جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خرید هاست و دامنه خوب متناسب با اصول سئو سایت

دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 826798
خرید هاست و دامنه خوب متناسب با اصول سئو سایت

هاست چیست؟

برای طراحی سایت قبل از هر چیز می بایست اقدام به خرید هاست و دامنه سایت نمایید. اما در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی خود را دارید باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

به فضای میزبان هاست می گویند که محیط ها و حافظه های مجازی می باشند و بر روی یک سرور و برای یک سایت این کار انجام می شود. در خیلی از مواقع بر روی یک سرور یک، دو و یا حتی چندین وب سایت نیز نگهداری می شود.
تعداد وب سایت هایی که بر روی یک سرور قرار می گیرد به موارد زیر بستگی خواهند داشت:
  • قدرت رم
    قدرت پردازنده
    میزان فضای سرور
    میزان استفاده سایت ها
در حقیقت Host میزان فضای مشخصی می باشد که در آن انواع دیتاها ذخیره می شوند. هر سایت جهت راه اندازی به فضایی نیاز دارد تا بتواند اطلاعات را در آنجا قرار دهد. که از این فضا جهت تبادل دیتاها استفاده می گردد و همچنین سرویس هایی همانند ایمیل نیز بر روی همین هاست ها ایجاد شده اند.

 Hostبر روی سرورهای مخصوصی نیز نگهداری می شوند ، که بر اساس 2 نوع سیستم عامل لینوکس و ویندوز کار می نمایند. با توجه به نوع سیستم عامل و همچنین زبان برنامه نویسی وب سایت ها، هاست به دو دسته ذیل تقسیم می شود:
  • هاست ویندوزی
    هاست لینوکس

انواع هاست و دسته بندی های آن

با توجه به نوع استفاده از هاست و ماهیتی که دارند در دسته های ذیل قرار دارند:

سرور ابری
این هاست جز محبوب ترین روش های میزبانی از یک سایت به حساب می آید که به تازگی مرسوم شده است. در سرور ابری به جای این که از پشتیبانی یک سرور استفاده شود، چندین سرور در اختیار وب سایت قرار می گیرد.

هاست مجازی
در هاست مجازی کاربران با یک سرور مواجه خواهند بود. این سرور با استفاده از نرم افزارها به چندین سرور مجازی تقسیم بندی می شود و در اختیار کاربران قرار می گیرد. در این صورت هر کاربر یک سرور مجازی در اختیار خواهد داشت.
 
انواع هاست

هاست اشتراکی
در حقیقت هاست اشتراکی به حالتی از میزبانی وب سایت می گویند که بر روی یک سرور، تعداد بالایی وب سایت وجود داشته باشد. تعداد سایت های قرار گرفته شده بر روی یک سرور در مدل هاست اشتراکی، برخی اوقات به بالای هزار سایت خواهد رسید.

هاست رایگان
معمولا برای استفاده از هاست و همچنین فضای میزبانی خوب نیاز خواهد بود که مبلغی به صورت ماهانه و یا سالانه پرداخت شود. بعضی از شرکت ها برای افزایش مشتری خود، به اندازه محدودی هاست رایگان عرضه می نمایند.

هاست اختصاصی
هاست اختصاصی برعکس هاست اشتراکی می باشد که ماهیت آن تفاوت دارد. در این هاست گاها یک سرور به یک سایت مخصوص اختصاص داده می شود. در چنین صورتی بعضی از عملیات همانند نصب سیستم عامل ها و ... بر عهده خود کاربر خواهد بود.

هاست خوشه ای
هاست خوشه ای همانند هاست ابری می باشد. در حقیقت عبارت خوشه ای به این علت در این نوع فضای میزبانی استفاده شده است که مانند هاست ابری در هاست خوشه ای نیز از پشتیبانی چندین سرور بهره مند می شویم.

هاست نامحدود
اگر به امکانات گسترده ای در زمینه هاست و همچنین مدیریت وب سایت داشته باشید، پیشنهاد می شود که از این هاست استفاده نمایید. در هاست نامحدود ویژگی های خاصی همانند پهنای باند ، فضا و پارک دامنه به طور نامحدود در اختیار کاربران قرار می گیرد.

لوکال هاست یا هاست محلی
لوکال هاست فضایی می باشد که به طور محلی برقرار خواهد شد و معمولا برای طراحان وب سایت و یا ابزارهای تحت وب استفاده می شود.

دامنه چیست؟

دامنه یا آدرس سایت در دنیای اینترنت، از 2 قسمت اصلی نام دامنه و پسوند آن نیز تشکیل می شود. نام دامنه بستگی به سلیقه و همچنین نوع محتویات سایت شما دارد. این نام می ‌تواند تشکیل شده باشد از اعداد ، حروف و یا هردوی آن‌ ها.

نام دامنه با “.” از پسوند آن جدا می ‌شود. پسوندها در 2 دسته‌ اصلی بین ‌المللی و همچنین ملی قرار دارند. به طور مثال ، com. نمونه ‌ای از پسوند بین ‌المللی و ir. نمونه‌ ای از پسوند ملی ایران به حساب می آید.

هر سایت نیاز به یک دامنه خاص دارد. پس امکان ثبت دامنه ای که قبلا ثبت شده است و تحت مالکیت شخص دیگری باشد وجود ندارد. دامنه ها از طریق آدرس IP به هاست وب سایت شما اتصال می‌شوند.
 
دامنه سایت

تفاوت هاست و دامنه چیست؟
 Host و دامنه وب سایت نقش مکملی دارند. دامنه یا دامین وب سایت ، آدرسی می باشد که مر بوط به سایت شما است .ولی در واقع، هاست به دامنه و سایت شما سرویس دهی می نماید.

نکات مهم در خرید هاست و دامنه متناسب با اصول سئو
حال که به خوبی متوجه شدید هاست و دامنه چیست و چه تفاوت هایی با هم دارند احتمالا می خواهید اقدام به خرید هاست و دامین کرده تا سایت خود را راه اندازی کنید. لازم است بدانید اگر قصد کسب درآمد از وب سایت خود را دارید باید سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و راه رسیدن به صفحه اول گوگل سئو سایت است.

پس از همین ابتدا و در خرید هاست و دامین باید اصول سئو را سرلوحه کار خود قرار دهید تا مسیر رسیدن به صفحه اول گوگل برایتان هموارتر شود. از اصول سئو سایت که باید در خرید هاست و دامین به آن اشاره داشته باشید می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:
  • نام دامنه متناسب با کسب و کار شما باشد و یکی از کلمات کلیدی شما را شامل شود

    از اعداد و نمادها در دامنه استفاده نکنید.

    نام دامین خود را لایتن انتخاب کرده و از انتخاب نام دامنه فینگلیش خودداری کنید.

    بهتر است دامنه کوتاه باشد تا به خوبی در ذهن باقی بماند.

    از هاستی استفاده کنید که آپتایم بالایی داشته باشد و زمان پاسخگویی آن پایین باشید.
https://jahannews.com/vdchw-n6623niqd.tft2.html
jahannews.com/vdchw-n6623niqd.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *