چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو تهران از سال آینده

سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 829072
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: سال آتی، خط ۱۰ مترو تهران آغاز خواهد شد و خط ۴ نیز با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خط ۱۱ با مشارکت مپنا آغاز خواهد شد.
آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو تهران از سال آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محسن هرمزی مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (با موضوع فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط 4 مترو تهران) در قالب پوشش امید و افتخار که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دو برنامه در مدیریت شهری جدید در دستور کار قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تهران و دیگری مطالعه و احداث خطوط جدید اشاره کرد.

وی تصریح کرد: سال آتی، خط 10 مترو تهران آغاز خواهد شد و خط 4 نیز با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خط 11 با مشارکت مپنا آغاز خواهد شد.

هرمزی گفت: خط 9 نیز به‌زودی از فاز مطالعاتی خارج و در حقیقت خدمت جدیدی به شهروندان تهرانی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه در تکمیل خطوط هفت‌گانه خط 6 مترو دچار گسست بود، گفت: تمام توان خود را گذاشتیم تا خط 6 از میدان امام حسین(ع) تا دانشگاه تربیت مدرس احداث و متصل شود و تا پایان سال این مسئله محقق خواهد شد.

وی افزود: تست گرم خط 7 نیز فردا از میدان صنعت تا میدان کتاب انجام خواهد شد و به این ترتیب توسعه و تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تهران سال آینده با تکمیل خط 6 و 7 به اتمام خواهد رسید.

هرمزی تصریح کرد: در احداث خطوط جدید امروز نیز توسعه شرقی خط 4 مترو تهران به طول 6 کیلومتر از بزرگراه شهید سلیمانی با ایستگاه تبادلی شهید باقری به سمت حکیمیه به طول 6 کیلومتر و 6 ایستگاه عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در توسعه شرقی خط 4 مترو تهران، یک ایستگاه در منطقه 13 دو ایستگاه در منطقه 8 و 7 ایستگاه در منطقه 4 احداث خواهد شد. خط 4 که پرترافیک‌ترین خط مترو تهران است توسعه شرقی آن به گونه‌ای خواهد بود که 25 درصد ظرفیت خط به توسعه شرقی خط 4 اختصاص پیدا خواهد کرد و در نهایت 3 دانشگاه مستقر در محدوده را پوشش خواهد داد.
https://jahannews.com/vdcfe1dc0w6d0xa.igiw.html
jahannews.com/vdcfe1dc0w6d0xa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فر،شید
Iran, Islamic Republic of
سلام در مورد متروی اندیشه و شهریار در راستای کم کردن آلودگی و ترافیک این منطقه هم صحبت کنید.ممنون