جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
۱

راهنمای انتخاب درست سیستم کنترل تردد

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 826277
راهنمای انتخاب درست سیستم کنترل تردد
آیا شما هم به دنبال افزایش امنیت منطقه مسکونی و یا محیط کسب و کارتان هستید؟ آیا برای این منظور با سیستم کنترل تردد و کاربردهای آن نیز آشنایی دارید؟
به طور کلی اکسس کنترل یا همان سیستم های کنترل تردد، تجهیزاتی امنیتی به شمار می روند که دسترسی به بخش های مختلف که محیط، سازمان، ساختمان و.. را کنترل می کنند، از همین جهت استفاده از آن ها می تواند منابع مهم و دسترسی افراد به آن ها را به خوبی محافظت و کنترل کند.

البته به خاطر داشته باشید که پیش از خرید هر نوع اکسس کنترل درب، باید با این دستگاه ها آشنا شده و بهترین مورد ممکن را از میان شان انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.
 

سیستم کنترل تردد یا اکسس کنترل چیست؟


به زبان ساده، اکسس کنترل سیستمی است که ورود و خروج افراد به یک محیط مانند محیط کار را کنترل و مدیریت می کند.

این دستگاه ها معمولا کار تشخیص هویت افراد را به کمک روش های بیومتریک اعم از اثر انگشت، کارت و.. انجام داده و به کمک تجهیزاتی که دارند از ورود افراد غیر مجاز و یا متفرقه به محیط مورد نظر جلوگیری می کنند.

بنابراین سیستم اکسس کنترل به شما این امکان را می دهد تا تنها به افرادی مشخص اجازه دسترسی به منابع و یا محیط مورد نظرتان را بدهید.

همچنین شما می توانید برای این سیستم ها محدودیت زمانی تعریف کرده و به این ترتیب با تعیین زمان مشخص دسترسی افراد را محدود کنید.

مهم ترین و اصلی ترین ویژگی که باعث شده تا دستگاه های کنترل تردد بیش از پیش محبوب شوند، عدم نیاز آن ها به نیروی انسانیست، زیرا سیستم کنترل تردد بدون آنکه نیازی به نیروی خاصی داشته باشد تردد افراد و یا حتی اشیاء مانند ماشین و.. را کنترل می کند.
 

سیستم کنترل تردد چگونه کار می کند؟


این سیستم ها به طور مستقیم با تجهیزات الکترونیکی مانند کامپیوترها در ارتباطند و کار کنترل دسترسی را نیز از طریق لیست مجوزها و تگ هایی که قبلا برای شان تعیین شده، انجام می دهند.

این اطلاعات تنها توسط افراد خاصی قابل مشاهده بوده و توسط دیگر دستگاه های کنترل تردد قابل اعمال و بررسی نخواهد بود، بنابراین به راحتی می توان گفت که این دستگاه ها از کارآمدترین سیستم های امنیتی در دنیا به شمار می روند که قابلیت استفاده در بخش های مختلفی مانند محل کار، منزل، پارکینگ و.. را خواهند داشت.
 

کاربردهای دستگاه کنترل تردد چیست؟


اکسس کنترل بیش از هر چیز دیگری برای اقدامات امنیتی مورد استفاده قرار می گیرد اما به طور کلی از مهم ترین کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 

. کنترل تردد


یکی از کاربردهای این سیستم در زمینه ثبت ورود و خروج کارکنان و پرسنل محیط کار می باشد که علاوه بر بررسی افراد مجاز، مشخصات دیگری همچون ساعت ورود و خروج، محاسبه ساعت کار جهت تعیین حقوق و.. را نیز کنترل می کند.

اکسس کنترل درب می تواند روی تجهیزات و ابزارهای مکانیکی همچون قفل و کلیدها و یا گیت های ورودی نصب شود.
 

. سیستم حضور غیاب


سیستم کنترل تردد را می توان برای حضور و غیاب افراد در محیط های مختلف نیز به کار برد. این کار معمولا در سه مرحله انجام می شود که به ترتیب شامل دریافت اطلاعات افراد، احراز هویت و تایید آن می باشد‌.

بدین ترتیب دستگاه اطلاعات دریافتی را با اطلاعات ثبت شده در سیستم سنجیده و نتیجه آن را ثبت می کند.
 

. دسترسی گروهی


به کمک این سیستم ها علاوه بر تعریف محدودیت های فردی، می توان برای گروهی از افراد نیز دسترسی و یا محدودیت های مشخصی تعیین کرد.

به عنوان نمونه با کمک اکسس کنترل می توانید تنها به گروه خاصی از افراد مورد نظرتان اجازه ورود به محل کار یا دسترسی به اطلاعات موجود را بدهید.
 

. ثبت گزارش


دیگر کاربرد سیستم کنترل تردد، گزارش گیری می باشد که به خصوص برای کارفرمایان بسیار کاربردی و حائز اهمیت خواهد بود.

به کمک این قابلیت کارفرما می تواند گزارش ورود و خروج افراد و دسترسی آن ها به بخش های مختلف را توسط شبکه اداری کنترل کرده و اطلاعات مربوط به آن ها را نیز از طریق کامپیوتر دریافت کند.
 

آشنایی با انواع دستگاه های اکسس کنترل


همانطور که پیش از این گفته شد، کنترل تردد سیستمی پرکاربرد جهت حفظ امنیت محیط های گوناگون است که به علت کاربردهای وسیعش به انواع زیر دسته بندی می شود:
 

اکسس کنترل کارتی و تگی


اکسس کنترل درب از نوع کارتی و تگی همانطور که از نامش پیداست با کارت های هوشمند کار می کند.

این کارت ها که توسط یک سازمان یا شرکت طراحی و صادر می شوند، قابلیت دسترسی به محیط کار را فراهم کرده و به کاربران و کارکنان داده می شوند.

برای استفاده از این نوع سیستم اکسس کنترل، افراد به هنگام ورود کارت را روی دستگاه قرار داده و پس از تایید اعتبار اجازه ورود می گیرند.

همچنین در صورتی که اطلاعات کارت در سیستم تایید نشود، فرد امکان ورود و دسترسی به محیط کار و منابع آن را نخواهد داشت.

این نوع سیستم علاوه بر احراز هویت، زمان ورود و خروج را نیز ثبت می کنند، بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل به راحتی می توان زمان حضور افراد را چک کرده و برای رفع مشکل اقدام کرد.
 

آشنایی با اکسس کنترل تشخیص چهره


سیستم کنترل تردد از نوع تشخیص چهره یکی از مدرن ترین و جدیدترین فناوری ها در زمینه امنیتی می باشد که قابلیت استفاده در سازمان ها، شرکت ها و.. را داشته و بر پایه ثبت الگو و ویژگی های چهره افراد طراحی شده اند.

این سیستم ها اطلاعات دریافتی را به خوبی در حافظه شان ثبت می کنند و به علت بهره وری از تکنولوژی های پیشرفته، قادر به تشخیص دقیق چهره ها و یادگیری عمیق الگوریتم های مختلف هستند و احتمال خطا نیز در آن ها بسیار کم و نادر می باشد.


 
علاوه بر آن، اکسس کنترل از نوع تشخیص چهره دارای هوش مصنوعیست و زمانی که چهره فرد را برای اولین در حافظه اش ثبت می کند، برای آن معیار مشخصی در نظر می گیرد تا در صورت بازشناخت یا تشخیص سایر چهره ها بتواند آن را با دقت هر چه تمام تر از سایرین تمایز دهد.

از مهم ترین تکنولوژی های مورد استفاده در این نوع دستگاه ها می توانیم به قابلیت بررسی بافت سطحی پوست، نقشه برداری از اجزای چهره، تصویربرداری های حرارتی و.. اشاره کنیم.
 

اکسس کنترل اتاق سرور


همانطور که احتمالا خودتان هم می دانید، دیتا سنترها و یا اتاق سرور یکی از مهم ترین بخش ها در‌ هر سازمان یا شرکت هستند که گنجینه اطلاعاتی آن را در خودشان جای داده اند.

بدون شک این اهمیت بالا باعث شده تا هر کسی اجازه تردد در این بخش ها را نداشته و تنها افراد مشخصی به آن دسترسی داشته باشند.

این کنترل دسترسی توسط سیستم کنترل تردد اتاق سرور انجام می شود که خود به دو نوع کارتی و کدی یا بیومتریک تقسیم می شود.

در نوع اول همانطور که از نامش مشخص است، ورود افراد از طریق کارت های هوشمند و یا کدهای مشخص کنترل می شود‌.

در انواع بیومتریک که حساس تر و دقیق تر هستند، از ویژگی های بیولوژیکی فرد جهت احراز و تایید هویت استفاده می شود.

بدون شک این روش بسیار قابل اطمینان تر از روش های قدیمی و سنتی بوده و احراز هویت آن از طریق روش های زیر صورت می گیرد:

. تشخیص چهره: تشخیص با کمک فرم صورت، الگوی چهره و معیارهای تخصصی دستگاه انجام می شود.


 
. اثر انگشت: از آنجایی که اثر انگشت هیچ شخصی با شخص دیگر یکی نیست، کنترل تردد از طریق اثر انگشت از روش های مطمئن برای احراز هویت خواهد بود.

. فرم دست: در این روش مدل دست و همچنین فرم آن به طور کامل اسکن می شود.

. صدا: سیستم های اکسس کنترل صدا از طریق نحوه گویش و همچنین تن صدا افراد را شناسایی می کنند.

. چشم: در این روش احراز هویت از روی بررسی الگوی شبکیه یا عنبیه چشم افراد انجام می شود.
 

معرفی اکسس کنترل درب اتوماتیک


چنانچه شما هم در محیط مورد نظرتان از درب های اتوماتیک استفاده می کنید، استفاده و نصب سیستم اکسس کنترل درب اتوماتیک می تواند به خوبی به حفظ امنیت کمک کند.

این گروه از دستگاه ها ممکن است ریموتی بوده و یا با روش های دیگری مانند اثر انگشت، کارت، و.. کار کنند.
 

نکات مهم در زمینه نصب سیستم کنترل تردد


چنانچه شما هم قصد دارید که از کنترل تردد استفاده کنید، پیش از هر چیز باید به فکر نحوه نصب و تعیین مکان مناسب برای آن باشید.

در این زمینه معمولا افراد تنها به محل و شیوه نصب کارتخوان توجه می کنند، اما باید بدانید که این سیستم ها بخش های مختلفی نیز دارند که باید به آن ها نیز توجه کافی داشته باشید.

برای طی کردن صحیح مراحل نصب بهتر است که به نکات زیر دقت داشته باشید:

. آگاهی از نقشه سیم کشی ساختمان

. محل نصب درب ها و قفل ها

. تعیین مکان مناسب برای نسب کنترل گرها، کارتخوان، پشتیبان برق و..

مهم ترین نکاتی که در زمینه نصب این تجهیزات باید به خاطر داشته باشید نیز به شرح زیر می باشد:

. محل نصب کارتخوان ها عموما روی دیوار بوده و نصب آن ها به کمک پیچ های تنظیم انجام می شود.

. کابل کارتخوان باید تا بالای آن و کناره درب کشیده شود.

. کارتخوان ها باید سمت دستگیره و بیرون درب نصب شوند.

. کنترل گرها معمولا در ارتفاع ۵ تا ۶ فوت از سطح زمین و روی تخته های چوبی دیواری نصب می شوند.

. پیش از نصب سیستم پشتیبانی برق بهتر است که حتما از وجود ژنراتور پشتیبان برق در محیط مورد نظرتان مطمئن شوید.

نکته مهم: همواره به خاطر داشته باشید که نصب سیستم اکسس کنترل باید با دقت هر چه تمام تر و توسط افراد حرفه ای انجام شود، بنابراین اگر شما هم درباره نصب این تجهیزات اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد می کنیم که حتما از شرکت های معتبر و با تجربه کمک بگیرید.

در این زمینه شرکت طرح و پردازش غدیر با داشتن سال ها تجربه در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های کنترل تردد و امنیتی می تواند شما را در تمامی مراحل کار همراهی کند.
 

راهنمای خرید بهترین سیستم اکسس کنترل


با توجه به تمامی مزایا و کاربردهای ذکر شده برای سیستم اکسس کنترل درب، ممکن است شما هم به فکر تهیه آن ها افتاده باشید.

پیش از هر گونه اقدام بهتر است به خاطر داشته باشید که این سیستم های امنیتی تنها در صورتی برای تان کارآمد خواهند بود که بهترین نوع ممکن شان را انتخاب کرده باشید.

