جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آموزش ثبت کسب و کار در گوگل؛ برنامه ریزی برای سئو محلی

شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 827266
آموزش ثبت کسب و کار در گوگل؛ برنامه ریزی برای سئو محلی
حتما بارها برایتان پیش آمده است که برای پیدا کردن یک مغازه یا شرکت، به‌سراغ نقشه گوگل بروید.

گوگل امکانی برای کسب‌وکارها فراهم کرده است که با یک جست‌وجوی ساده، نزدیک‌ترین مغازه‌ها و فروشگاه‌ها را به شما نشان می‌دهد؛ بنابراین شما نیز باید از این فرصت بهره ببرید و نام کسب‌وکارتان را در نقشه گوگل ثبت کنید.

در این مقاله نحوه ثبت کسب و کار در گوگل را به شما آموزش می‌دهیم.

اگر قصد یادگیری و استفاده از سئوی محلی را دارید، از کنار اطلاعات این مقاله ساده عبور نکنید.
 

ثبت مکان کسب و کار در گوگل بیزینس


به‌طورکلی ۳ روش برای ثبت کسب و کار در گوگل وجود دارد که می‌توانید هرکدام را به دلخواه استفاده کنید.

ثبت کسب و کار در گوگل رایگان است و باعث افزایش ارزش و جایگاه سایت فروشگاهی شما در صفحه نتایج گوگل می‌شود.

برای دسترسی به نقشه گوگل روی دسکتاپ، فقط کافی است وارد گوگل شده و روی تب map کلیک کنید.

به‌منظور ثبت نام کسب و کار در گوگل وارد سایت google business شوید و مراحل زیر را طی کنید:

• با اکانت گوگل خود وارد این سایت شوید یا یک اکانت جدید بسازید.

• در پنل سمت چپ اطلاعات کسب‌وکارتان مانند نام، کشور و منطقه، آدرس و سایر اطلاعات را وارد کنید. همچنین از نقشه سمت راست نیز می‌توانید آدرس کسب‌وکارتان را روی نقشه بیابید و انتخاب کنید.

• در مرحله آخر اطلاعات را تایید یا ویرایش کنید.

هرچند این روش از سمت گوگل رسمی اعلام شده است، اما متاسفانه ایران در فهرست کشورهای تحریمی قرار دارد و ممکن است شما به‌عنوان یک ایرانی نتوانید با این روش کسب‌وکارتان را در گوگل ثبت کنید.

بااین‌حال نگران نباشید و به سراغ راه دیگر ثبت نام کسب و کار در گوگل بروید.


 

نحوه ثبت کسب و کار در گوگل مپ با استفاده از API

برای قرار دادن نقشه یا مکان کسب‌وکارتان داخل سایت، ابتدا باید یک API گوگل تهیه کنید. این ابزار کاملا رایگان است. برای دریافت API فقط کافی است به سایت console.developers.google.com مراجعه کرده و یک API ایجاد کنید. بعد از دریافت ای پی آی باید کدهای مربوطه را در سایت خود قرار دهید.

واضح است که برای ثبت کسب و کار در گوگل با این روش حتما باید از قبل نسبت به ساخت سایت فروشگاهی اقدام کرده باشید. با انجام این کار، کاربران بعد از ورود به سایت شما، با مشاهده نقشه از محل کسب و کارتان آگاه خواهند شد. اضافه کردن نقشه به سایت نه‌تنها اعتماد کاربران را نسبت به کسب‌وکار و سایت فروشگاهی شما بیشتر می‌کند، بلکه جایگاه سایت را نیز ممکن است در نتایج جست‌وجوی گوگل ارتقا دهد.

ثبت نام کسب و کار در گوگل با کمک گوگل مپ

مشکل ثبت کسب و کار در گوگل با روش‌های قبلی را می‌توانید با استفاده از گوگل مپ برطرف کنید. برای ثبت نام کسب و کار در گوگل مپ وارد سایت نقشه گوگل به نشانی google.com/maps شوید. همچنین در قسمت بالای گوگل نیز می‌توانید تب MAP را انتخاب کنید تا به این صفحه دسترسی داشته باشید. حالا مراحل زیر را برای ثبت کسب و کار در گوگل انجام دهید:

• با اکانت گوگل خود وارد شوید یا یک اکانت جدید بسازید.

• در پنل سمت چپ، آدرس محل کسب‌وکارتان را وارد کنید. برای این کار باید از آدرس‌های کلی مانند ایران، تهران شروع کنید و سپس آدرس دقیق‌تر را بنویسید. همچنین از نقشه سمت راست می‌توانید محل موردنظرتان را پیدا و روی آن کلیک کنید.

• بعد از پیدا کردن محل دقیق کسب و کار روی آن راست کلیک کرده و گزینه Add a missing place را بزنید و سپس مشخصات کسب‌وکارتان را بنویسید.

• مالکیت نقطه افزوده‌شده به نقشه را تعیین کنید.

• از پنل سمت چپ، روی گزینه share کلیک کنید. حالا از آدرس همین نقطه می‌توانید در نقشه‌های داخل سایت یا تبلیغات استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که گوگل تنها ارائه‌دهنده ابزار نقشه نیست و از اپلیکیشن‌های دیگری مانند نشان و بلد هم می‌توانید برای ثبت کسب و کارتان روی نقشه استفاده کنید. هزینه ثبت کسب و کار در گوگل مپ و سایر نقشه‌ها کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.
 


 

ساخت سایت فروشگاهی براساس اصول سئویی توسط شاپفا

در این مقاله به آموزش ثبت کسب و کار در گوگل پرداختیم و سه روش را برای انجام این کار با هم بررسی کردیم. به یاد داشته باشید که برای ثبت کسب و کار در گوگل مپ بهتر است اول یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای داشته باشید تا علاوه‌بر جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان، ارزش کسب‌وکارتان در دیدگاه گوگل نیز افزایش پیدا کند.

اگر برای طراحی سایت دانش و تخصص کافی را ندارید، اصلا نگران نباشید!

فروشگاه‌ساز شاپفا به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه و فقط با یک ایمیل یک سایت جذاب و حرفه‌ای داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شاپفا به آدرس shopfa.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۷۹۵۴ تماس بگیرید.

کارشناسان شاپفا با مشاوره تخصصی رایگان شما را برای داشتن یک سایت فروشگاهی جذاب راهنمایی خواهند کرد.
https://jahannews.com/vdciqyavqt1arr2.cbct.html
jahannews.com/vdciqyavqt1arr2.cbct.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *