پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خبر میزان حقوق دریافتی راهبران متروی تهران تکذیب شد

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 826977
مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خبر «حقوق دریافتی راهبران متروی تهران ماهیانه ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان است!» را تکذیب کرد.
خبر میزان حقوق راهبران متروی تهران تکذیب شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از دانشجو، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه پیرو انتشار خبری با عنوان "حقوق دریافتی راهبران متروی تهران ماهیانه ۲۵ تا ۴۰ میلیون تومان است! " جوابیه‌ای منتشر کرد.

متن جوابیه به شرح زیر است:
در حاشیه بازدید از روند اورهال و نوسازی قطار‌های شهری تهران در محل پایانه صادقیه که روز دوشنبه ۳ بهمن با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد مجید رستمی؛ قائم‌مقام عملیات شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پاسخ به خبرنگار محترم تسنیم درباره حقوق چهل میلیون‌تومانی راهبران متروی تهران تأکید کردند که این رقم اشتباه است و راهبران محترم متروی تهران با توجه به میزان اضافه‌کار بالا، سختی کار و سنوات شغلی تا ۲۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.  

آقای رستمی صحبت‌های خود را این‌گونه شروع می‌کند که بدون اضافه‌کار، راهبران مترو بین ۹ تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و جای تعجب دارد که چطور خبرنگار محترم آن رسانه حقوق ۴۰ میلیون‌تومانی را تیتر کرده‌اند؟

در واقع با توجه به کمبود راهبر قطار در متروی تهران، این کارکنان بایستی با توجه به شیفتی بودن به‌جای ۲۰ روز گاهاً بدون تعطیلی بین ۲۸ تا ۲۹ روز و حتی در ماه‌های خاص تا ۳۰ روز، سرکار حضور یابند که این امر باعث اضافه‌کار بالایی می‌شود و حقوقشان را تا ۲۵ میلیون تومان افزایش می‌دهد.

آن دسته از راهبران قدیمی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، در سال پایانی خدمت خود بیشترین دریافتی را با توجه به گروه و سنوات شغلی دریافت می‌کنند که حدود ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان است.
 
ساعت کاری این پرسنل بین ۹ تا ۱۲ ساعت در روز است و با توجه به اضافه‌کاری، سختی کار و مزایا، حقوق ماهیانه دریافتی آن‌ها محاسبه می‌شود. ضمن آنکه سقف بالاترین حقوق پرداختی در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه مترو به ۴۰ میلیون تومان نمی‌رسد.

متأسفانه، انتشار این خبر نادرست در خبرگزاری تسنیم، جدا از به‌اشتباه انداختن افکار عمومی، سبب دلخوری و گلایه به حق جامعه محترم راهبری متروی تهران و حومه شده است که علی‌رغم کار سخت، پرمسئولیت و حساسی که برعهده دارند اکنون آماج طعنه نادرست برای میزان حقوقی قرار گرفته‌اند که در واقعیت هیچ‌کدام از آن‌ها چنین مبلغی را دریافت نمی‌کنند؛ امیدواریم تصحیح این اشتباه به نحو شایسته در آن رسانه محترم صورت گیرد.
https://jahannews.com/vdcgu397uak9xy4.rpra.html
jahannews.com/vdcgu397uak9xy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *