چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

علت مرگ «کوشکی» یوزپلنگ نر

شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 827324
مدیرکل محیط زیست استان سمنان از تلف شدن کوشکی یوزپلنگ نر ۱۷ ساله در توران شاهرود خبر داد و گفت: علت مرگ این یوز، کهولت سن بوده است.
علت مرگ «کوشکی» یوزپلنگ نر
به گزارش جهان نيوز، بهرام علی ظاهری مدیرکل محیط زیست استان سمنان در گفتگو با مهر، از تلف شدن کوشکی یوز پلنگ آسیایی که زمانی نر غالب منطقه توران شاهرود در این گونه نادر جانوری بود خبر داد و تاکید کرد:

کوشکی در سن ۱۷ سالگی و به دلیل کهولت سن امروز شنبه، تلف شد.

وی با بیان اینکه این نر در قیاس با یوزه‌ای نر بازهم به خوبی عمر کرد چرا که نهایت سنی که برای یوز متصور هستیم همین میزان تخمین زده می‌شود، افزود: این یوز که در اسارت زندگی می‌کند امروز شنبه هشتم بهمن ماه بعد از صرف صبحانه به علت کهولت سن تلف شد.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه این یوز در حالی تلف شد که به لحاظ بالینی مشکل خاصی را نشان نمی‌داد، بیان کرد: این یوز توسط فردی به نام کوشکی از دوست داران محیط زیست در هفت ماهگی تحویل سازمان محیط زیست شده بود و زمانی را در پردیسان تهران سپری کرد تا با دلبر جفت گیری کند اما مجدداً به توران شاهرود بازگشت و امروز تلف شد.
 
https://jahannews.com/vdcdx50joyt0xs6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdx50joyt0xs6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *