جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انواع محصولات فولادی و قیمت ورق در سایت آهن ملل

يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب: 828784
انواع محصولات فولادی و قیمت ورق در سایت آهن ملل
به گزارش جهان نيوز، از محصولات فولادی پرکاربرد در ساخت و ساز تیرآهن های فولادی می باشند. در واقع تیرآهن نوعی پروفیل باز است که وظیفه آن تحمل و انتقال بارهای سازه از تیرها به ستون ها می باشد.

تیرآهن ها طبق استانداردهای IPE (استاندارد اروپا و ایران)، INP (استاندارد چین و روسیه) و IPB یا تیر هاش تولید می گردند. لازم به ذکر است نوعی از تیرآهن به تیرهای لانه زنبوری یا CPE شناخته می شوند که به علت دارا بودن حفره هایی در ساختار آن به کاهش وزن سازه کمک می کند.

قبل از خرید تیرآهن توجه به این نکته ضروریست که تیرآهن ها از کدام کارخانه تولید شده اند زیرا تیرآهن تولیدی هر کارخانه در آلیاژهای مختلف و کیفیت های متفاوت تولید می گردد و به همین دلیل قیمت آن ها نیز متفاوت است. در کشورما کارخانه های بسیاری در تولید محصولات فولادی از جمله تیرآهن برتری دارند و با کیفیت مناسب به بازار عرضه می کنند.

ورق


ورق آهنی به دو صورت رول و شیت در ضخامت ها و طول های متفاوتی در بازار موجود هستند. معمولا ورق های فولادی به دو صورت نورد گرم و سرد با آلیاژهای مختلفی تولید می گردند که همین امر مسبب استفاده فراوان آن ها در صنایع مختلف شده است.

برخی از ورق های فولادی در فرآیند تولید یکسان می باشند، با این تفاوت که در چند عملیات دیگر با یکدیگر متفاوتند مانند ورق های روغنی که طی فرآیندهای مخصوص گالوانیزه یا رنگی می شوند. از کارخانه های برتری که در کشورمان ایران به تولید ورق های مرغوب مشغول به فعالیت هستند می توان به فولاد مبارکه اصفهان، کارخانه اکسین خوزستان و غیره اشاره کرد.

لوله

رایج‌ ترین نوع لوله ها در صنعت، لوله‌ فولادی است که به دلیل ضخامت و استحکام بالا، برای انتقال سیالات مانند مواد پالایشگاهی و نفت استفاده می شود. مقاومت در برابر فشار، مقاومت سطح داخلی در برابر خوردگی، ایمنی زیاد و امکان فرآیند الکترولیز از مزایای استفاده از لوله های فولادی می باشد.

لوله نیز مانند مقاطع فولادی دیگر انواع مختلفی دارد که هر کدارم از این نوع لوله ها در صنایع و ساخت و ساز همچنین در ساختمان سازی استفاده میشود از انواع لوله میتوان به لوله مبلی، لوله داربستی، لوله صنعتی، لوله مانیسمان و لوله جدار چاه اشاره کرد که لوله نیز جدول وزن و اشتال مخصوص به خود را دارد.شناخت لوله ها و کاربرد هر کدام از این لوله های نیز خیلی مهم است و موضوع مهم تر این که چه کارخانه هایی این نوع لوله ها را تولید میکنند.
 

قوطی پروفیل

گونه ای دیگر از محصولات فولادی در بازار موجود هستند که به قوطی و پروفیل معروفند. قوطی و پروفیل در دو نوع باز و بسته در ابعاد و اندازه های متفاوت تولید می گردند. انواع قوطی و پروفیل های موجود شامل پروفیل سی، زد، مبلی، گالوانیزه، درب و پنجره و غیره می باشند.

از پرمصرف ترین مقاطع فولادی میتوان به قوطی پروفیل اشاره کرد که در ساخت وسایل مختلف نیز کاربرد دارد و قوطی پروفیل به صورت تو پر و تو خالی در بازار موجود است.چند نوع از انواع قوطی پروفیل ها عبارتند از : پروفیل درب و پنجره، پروفیل گالوانیزه، پروفیل زد که در کارخانه های مختلفی تولید میشوند که برای قوطی جدول وزن و اشتال نیز وجود دارد

نبشی، ناودانی و سپری

نبشی، ناودانی و سپری تفاوت های مختلفی با یکدیگر دارند و قیمت نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری نیز متفاوت است.شناخت کارخانه های تولید کننده هر کدام از این محصولات میتواند شما را در جهت خرید کمک کند زیرا قیمت ممکن است در کارخانه های مختلف متفاوت باشد.

شمش

مهم ترین کالایی که در زنجیره تولید فولاد استفاده می شود، شمش فولادی می باشد. این محصول با توجه به نیاز صنایع گوناگون می تواند به صورت فیزیکی و شیمیایی تولید شود. بیلت یا شمشال، بلوم یا فابریک و اسلب یا تختال از متداول ترین انواع شمش فولادی هستند. شمش فولاد جز مقاطع فولادی نیست بلکه یکی از مهمترین محصولات در بازار آهن است. زیرا کارخانه هایی که مقاطع فولادی مختلف تولید میکنند به شمش نیاز دارند.

قیمت ورق فولادی نورد گرم به‌مراتب ارزان‌تر از فولاد نورد سرد است. دلیل این موضوع نیز کنترل کمتر و تجهیزات ابتدایی ‌تری است که در ساخت آن به‌کار گرفته می‌ شود.
در یک مسیر پیچیده‌تر و در مراحل بعدی، عملیات پردازش طولانی‌تری روی نورد گرم صورت می‌گیرد تا به نورد سرد تبدیل شود.

در این مراحل ضخامت ورق فولادی و آهن نازک‌تر و به شکل تخصصی و بسیار دقیق تعیین می‌شود. نورد سرد تنها در زمان قرار داشتن فلزات زیر دمای تبلور آن ها شکل گرفته و به‌جای گرما، از واکنش تنش مکانیکی برای تغییر ساختار آن استفاده می‌شود.

برخی محصولات تولید شده که در آن ها کربن بیشتری به‌کار رفته کویل و ورق‌های مسطح هستند که اغلب سخت‌تر از تولیدات نورد گرم بوده و کار با آن ها سخت‌تر است. این تولیدات در صنایع تخصصی کاربرد دارند.

اما انواع ورق نورد سرد با کربن کمتر معمولا آنیل شده و نرم‌تر از نورد گرم هستند و دارای ویژگی‌هایی نظیر تقارن در مرکز، صاف و صیقلی بودن و دقت در برش ابعاد هستند.

از انواع محصولات فولادی چه می دانید؟
محصولات فولادی نقش بسزایی در زندگی همه افراد ایفا می کنند. هریک از محصولات فولادی دارای ساختار و شکل متفاوتی هستند که بسته به نیاز سازه، مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع ورق

ورق ها بر اساس نوع تولید به دسته بندی مختلفی تفکیک می شوند. نوع تولید منظور نورد گرم و مورد سرد است. بر اساس نورد، ورق ها به انواع زیر دسته بندی می شوند:
نورد گرم:
  • ورق سیاه
نورد سرد:
  • ورق گالوانیزه
    ورق روغنی
    ورق قلع اندود
    ورق اسید شویی

انواع ورق همراه با کاربرد هریک

ورق سیاه: این محصول که با نورد گرم تهیه می شود دارای استحکام بیشتر، ضخامت بالاتر و قیمت پایین تر نسبت به تولیدات نورد سرد بوده و مصارف گوناگونی به‌ویژه در صنایع ساختمانی دارد.

ورق اسید شویی: با پاک کردن روغن از ورق سیاه توسط اسید کلریدریک، ورق اسیدشویی تولید می‌شود. این محصول که ضمن رفع ناخالصی و صاف کردن به ورق نورد سرد شبیه شده، به دو شکل شیت و رول درمی‌آید. مصارف این نوع ورق در تولید لوله و پروفیل، اتومبیل‌سازی، تولید مخازن گاز و تحت فشار و فرم‌دهی مجدد برای محصولات گالوانیزه است.

ورق گالوانیزه: این ورق با دارا بودن لایه فلز روی به روش شناوری از خاصیت گالوانیزه، ضد زنگ و ضد خوردگی برخوردار است. مزیتی که باعث شده ورق گالوانیزه در فضاهای مرطوب و شرجی مفید باشد. از این جهت کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع دریایی و کشتی‌سازی بسیار مرسوم است.

ورق گالوانیزه هم‌چنین در کانال کولر، لوله‌های آب و تولید شیروانی نیز کاربرد زیادی دارد. ساختار متالوژیکی این نوع ورق آن را در برابر صدمات فیزیکی، سایش و خوردگی محافظت کرده و به سازه‌های تولید شده از آن دوام و طول عمر می‌بخشد.

ورق روغنی: این نوع ورق که محصول نورد سرد است از ظاهر زیبا و درخشش خوبی برخوردار است و در ۳ دسته ورق روغنی st12 یا کششی، st13 و st14 تولید می‌شود. نمونه st12 با بیشترین کاربرد در سازه‌های مختلف از محبوبیت بالایی برخوردار است. برخی از موارد مصرف ورق روغنی عبارتند از:
  • پروفیل‌های ساختمانی
    تولید بدنه کابینت
    تولید قطعات صنعتی
    ساخت وسایل برقی خانگی
    تولید پروفیل‌های مبلی
    ساخت درب و پنجره
    ساخت قطعات خودرو
ورق رنگی: این محصول نوعی ورق گالوانیزه است که با استفاده از روش رنگ کوره‌ای الوان شده و با پوششی از اکسید زینک پوشش داده شده است. با وجود این پوشش جای اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند و از خراش و ساییدگی نیز مصون می ماند. بیشترین کاربرد این نوع ورق در تولید لوازم خانگی، صنایع فلزی و ساختمانی و نیز صنایع حمل و نقل است.

ورق رنگی شیروانی از جنس گالوانیزه با روکشی از جنس روی در تنوع بالا تولید می‌شود. برخی از این مدل‌ها عبارتند از:
  • ورق کرکره سینوسی
    ورق طرح سفال
    ورق شادولاین
    ورق ذوزنقه
    ورق پرچین شیروانی
ورق عرشه فولادی: این محصول شامل ورق‌های به‌کار رفته در سقف‌های عرشه فولادی است که با نام فولاد نرمه نیز شناخته می‌شود. شکل‌پذیری بالا و مقاومت تسلیم ۲۱۰ تا ۲۵۰ مگاپاسکال این محصول را برای کار در صنعت ساختمان سازی مناسب نموده است. این محصول ورق روکش‌دار یا گالوانیزه‌ای است که پوشش ضد زنگ آن از جنس روی به ضخامت ۰.۸ تا ۲.۱ میلی‌متر بر روی هر دو سطح ورق فولادی ریخته شده و در آخرین مرحله نیز توسط دستگاه مخصوص و با روش نورد سرد به شکل موجدار و ذوزنقه‌ای درمی‌آید.
 
ورق آهنی

ورق آهن چیست؟

آلیاژهایی با پایه آهن را ورق آهن می‌نامند. این نوع ورق از ترکیب آهن با فلزات گوناگون و با نسبت‌های مشخص و البته درصد بالاتر آهن تولید شده و خواص مقاومتی، خمشی و کاربردی گوناگونی دارد. از این ورق‌ها در ساختمان‌سازی، صنایع فلزی سنگین، ساخت خودرو و کشتی و بسیاری مصارف دیگر استفاده می‌شود. اما در کل به ورقی ورق آهنی گفته می شود که بر اساس آنالیز sd37 تولید شده باشد. باید خاطر نشان کرد که در بازار و در میان افراد جامعه ورق آهنی و ورق فولادی آنچنان تفاوتی ندارد. اما اگر خواهان ورق آهنی هستید در زمان خرید حتما قید کنید که ورق sd37، ورق موردنظر شماست.

مقاطع فولادی کدامند و انواع آن چیست؟
شکل پدیر فولاد باعث شده است آن را بر اساس نیاز به اشکال مختلفی تهیه و تولید کرد. مقاطع فولادی شامل میلگرد، تیرآهن، لوله، نبشی، پروفیل و … می شود و می توان از هریک از آنها در صنایع مختلفی استفاده نمود.

ورق فولادی چیست؟

ورق فولادی از مهم ‌ترین انواع ورق فلزی مورد استفاده در صنعت و ساختمان و از کربن بیشتری برخوردار است. کاربرد وسیع این متریال در کنار دیگر فلزات توانسته طی سال‌ها به صنایع ساختمانی و فلزی رونق زیادی ببخشد.

قیمت ورق آهن

قیمت ورق نیز همانند محصولات فولادی دیگر به عوامل گوناگونی وابسته است. اما مهم ترین عامل بعد از نوع ورق، وزن ورق است. به‌طور معمول وزن بالاتر ورق به افزایش قیمت آن منجر می‌شود. مگر در حالتی که فناوری ساخت خاصی در تولید آن به‌کار گرفته شده باشد.
شما می توانید برای استعلام قیمت به آهن ملل مراجعه کرد و به صورت آنلاین قیمت ورق را مشاهده کنید.

قیمت روز ورق


قیمت روز ورق بسته به به یکسری مواردی که در طول روز اتفاق می افتد می تواند تغییر کند. از جمله عواملی که بر قیمت ورق امروز می تواند اثر بگذارد عبارتند از:
  • قیمت ارز به خصوص دلار
    قیمت جهانی آهن
    قیمت شمش
    تحولات اقتصادی و سیاسی داخل و خارج از کشور
    هزینه های حمل و نقل
    و …
در نتیجه نیاز است برای خرید ورق، به مراجع معتبر و به روز مراجعه کنید تا بتوانید بر اساس آخرین نوسانات رخ داده، قیمت نهای ورق را به دست آورید. آهن ملل به عنوان معتبرترین فروشگاه آهن آلات، با به روز رسانی قیمت ورق، توانسته قیمت روز ورق را در اختیار همه افراد قرار دهد.
 
قیمت ورق آهنی

قیمت ورق آهنی

ورق آهنی در ایران اصولا توسط کارخانجات محدودی تولید می شود که در سایت آهن ملل قیمت ورق آهنی کارخانجاتی که بیشتر در بازار مورد استقبال قرار می گیرند، وجود دارد و روزانه قیمت های آن ها به روز می شود.
دفتر فروش این شرکت علاوه بر موجودی انبار بنگاه اصفهان، لیست بروز کلیه مجتمع های ذوب آهن را نیز برای خرید به مشتریان محترم عرضه می کند و در صورت نهایی شدن سفارش خریدران، در کمتر از ۴۸ ساعت، ورقهای خریداری شده را در محل مشتری، تحویل می دهد.

خرید ورق

خرید ورق یکی از مسائلی است که با توجه به نوع ورق، سایز این محصول، ضخامت، تعداد و همچنین ابعاد طول و عرض انجام می‌شود. به همین خاطر مهم است برای خرید ورق به کجا مراجعه می کنید.

از سویی دیگر ورق دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام بسته به ویژگی ها و مزیت هایی که دارند، مصارف مختلفی نیز خواهند داشت. در نتیجه قبل از خرید ورق پیشنهاد می شود حتما با مهندس پروژه صحبت کنید و نوع ورق مصرفی مورد نیاز برای سازه را مشخص نمایید تا بدین ترتیب بتوان از زیان های وارده جلوگیری نمود.

پس از مشخص نمودن نوع ورق، می توانید به سایت آهن ملل مراجعه نموده و یا با کارشناسان آهن ملل با شماره ۳۵۰۲۰-۰۳۱ تماس گرفته و ورق مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

کارخانه های تولید کننده ورق


با توجه به رشد روزافزون صنایع در ایران، کارخانه‌های زیادی در کار تولید و عرضه متریال مصرفی برای این صنایع هستند. در مورد تولید ورق می‌توان به برخی از معروف‌ترین آنها مانند شرکت فولاد اکسین خوزستان، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع هفت الماس، شرکت فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت فولاد غرب آسیا، شرکت فولاد کاویان اهواز، شرکت فولاد کاویان اهواز و شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری اشاره کرد. در ادامه به صورت مختصر برخی از مهم ترین کارخانه های تولید ورق را معرفی می کنیم.
https://jahannews.com/vdcevv8vejh8wfi.b9bj.html
jahannews.com/vdcevv8vejh8wfi.b9bj.html
برچسب ها: آهن ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *