جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

قیمت امروز ورق گالوانیزه و ورق روغنی در سایت آهن ملل

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 828889
قیمت امروز ورق گالوانیزه و ورق روغنی در سایت آهن ملل
قیمت ورق گالوانیزه هر روز به صورت آنلاین و در بازه زمانی مشخصی در جدول های زیر به روز رسانی می شود. کارشناسان ورق آهن ملل با استعلام قیمت از کارخانه تولیدکننده، قیمت روز ورق گالوانیزه را در جدول درج می کنند. هر جدول به صورت اختصاصی برای کارخانه ای مجزا می باشد. همچنین با فعال نمود گزینه «ارزش افزوده» قیمت آنلاین ورق گالوانیزه به صورت نهایی قابل ارائه می باشد. به یاد داشته باشید این قیمت، این همان قیمت نهایی برای خرید ورق گالوانیزه است.

ورق گالوانیزه، ورقی است که طی یک فرآیند تولیدی بر روی فولاد یا آهن یک پوشش روی اعمال می شود تا از زنگ زدگی ورق محافظت کند. با گالوانیزه کردن ورق فولادی، حتی اگر رویه ورق دچار خراش شود، فلز روی از ایجاد خوردگی در فولاد جلوگیری می‌کند. روی با عمل به عنوان مانعی در برابر عناصر خورنده از فلز پایه محافظت می کند.

چندین فرآیند گالوانیزه در دسترس است، اما متداول ترین روش ارائه شده و مورد استفاده، گالوانیزه گرم و سرد است (نورد سرد و نورد گرم). ورق فولادی که به صورت گرم گالوانیزه شده، از خواص بهتری نسبت به روش سرد برخوردار است.

ورق گالوانیزه به دلیل دوام زیاد، استحکام و شکل پذیری بالا و همچنین مقاوت بالا در برابر خوردگی، یکی از محبوب ترین اقلام ورق است. تطبیق پذیری ورق گالوانیزه باعث شده این ورق برای انواع پروژه ها و صنایع از جمله کشاورزی، خودروسازی، ساختمانی و غیره قابل استفاده باشد. از جمله کاربردهای ورق گالوانیزه عبارتند از:

ساخت قطعات لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه
ساخت مجرای هوا و دودکش و …
ساخت مخازن
صنعت خودرو سازی (ساخت بدنه و قطعات داخلی)
صنعت کامپیوتر و الکترونیک
ساخت بدنه و سقف سوله وسالن ها
از ورق فولادی چه می دانید؟

ورق فولادی از جمله محصولات پرکاربردی در صنایع مختلف است. شما می توانید بر اساس ویژگی های ورق، در کارکردهای مختلفی از آن بهره ببرید. پیش خرید ورق نیاز است حتما قیمت آن را بررسی نماید تا خریدی مطمئن و به صرفه داشته باشید.
 
انواع ورق گالوانیزه
در بازار انواع ورق گالوانیزه وجود دارد چرا که در برخی کاربردها همچون صنایع خودروسازی، نیاز به متریالی با مرغوبیت و مقاومت بالا است. به همین سبب ورق‌های گالوانیزه که برای مصارف این‌چنینی ساخته می‌شوند، معمولا از قیمت بیشتری برخوردارند. ورق گالوانیزه به دو صورت شیت و رول تولید می گردد. در قالب رول دارای ۲ عرض ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ میلیمتری می باشد. انواع ورق گالوانیزه در ضخامت ۰.۳ الی ۵ میلیمیتر تولید می گردند ولی در این ایران تا ضخامت ۲ میلیمتر مرسوم است.
ورق گالوانیزه بر اساس فرمینگ به چند مدل تفکیک می گردد که عبارتند از: ورق کرکره، ورق ذوزنقه، ورق شادولاین، ورق طرح سفال، ورق عرشه فولادی، ورق گاردریل، ورق رنگی
 
نحوه تولید ورق گالوانیزه
تولید ورق گالوانیزه به سه روش انجام می گیرد:
1. روش غوطه‌وری گرم
2. روش الکتروگالوانیزاسیون
3. روش گالوانیزاسیون فابریک

در کشور ما بیشتر از روش غوطه‌وری گرم برای تولید ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. در روش غوطه‌وری گرم پس از انجام مراحل شست‌وشو، ورق‌های فلزی وارد کوره مذاب می‌شوند تا لایه نازکی از روی، سطح آن‌ها را بپوشاند. در این روش باید ضخامت به طور پیوسته کنترل شود و از دستگاه جت هوا بدین منظور استفاده می‌گردد. در پایان کار ورق‌ها باید خنک شوند که این کار در دو مرحله با دمش هوا و عبور از تانک آب قابل انجام است.

قیمت ورق گالوانیزه
قیمت ورق گالوانیزه به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:
  • ضخامت ورق گالوانیزه
    نوع ورق گالوانیزه
    نوسانات ارزی
    کارخانه تولیدکننده و کیفیت برند
    تحولات اقتصادی و سیاسی در داخل و خارج از کشور
    قیمت مواد اولیه
    قیمت نفت
    هزینه های حمل و نقل
در زمانی که بنا به دلایل اقتصادی، صادرات ورق‌های گالوانیزه رونق گیرد، در بازارهای داخلی تقاضا از عرضه پیشی گرفته و به دنبال افزایش قیمت دلار، هزینه مواد اولیه نیز بیشتر می‌شود. چنین سناریوهایی به طرز قابل ملاحظه‌ای، قیمت ورق گالوانیزه را افزایش خواهند داد.

همچنین در برخی از کاربردها مانند صنایع خودروسازی، نیاز به ورق گالوانیزه با کیفیت بهتری است به خاطر در این مورد نوع ورق گالوانیزه مهم می شود و در نتیجه ان عامل می تواند بر قیمت آن اثرگذار باشد.
  •  قیمت روز ورق گالوانیزه
در بررسی قیمت ورق گالوانیزه، یکی از مهم ترین نکات نوسانات لحظه ای است که می تواند بر قیمت روز ورق گالوانیزه اث بگذارد. از این رو بسیار مهم است که پیش از خرید ورق گالوانیزه، حتما قیمت روز ورق گالوانیزه را رصد نمایید تا بدون هیچ گونه ضرر و زیانی، خریدی مطمئن داشته باشید. آهن ملل با بررسی نوسانات بازار و استعلام قیمت ورق گالوانیزه از کارخانه های تولیدکننده، توانسته قیمت امروز ورق گالوانیزه به را در اختیاز کاربران این بازار پر هیاهو قرار دهد. شما می توانید به سایت آهن ملل مراجعه نموده و پس از دریافت مشاوره از کارشناسان آهن ملل، خریدی به صرفه داشته باشید.
 
  • قیمت آنلاین ورق گالوانیزه
برای بررسی قیمت آنلاین ورق گالوانیزه به سایت آهن ملل مراجعه کنید و قیمت تمام کارخانه های تولیدکننده را بررسی نمایید. آهن ملل قیمت آنلاین ورق گالوانیزه کارخانه های زیر را در جدول محصول ورق گالوانیزه آورده است:

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه تاراز چهارمحال، کارخانه خودرو شهرکرد، کارخانه هفت الماس
شرکت آهن ملل با حذف واسطه ها و خرید عمده از کارخانه های تولید ورق گالوانیزه، قیمت ورق گالوانیزه را با بهترین قیمت بازار ارائه می نماید. شما می توانید از طریق مراجعه به سایت از قیمت امروز ورق گالوانیزه آگاه شوید و پس از دریافت مشاوره رایگان، خرید خود را قطعی نمایید. آهن ملل با ارائه فاکتور رسمی، اطمینان در خرید را برای مشتریان خود به ارمغان می آورد.

یکی از محصولاتی که در فرآیند نورد سرد تولید می گردد، ورق روغنی می باشد. روش نورد سرد برای فلزاتی با درجه خمیری بالا مانند قلع، سرب یا ورق های فولادی با مقطع نازک (به علت آنکه به سرعت حرارت خود را از دست می دهند) به کار می رود.

همین روش تولید باعث شده ورق روغنی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. از این رو از ورق روغنی در مواردی که ظاهر کار بسیار مهم است، استفاده گردد.

نام گذاری ورق روغنی به خاطر شکل ظاهری آن است؛ چرا که ورق روغنی پس از طی مراحل نورد سرد، روغن کاری می گردد تا بدین ترتیب از زنگ زدگی آن در شرایط مختلف جوی جلوگیری شود.

ضخامت ورق روغنی ۰.۳ تا ۳ میلیمتر است و با دو عرض استاندارد ۱۰۰ تا ۱۲۵ سانتی متر تولید و روانه بازار می شود. لازم به ذکر است می توان ورق روغنی را در ابعاد متنوع و به صورت سفارشی تولید نمود.

ضخامت و ابعاد، سطح صاف و براق، خصوصیات ظاهری ورق روغنی باعث شده عمدتا از آن در سازه‌هایی که ظاهر برای آن ها حائز اهمیت است، استفاده شود. نقش و کاربرد این ورق بسیار گسترده است. در ادامه به مهم‌ترین موارد آن اشاره می‌کنیم:

تهیه و ساخت لوازم خانگی
مورد استفاده در صنایع خودرو سازی و ساخت انواع ماشین‌الات صنعتی
مورد استفاده در صنعت کشتی‌سازی
ساخت انواع مخزن فلزی و مخازن تحت فشار
تولید انواع مبلمان اداری
ساخت پنل‌های مقاوم
ساخت انواع قفسه‌ها
ساخت تابلوهای برق و قطعات الکترونیکی
استفاده در سقف‌ها و پارکینگ‌ها
انواع ورق روغنی از نظر آلیاژ

انواع ورق روغنی بسته به آلیاژ مورد استفاده و فرآیند حرارتی انجام شده بر روی آن به سه دسته تقسیم می شوند. لازم به ذکر است ورق روغنی تاریخ مصرف دارد و بعد از گذشت مدت زمان انقضا ممکن است زیر پرس پاره شود. پس هنگام خرید به تاریخ انقضای محصول دقت بقرمائید.

ورق روغنی st12 (معمولی): این نوع ورق روغنی خاصیت کشسانی ندارد و از آن در صنایع ساختمان سازی و پروژه های عمرانی استفاده می گردد. این ورق دارای تاریخ مصرف بالای ۱۸ ماه است.

ورق روغنی st13 (نیمه کششی) : این نوع ورق روغنی دارای خاصیت کشسانی پایینی می باشد و از سوی دیگر از انعطاف پذیری و شکل پذیری خوبی برخوردار است. از ورق روغنی نیمه کششی می توان برای ساخت قطعات بدنه خودرو و در مواردی که نیاز به پرس کاری سبک است استفاده نمود. لازم به ذکر است تاریخ انقضای این مدل ورق حداکثر ۸ ماه می باشد.

ورق روغنی st14 (فوق کششی) : ورق روغنی فوق کششی همان طور که از اسمش پیداست دارای خاصیت کشسانی بالایی است و نسبت به دو مدل دیگر، از انعطاف پذیری و شکل پذیری به مراتب بالاتری برخوردار است. از این ورق می توان در صنایع خودرو سازی و در مواردی که نیاز به پرس کاری عمیق است، استفاده کرد. تاریخ انقضای این مدل ورق روغنی حداکثر ۸ ماه می باشد.

فرآیند تولید ورق روغنی
همان طور که در ابتدا بیان شد در فرآیند تولید ورق روغنی باید مراحلی طی گردد تا محصول با کیفیتی تولید شود. در ادامه به معرفی مراحل مختلف تولید این محصول می پردازیم.

. مرحله اسیدشویی: در این مرحله ورق سیاه باید با اسید شسته شود تا لایه های سیاه در سطح ورق از بین برود.

. مرحله نورد کاری: در مرحله نورد سرد، ورق سیاه را از بین غلتک ها عبور می دهند تا با اعمال نیروهای فشاری و کششی، ضخامت آن کاهش یابد. خواص فیزیکی حاصل از این مرحله موجب ایجاد مقاومت بالا و ظاهری یکدست و صاف در کل سطح ورق می شود.

. مرحله آنیل کاری: قابلیت انعطاف پذیری فولاد در این مرحله ایجاد می شود که معمولا به دو روش بچینگ و پیوسته انجام می گیرد. برای بالابردن مقاومت ورق در برابر اکسید شدن در معرض هوای اطراف، در این مرحله ورق با روغن پوشانده می شود و توسط کوره های هوای داغ گرمادهی می شود که در نهایت به شکل کویل در می آید.
. مرحله پرداخت یا تمپررولینگ: در این مرحه با انجام یک نورد سرد سطحی، سطح ورق یکنواخت و صیقلی می شود.

. خط بازرسی: ورق های تولید شده به صورت دقیق در خط بازرسی مورد بررسی قرار می گیرند تا اگر موج های ریز بر روی کنار یا مرکز ورق وجود داشت یا سطوح یکنواخت نبودند این مشکلات برطرف شود.

قیمت ورق روغنی
قیمت ورق روغنی تحت تاثیر قیمت آهن و فولاد است اما قیمت آن نوسان کمتری دارد. در واقع نوسان قیمتی کمتری در ورق روغنی نسبت به سایر محصولات آهن و فولاد را شاهد هستیم. برای محاسبه قیمت ورق روغنی، مصرف کننده باید به عواملی چون قیمت جهانی سنگ آهن، قیمت سوخت و انرژی و هزینه حمل و نقل را در کنار ابعاد، ضخامت و گرید ورق درنظر بگیرد. لیست قیمت کارخانه های مختلف نیز در تصمیم گیری نهایی خریداران بسیار اهمیت دارد. یکی از کارخانه های با کیفیت در زمینه تولید ورق روغنی، کارخانه فولاد مبارکه می باشد. شرکت آهن ملل به دلیل خرید بدون واسطه توانسته ورق روغنی را با بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه دارد.
 

قیمت روز ورق روغنی
برترین کارخانه های تولید کننده ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه، فولاد غرب و هفت الماس می باشند. از این رو محصولات تولیدی این کارخانه ها نسبت به دیگر کارخانه ها قیمت بالاتری دارند.

برای به دست آوردن قیمت ورق آهن روغنی می بایست عواملی که می تواند به صورت روزانه بر آن تاثیرگذار باشند را بررسی نمود. این عوامل عبارتند از: نوسانات بازار آهن، نرخ دلار، قیمت نفت، تحولات سیاسی و اقتصادی
شما می توانید برای مشاهده قیمت روز ورق روغنی به سایت آهن ملل مراجعه کنید. در سایت آهن ملل، آخرین قیمت ورق روغنی درج شده است.
 
خرید ورق روغنی
ورق روغنی به نسبت دیگر انواع ورق ها از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است در نتیجه در صنایع بیشتری کاربرد دارد. ورق روغنی برای مواردی که نیاز به دقت، کیفیت و زیبایی ظاهری بالایی دارند، استفاده می گردد. برای خرید ورق روغنی باید به ضخامت ورق توجه داشت و بسته به نیاز، ضخامت مورد نظر را خریداری کنید.
شما می توانید برای خرید ورق روغنی از طریق شماره ۰۳۱-۳۵۰۲۰ با کارشناسان آهن ملل در تماس باشید.
https://jahannews.com/vdcaaanao49nua1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaaanao49nua1.k5k4.html
برچسب ها: آهن ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *