شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳

 ۳۰۰ هزار موتور کار در پایتخت برقی می‌شود

شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 826562
حدود ۳۰۰ هزار موتور کار در تهران داریم که مطابق برنامه چهار ساله شهرداری تهران در تلاش است این ۳۰۰ هزار موتور را در وهله نخست برقی کند.
 ۳۰۰ هزار موتور کار در پایتخت برقی می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه خبری شهر، مراسم آیین رونمایی از پروژه پایلوت ارزیابی و امکان سنجی اجرای موتور برقی و اسکوتر اشتراکی(موتورسیکلت‌های برقی شبکه پست) که یکی از پروژه‌های بسته حمل و نقل پاک است، همزمان با بیست و یکمین شنبه امید و افتخار در موزه پست کشور برگزار شد. در این مراسم عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، علیرضا زاکانی شهردار تهران سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست و جمعی از مدیران شهری حضور داشتند.

زاکانی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه شهرداری تهران به دنبال ایجاد فضایی برای مدیریت مشارکتی است، گفت: امروز نیز در اینجا ما شاهد نمود یکی از این مدیریت های مشارکتی هستیم. شهرداری تهران همراه با وزارت ارتباطات و شرکت پست، سازمان اوقاف، سازمان حفاظت محیط زیست، بانک رسالت و بانک مهر اقتصاد همکاری‌ای را آغاز کرده که ماحصل آن شروع مسیری است برای رفع آلایندگی هوای شهر تهران.

وی در ادامه افزود: مطابق آمار تا آبان ماه امسال بالغ بر دو میلیون و ششصد هزار موتور سیکلت در شهر تهران پلاک گذاری شده است که حدود دو میلیون از این تعداد یعنی ۷۶ درصد موتورسیکلت‌ها فرسوده است و البته عمده آنها مربوط به موتورهای کاربراتوری می باشد.

شهردار تهران تاکید کرد: هر موتور کاربراتوری اندازه ۱۰ موتور انژکتوری و ۱۳ ماشین یورو ۵ آلاینده ایجاد می کند. از طرفی در ساعات پیک حمل و نقل حدود ۱۳ درصد رفت و آمد های شهری تهران به وسیله این موتور ها انجام می شود، بنابراین با توجه به این آمار تصمیم گیری در رابطه با موتورهای کاربراتوری بسیار مهم است.
 
شهردار تهران با اشاره به ظرفیت‌های بالای برقی کردن موتور ها برای شهر تهران تصریح کرد: با این اتفاق علاوه بر این که ظرفیت بسیار بالایی در صرفه جویی مصرف سوخت ایجاد می شود، در بعد آلایندگی هوا نیز ماه شاهد چالش های کمتری در تهران و سایر کلانشهرها خواهیم بود.

وی در پایان تاکید کرد: حدود ۳۰۰ هزار موتور کار در تهران داریم که مطابق برنامه چهار ساله شهرداری تهران در تلاش است این ۳۰۰ هزار موتور را در وهله نخست برقی کند.

ورود ۵۰۰ دستگاه موتور برقی به ناوگان موتوری پست در پایتخت

مجتبی شفیعی در بیست و دومین شنبه امید و افتخار و در جریان مراسم رونمایی از بسته حمل و نقل پاک در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود موتورهای برقی در تهران گفت: امروز اولین بخش از موتورهای برقی با همکاری شرکت پست رونمایی می‌شود و در فاز اول قرار شده است ۵۰۰ دستگاه موتور وارد ناوگان موتوری پست شود.

وی افزود: امروز ۹۰ دستگاه موتور برقی و تا پایان سال ۳۰۰ دستگاه و تا اوایل سال آینده ۱۰۰ دستگاه وارد ناوگان می‌شود.

رئیس سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که تا ۷۵۰ دستگاه موتور برقی به پست بدهیم، ادامه داد: به ازای هر موتور برقی ۵۰ میلیون تومان وام کم بهره از سمت سازمان حمل و نقل پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد بازپرداخت در صورت کارکرد پست از سوی شهرداری تامین می‌شود.

‌شفیعی بیان کرد: این اولین بار است که این موتورها با باتری سوآپ حرکت می‌کنند و بر همین اساس نیاز نیست هربار موتورها شارژ شوند.

وی با اشاره به اسکوترهای برقی یادآور شد: با مشارکت بخش خصوصی اسکوترها به شهر آمده است و یک شرکت اعلام کرده که ۱۰۰ هزار اسکوتر به تهران تحویل می‌دهد.
https://jahannews.com/vdcg3397xak9xn4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3397xak9xn4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نه اصولگراهستم و نه اصلاح طلب ولی خدا به زاکانی و امثال ایشان خیربده
Iran, Islamic Republic of
سلام داخل تهران موتور برقی مجانی داده شود فقط
داخل تهران قابلیت استفاده باشد
خسته نباشید . واقعا کارها به صورت مشارکتی بهتر انجام می شود..