جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اخطار بانک مرکزی به صرافی ها درباره خرید و فروش ارز

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 827832
بانک مرکزی در اخطاری به صرافی‌های مجاز تاکید کرد که صرافی نباید بدون دلیل موجه و تایید این بانک از خرید و فروش ارز خودداری کند.
بانک مرکزی به صرافی‌های کشور اخطار داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، اداره نظارت بر موسسات پولی غیر بانکی بانک مرکزی در نامه‌ای به صرافی‌ها اعلام کرد: با بررسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان این بانک محرز شد، برخی از شرکت‌های صرافی بدون دلیل موجه و بدون تایید این بانک، اقدام به متوقف کردن عملیات خود کرده و از فعالیت خرید و فروش ارز خودداری می‌کنند.

این اقدام علاوه بر اینکه مصداق تخلف موضوع بند ۵ از ماده ۴۱ دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها است، در صورت استمرار این تخلف می‌تواند منجر به تعلیق یا ابطال مجوز فعالیت صرافی در چارچوب مقرارت ذیربط شود.

با توجه به اینکه طرح رتبه‌بندی شرکت‌های صرافی در دستور کار این بانک قرار دارد، حجم معاملات و حضور موثر در بازار ارز از مولفه‌های مهم این طرح محسوب شده و منجر به افزایش رتبه کمی و کیفی صرافی می‌شود که در ادامه صرافی‌های برتر مشمول مشوق‌های ویژه خواهند.
https://jahannews.com/vdchxqn6i23ni6d.tft2.html
jahannews.com/vdchxqn6i23ni6d.tft2.html
برچسب ها: خرید فروش صرافی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *