چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

راهنمای جامع علامت اختصاری میلگرد در ایران +قیمت میلگرد ساده

پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 827889
راهنمای جامع علامت اختصاری میلگرد در ایران +قیمت میلگرد ساده
علامت اختصاری میلگرد شامل حروف انگلیسی و اعدادی هستند که بیانگر کارخانه‌ی تولیدکننده، روش تولید، اندازه‌ی آج، قطر و نوع میلگرد می‌باشند. از آنجایی که این حروف و اعداد، در اصل، شناسنامه‌ی کلی میلگرد هستند، شناخت کامل آن‌ها امر بسیار مهمی است.

بهتر است بدانید که بسیاری از میلگردهای تولیدی در کشور، به همراه کارت مشخصات محصول عرضه می‌شوند. در این کارت اطلاعات کاملی از فرآیند تولید محصول و حتی ترکیب شیمیایی و آلیاژی میلگرد ثبت شده است. اما در بسیاری از موارد نیز ممکن است محصول فاقد کارت شناسایی باشد و فقط همین علائم اختصاری حک‌شده بر روی میلگرد هستند که راهنمای شما خواهند بود. به‌منظور اطلاع از قیمت میلگرد ساده می‌توانید به سایت آهن ملل مراجعه کنید.

در این مطب قرار است به بیان موارد کلی در نام‌گذاری میلگردها، علائم اختصاری حک‌شده بر روی میلگرد اکثر کارخانه‌های کشور به همراه تصویر بپردازیم.


در نام گذاری میلگردها هریک از حروف به چه معناست؟

در جدول زیر حروف مشخص‌کننده‌ی سایز آج میلگرد آمده است. به‌طور معمول، حروف مشخصه‌ی آج میلگرد قبل از آخرین حرف مندرج بر روی میلگرد قرار می‌گیرند.
نوع میلگرد حرف انگلیسی شاخص سایر آج استاندارد روسی
میلگرد آج دار مارپیچ J آج 340 A2
L آج 350  
میلگرد آجدار جناغی C آج 400 A3
H آج 420  
میلگرد آجدار مرکب S آج 500 A4
F آج 520  


حال که با حروف مشخصه آج آشنا شدید، لازم است با حرف آخر مندرج بر روی میلگردها که نشان‌دهنده‌ی فرآیند تولید میلگرد است نیز آشنا شوید:
حرف انگلیسی فرآیند تولید میلگرد
T تولید شده به روش ترمکس (خنک کاری و برگشت تحت کنترل)
A تولید شده به روش آلیاژ سازی
U تولید به روش غیر از خنک کاری و برگشت تحت کنترل

گواهینامه فنی

هر یک از محموله‌های بیش از ۲۵ تن باید دارای گواهینامه فنی صادره از طرف تولیدکننده باشند. این گواهینامه باید همراه محموله به مصرف کننده تحویل شود.

قید موارد زیر در گواهینامه فنی الزامی است:

نام و نشانی کارخانه سازنده
شماره گواهینامه
تاریخ صدور گواهینامه
علامت مشخصه نوع میلگرد
شماره ذوب یا بهر
نمره ( قطر اسمی) میلگرد
طول اسمی شاخه‌ ها
تعداد بسته‌ ها
مشخصات فنی شیمیایی شامل ترکیبات شیمیایی و کربن معادل
مشخصات مکانیکی
رنگ انتخابی برای مقطع میلگرد
نوع علامت حک شده و به کار رفته بر روی پلاک‌ های الصاقی

علامت اختصاری میلگرد کارخانه‌های مختلف
دو حرف مربوط به نوع آج و روش تولید که در بالا آن‌ها را معرفی کردیم همیشه آخرین حروف درج شده بر روی میلگرد هستند. به‌گونه‌ای که ابتدا حرف مشخص کننده نوع آج و پس از آن حرف روش تولید درج می‌گردد.

به‌عنوان مثال حروف اختصاری CT مندرج بر روی میلگرد زیر، به معنای میلگرد آج 400 با روش تولید ترمکس است.

قبل از دو حرف اختصاری انتهایی میلگرد، یک سری حروف اختصاری دیگر نیز درج می‌شود که ممکن است یک حرف و یا حتی بیشتر باشند. این حروف در اصل، علامت اختصاری نام کارخانه تولیدکننده‌ی میلگرد است.

البته برخی تولید کننده‌های میلگرد مانند کارخانه بردسیر کرمان و درپاد تبریز از این قاعده مستثنا هستند و معمولا یک علامت مشخص کوچک در روی محصولات خود دارند. تصویر زیر مربوط به کارخانه دُرپاد تبریز است.


در انتهای علامت اختصاری برخی از کارخانه‌ها حروف CO درج می‌گردد که این حروف مخفف کلمه انگلیسی COMPANY به معنی شرکت است.

در تصویر زیر نمونه‌ای از این حروف اختصاری را که مربوط به کارخانه فولاد البرز ایرانیان که به فایکو معروف است را می‌بینید که حروف FAI مخفف Foolad Alborz Iranian بوده و حروف CO مخفف کلمه COMPANY است.


برای مشاهده علامت اختصاری میلگرد کارخانه‌های کشور به سایت آهن ملل مراجعه بفرماید.
 

تهیه و خرید میلگرد

در این مطلب در مورد راهنمای علامت اختصاری میلگرد صحبت کردیم. برای خرید میلگرد آجدار و یا میلگرد ساده می‌توانید با شرکت آهن ملل در تماس باشید .

شرکت آهن ملل اصفهان با سابقه طولانی در زمینه تأمین آهن آلات پروژه های صنعتی و عمرانی در کمترین زمان و به دلیل رابطه مستقیم و بدون واسطه با کارخانه های فولادی ایران، مناسبترین قیمت را به خریداران عزیز عرضه میدارد. آهن ملل دارای جواز کسب فعالیت از وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنف آهن فروشی و ثبت شرکت در سازمان ثبت اسناد و املاک ایران می باشد. یکی از موارد با اهمیت برای خریدارانی که تمایل به سفارش غیرحضوری دارند این است که مجموعه مورد نظر دارای مجوزهای لازم در ارتباط با فعالیت خود باشد.

آهن ملل کلیه مجوزات لازم برای خرید آنلاین را دارا می باشد. پس آسوده خاطر خرید کنید ... فعالیت این مجموعه زیر نظر سازمان امور مالیاتی جمهوری اسلامی ایران و ارائه فاکتور رسمی به خریدار محترم است. آهن ملل به عنوان برند شناخته شده در بازار آهن، مورد اعتماد فعالان این حوزه بوده و توانسته رتبه یک فروش آهن آلات در ایران را از آن خود کند و سازمان های دولتی،نیمه خصوصی و خصوصی را در زمره مشتریان خود ببیند
https://jahannews.com/vdcjoaeohuqe8oz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjoaeohuqe8oz.fsfu.html
برچسب ها: آهن ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *