پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱۴
من امنیت ندارم

انتشار کتاب خاطرات سیاسی مایک پمپئو/ ایران توانایی انجام عملیات در داخل ایالات متحده آمریکا را دارد/ خرید یک بادمجان، امنیت مرا تحت‌الشعاع قرار می‌دهد/ من احتمالا هرگز نتوانم با خودروی شخصی‌ام رانندگی کنم

پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 827143
زندگی در سایه ترس مقامات آمریکایی و عاملان حادثه فرودگاه بغداد محدود به اعترافات تازه منتشر شده پمپئو نمی‌شود. پیش از این هم گزارش‌های متعددی از تدابیر شدید امنیتی در حفاظت از ترامپ و دولتمردانش منتشر شده است.
انتشار کتاب خاطرات سیاسی مایک پمپئو/ ایران توانایی انجام عملیات در داخل ایالات متحده آمریکا را دارد/ خرید یک بادمجان، امنیت مرا تحت‌الشعاع قرار می‌دهد/ من احتمالا هرگز نتوانم با خودروی شخصی‌ام رانندگی کنم
گروه بین الملل جهان نيوز: روز سه‌شنبه‌ کتاب جدید مایک پمپئو، وزیر سابق خارجه آمریکا با عنوان «هرگز یک اینچ ندهید: مبارزه برای آمریکا که دوستش دارم» منتشر شد که در این کتاب به بیان خاطرات سیاسی خود در زمان حضور در سازمان سیا و وزارت خارجه دولت دونالد ترامپ پرداخته است. 
 
به گزارش وطن امروز، چند روز اخیر رسانه‌های متعدد غربی بخش‌هایی از کتاب پمپئو را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌اند که به تناسب اهمیت تحولات منطقه غرب‌‌‌آسیا، مواردی مانند پرونده ایران، قتل خاشقچی، همکاری با اسرائیل، جدال با ترکیه بر سر حمایت از کردهای سوریه و ... بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
 
یکی از بخش‌های قابل تامل کتاب پمپئو اظهارات اعتراف‌گونه‌ او درباره وضعیت زندگی شخصی‌اش در دوران پساترور سردار شهید سلیمانی و ترس از احتمال عملیات انتقامی ایران است. پایگاه اینترنتی میدل‌ایست‌آی گزارشی از این بخش کتاب و هراس امنیتی وزیر خارجه دولت ترامپ منتشر کرده است. به گزارش این رسانه، پمپئو در انتظار انتقام ایران به دلیل مشارکت در عملیات ترور سردار سلیمانی می‌گوید: «ایران توانایی انجام عملیات در داخل ایالات متحده آمریکا را دارد، لذا با وجود اینکه یک سال و نیم از ترک خدمت من می‌گذرد، من هنوز جزئیات مسائل امنیتی را رعایت می‌کنم». 
 
پمپئو در ادامه اعتراف می‌کند زندگی شخصی‌اش به دلیل ترس از انتقام ایرانی‌ها از حالت عادی خارج شده است و حتی خارج شدن از خانه بدون تشریفات امنیتی به منظور یک خرید معمولی، برای وزیر دولت ترامپ به حسرت تبدیل شده‌ است. مایک پمپئو در ادامه شرح وضعیتش می‌نویسد: «رفتن به یک فروشگاه، امنیت من را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد تا بتوانم بررسی کنم کدام بادمجان رسیده‌تر است... من احتمالا هرگز نتوانم با خودروی شخصی‌ام رانندگی کنم یا مانند سابق از حریم خصوصی‌ام لذت ببرم». وی معترف است ترس و اضطراب نه فقط بر خودش که بر زندگی اعضای خانواده‌اش هم سایه انداخته است و برای توصیف وضعیت‌شان از مواردی نام می‌برد که به عنوان مثال اگر سوزان (همسر مایک پمپئو) تمایل داشته باشد موهای خود را مرتب کند، آنها فقط می‌توانند امیدوار باشند سالن زیبایی تحت کنترل نیروهای حزب‌الله نباشد یا اگر پسرش قصد ازدواج داشته باشد، لازم است از قبل ماموران یک تیم برای بررسی وضعیت امنیتی به کلیسا اعزام کنند.
 
زندگی در سایه ترس مقامات آمریکایی و عاملان حادثه فرودگاه بغداد محدود به اعترافات تازه منتشر شده پمپئو نمی‌شود. پیش از این هم گزارش‌های متعددی از تدابیر شدید امنیتی در حفاظت از ترامپ و دولتمردانش منتشر شده است. هفته گذشته آسوشیتدپرس طی خبری اعلام کرد دولت بایدن بار دیگر حفاظت و حمایت امنیتی از مایک پمپئو و برایان هوک، دستیار ارشدش در امور ایران در دولت ترامپ را تمدید می‌کند. طبق اطلاعیه وزارت خارجه آمریکا، تهدیدات علیه این ۲ شخص به طور «جدی» همچنان وجود دارد. این رسانه می‌گوید تا مارس 2022 محافظت 24ساعته از پمپئو و هوک ماهانه بیش از 2 میلیون دلار برای دولت آمریکا هزینه داشته است و مشخص نیست تمدید جدید چقدر افزایش هزینه را شامل شود. همچنین همزمان با سومین سالگرد ترور سردار شهید سلیمانی، نیوزویک گزارشی مبنی بر محافظت از دونالد ترامپ در برابر انتقام ایران منتشر کرد و به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد دولت بایدن در برابر هرگونه تهدید از جانب ایران، مقامات پیشین آمریکا را تحت محافظت خود قرار داده است.
 
اما اعترافات پمپئو در کتاب خاطراتش نشان می‌دهد اطمینان‌بخشی مقامات آمریکایی از مقابله با تهدید، محافظت 24ساعته با هزینه ماهانه میلیون‌ها دلار و همچنین تمدید این خدمات برای دهمین بار باز هم نتوانسته بر ترس خالقان استراتژی فشار حداکثری علیه ایران غلبه کند و سایه هراس از انتقام ایران بر زندگی ترامپ، پمپئو و سایر جنایتکاران سنگینی می‌کند.
https://jahannews.com/vdcc0mq412bqis8.ala2.html
jahannews.com/vdcc0mq412bqis8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یعنی همه مشکلاتمون حل شد؟!
Iran, Islamic Republic of
ادامه زندگی نحس این جنایتکار و امثال وی برای دنیا یک مشکل و معضل جدی است .
حق
Iran, Islamic Republic of
یک بار جستی ملخه دو بار جستی ملخه اخر به درک می روی ملخه
Iran, Islamic Republic of
تازه اوّلش است.جنایتکار
اشکذری-شی
Iran, Islamic Republic of
سلام-امام حسين(ع): «اَلْاَمينُ آمِنٌ، وَ الْبَريءُ جَريءٌ وَ الْخائِنُ خائِفٌ، وَ الْمُسيءُ مُسْتوحِشٌ؛ آدم امين در امان است، بي‌گناه بي‌باك است، خيانتكار ترسان است و بدكار هراسان.
Iran, Islamic Republic of
پمپئو تا حالا هم که زنده هستی زیادی ما خودمون میدانم کی راحتت کنیم اما فعلاً در برزخ بمانید!؟
من
Iran, Islamic Republic of
فعلاً عذاب بعداً مرگ فجیع انشالله
Iran, Islamic Republic of
کثافت بزودی بدرک واصل خواهی شد
Iran, Islamic Republic of
جناب پمپئو مواظب شکمت باش ...!!
Netherlands
قرار بود در اسرع وقت انتقام بگیرید.
Iran, Islamic Republic of
اخرش تو گوری
Iran, Islamic Republic of
.....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
لعنت به این کفار!!