زیر تست رفت.

بر اساس گزارش همشهری، نخستین توقف قطار مترو در ایستگاه شهید دادمان بود تا شهردار تهران از این ایستگاه هم بازدید کند. حین بازدید هم کارهای مربوط به ساخت ایستگاه متوقف نشده بود و تکنیسین‌ها در حال نصب تجهیزات تکمیلی مانند پله‌برقی بودند و گروهی دیگر هم تکمیل نمای داخلی و سنگفرش کف ایستگاه را انجام می‌دادند. احداث این ایستگاه مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و از قرار معلوم تا پایان اسفند 1401 به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. پس از اعلام رضایت شهردار تهران از مراحل اجرای کارها در ایستگاه شهید دادمان، قطار با مسافرانش مسیر ایستگاه میدان صنعت را در پیش گرفت تا در نهایت نخستین تست گرم این بخش با موفقیت به پایان برسد. شهردار تهران در پایان تست گرم مسیر 3.5 کیلومتری ایستگاه میدان کتاب تا شهید دادمان، اجرای عملیات‌ها را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

افتتاح ایستگاه تختی درسال آینده
شهردار تهران دیروز درباره زمان افتتاح ایستگاه‌های باقیمانده از خط 7مترو گفت: «در ایستگاه دادمان هزار و ۱۱۰میلیارد تومان هزینه شده است که تا پایان اسفند‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد. در خرداد سال آینده نیز ایستگاه میدان کتاب افتتاح خواهد شد. در مجموع ۶۰ هزار میلیارد تومان برای مطلوبیت بهره‌مندی و تکمیل 7 خط مترو پیش‌بینی شده است. زاکانی همچنین با بیان اینکه ایستگاه تختی جنبه پایانه‌ای دارد، اظهار امیدواری کرد که این ایستگاه هم در سال آینده به نتیجه برسد.

ایستگاه‌هایی با معماری فاخر ایرانی- اسلامی
شهردار تهران درباره طراحی و معماری ایستگاه‌های شهید دادمان و میدان کتاب هم گفت: «معماری سنتی در ایستگاه‌های مترو یکی از ویژگی‌هایی است که به‌عنوان الگوی اول در ایستگاه قیام اجرایی شد و تلاش بر این بود تا به سمتی برویم که فضاهای ایستگاهی را با معماری هویت ایرانی-اسلامی شکل بدهیم؛ تا هم طراوت و لطافت زیر زمین فراهم شود و هم سنخیت در ارائه خدمت فراهم باشد که این موضوع مورد استقبال مردم هم قرار گرفت. در طراحی ایستگاه دادمان نیز به سمت روش سنتی رفته‌ایم و امیدواریم ایستگاه‌های جدید بهتر و زیباتر از ایستگاه‌های قبل باشند.»

در ادامه سکاندار پایتخت با اشاره به انجام تست گرم خط ۶ که چندی پیش انجام شده بود، گفت: «امیدواریم با افتتاح خط ۶ مترو خدمات‌رسانی جدی به مردمی که مسافران این خط خواهند بود، صورت پذیرد. کارها در حوزه مترو به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و به هیچ وجه کاری را معطل انجام کار دیگری نگه نمی‌داریم.»

او همچنین در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد که خط متروی تهران- پرند (فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند)، سوم خرداد سال آینده کاملا تکمیل شده و آماده خدمات‌رسانی می‌شود. به‌گفته زاکانی مشکلات تامین اعتبارات تکمیل این خط رفع شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر 630 واگن چینی، الحاقیه ۱۶۰دستگاه واگن نیز در حال انجام است، گفت: «با همین پیش‌پرداخت، دیگر از ۷۹۰ دستگاه واگن سخن خواهیم گفت که اقدامات مقدماتی آن در حال انجام است و اصل کار همان ۶۳۰دستگاه بود که انجام شد.»

زاکانی درخصوص تامین ۱۱۳ دستگاه واگن تولید ملی نیز گفت:«در مشارکتی بین شرکت مپنا، بخش خصوصی، جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران، شرکتی تشکیل شد و تولید این واگن‌ها به‌طور مشترک صورت گرفت که تست اولیه آن هم انجام شده و حتی در بخش‌هایی، بهره‌برداری‌ نیز صورت گرفته است و به‌زودی وارد خطوط خواهند شد.»

شهردار تهران با تأکید بر جهاد همه‌جانبه برای بازسازی واگن‌های پایتخت، تصریح کرد:«بخش زیادی از هزار و ۵۱۰دستگاه واگن ما نیاز به بازسازی دارد؛ برای مثال قطارهای اولیه‌ای که وارد مترو شدند، مربوط به دهه ۷۰ است و اکنون با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند که در همین راستا تجهیز کارگاه انجام شده و به‌دنبال بازسازی جدی این واگن‌ها هستیم تا ظرفیت ۲۰ درصدی به ظرفیت ۸۰ درصدی ما اضافه شود. براساس گزارشی که روز گذشته دریافت کردم کار و تلاش مضاعفی در حال انجام است تا دارایی‌های خود را صیانت کنیم و بهره‌مندی خوبی برای مردم شکل بگیرد.»

تأمین ۹هزار دستگاه اتوبوس تا ۱۴۰۴
جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران هم در حاشیه مراسم دیروز با بیان اینکه در بخش اتوبوس با عقب‌ماندگی مواجه بودیم و این موضوع باعث شد تا تولید داخلی با کندی پیش برود، گفت:«اراده مدیریت شهری این بود که با تولیدکننده داخلی حداکثر همکاری را داشته باشیم تا مشکل را حل کنیم. تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۹ هزار دستگاه اتوبوس تامین شود که قراردادی برای 4 هزار دستگاه تولید داخلی منعقد شده است و این به جز قرارداد وزارت کشور است که ۲هزار دستگاه سهمیه در این بخش داریم.»


موتور توسعه اتوبوسرانی گرم شد
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، در حاشیه بازدید از عملیات تست گرم
خط ۷ مترو با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری برای حمل‌ونقل بی‌نظیر است، اعلام کرد که سال آینده اقدامات بسیار خوبی در بخش مترو و اتوبوسرانی رخ خواهد داد.

سیدمحمد آقامیری از جهش ۱۰ هزار میلیاردی اعتبارات حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال 1402 شهرداری تهران خبر داد و گفت: «با قراردادهای منعقد شده، حمایت از تولید ملی صورت می‌گیرد که شرکت‌های سازنده که سال‌ها تعطیل شده بودند، فعال شوند و تولید انجام دهند؛ بخش خصوصی نیز در حال پیگیری برای واردات اتوبوس‌های خارجی استاندارد است.» حال سؤال اینجاست که چه اقداماتی در اتوبوسرانی تهران طی سال آینده رقم می‌خورد:

1- در مجموع بیش از 2 هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه می‌شود.
2-  تعداد ناوگان اتوبوسرانی به بیش از 4500دستگاه می‌رسد.
3- 500 دستگاه میدل‌باس اتوماتیک (اتوبوس سایز متوسط بین مینی‌بوس و اتوبوس‌) به ناوگان اضافه می‌شود.
4- 140دستگاه اتوبوس برقی تامین خواهد شد.‌

https://jahannews.com/vdcguy97qak9xx4.rpra.html
jahannews.com/vdcguy97qak9xx4.rpra.html
برچسب ها: قطار مترو ایستگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
باید به همه کسانی که برای رضای خدا کار می کنند خدا قوت گفت.