از همین جهت ما در ادامه برخی از مهم ترین فاکتورهای خرید اکسس کنترل را برای تان توضیح داده ایم تا در صورت نیاز بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید:
 

. انتخاب روش شناسایی و عملکرد سیستم


همانطور که به شما توضیح داده شد، سیستم های کنترل تردد انواع متفاوتی دارند که کار شناسایی افراد و اشیا را از طریق راه های مختلفی مانند اثر انگشت، کارت و.. انجام می دهند.

بنابراین شما باید ابتدا نوع عملکرد مورد نظرتان را مشخص کرده و سپس برای انتخاب مناسب ترین مورد اقدام کنید.

برای این منظور بهتر است که اول اطلاعات دقیقی از محیط کار و کاربران دستگاه داشته باشید.

به عنوان نمونه در محیط هایی که تعداد کارمندان زیاد است باید از سیستم های سریع تر استفاده کنید و یا در بخش های کارگاهی و آزمایشگاهی برای جلوگیری از آلودگی، سیستم های مبنی بر تشخیص چهره یا عنبیه مناسب تر خواهند بود.
 

. توجه به ظرفیت و حافظه دستگاه


به عنوان یک نکته مهم به خاطر داشته باشید که هر سیستم شناسایی، ظرفیت و روش کار مشخصی دارد که باید به هنگام انتخاب دستگاه به آن توجه کنید.

به عنوان نمونه باید تعیین کنید که می خواهید از هر فرد یک اثر انگشت ثبت کنید یا چندتا. همچنین مشخص کردن تعداد کاربران دستگاه نیز می تواند در این مورد به شما کمک کند.
 

. بررسی پورت های ارتباطی


هر دستگاه کنترل تردد برای ثبت گزارش و نمایش آن ها از طریق کامپیوتر به انواع کابل ها، پورت ها و.. نیاز دارد تا بتواند گیت مورد نظر را به یک وسیله الکترونیکی متصل کند.

بنابراین باید پیش از خرید نحوه کار سیستم و همچنین تجهیزات مورد نیاز آن را به طور کامل بررسی کنید تا در ادامه دچار مشکل نشوید.
 

. توجه به قیمت و هزینه های نگهداری


بدون شک هر چقدر که دستگاه از تکنولوژی بالاتری برخوردار بوده یا تجهیزات بیشتری نیاز داشته باشد، هزینه آن نیز بالاتر خواهد بود.

به عنوان نمونه در دستگاه های کارتی، علاوه بر هزینه خرید و نصب سیستم، هزینه تهیه کارت نیز وجود دارد و در صورتی که شما بودجه محدودی برای تامین امنیت محیط کارتان دارید، باید این مورد را نیز در نظر بگیرید.
 

. سرعت سیستم


یکی از مهم ترین موارد ممکن در انتخاب سیستم اکسس کنترل، سرعت ثبت و پردازش اطلاعات توسط دستگاه می باشد. قطعا در مکان هایی با تردد بالا استفاده از سیستم هایی که سرعت مناسبی ندارند مشکلات زیادی به وجود می آورد که برای جلوگیری از آن باید پیش از خرید به فکر چاره باشید.

از سریع ترین سیستم های موجود در این زمینه می توانیم به سیستم کنترل تردد از طریق اثر انگشت و چهره اشاره کنیم.
 

. امنیت دستگاه


بهتر است بدانید که در سیستم های کارتی و رمزی امکان تقلب بالاست و هر فرد با در دست داشتن کارت یا کد مورد نظر می تواند به مجموعه یا منابع آن دسترسی پیدا کند.

این درحالیست که دستگاه های حساس تر با قابلیت تشخیص چهره و اثر انگشت، تا زمانیکه احراز هویت توسط خود فرد انجام نشود، به او اجازه دسترسی نخواهند داد و امنیت بالاتری دارند.
 

. انتخاب شرکت معتبر


بدون شک تمامی موارد بالا تنها در صورتی ممکن خواهد بود که شما خرید و نصب این سیستم های امنیتی را از مراجع معتبر و قابل اطمینان انجام داده باشید.

بنابراین پیش از خرید حتما به این موضوع نیز توجه کنید.
 

سیستم کنترل اکسس را از کجا خریداری کنیم؟


دریافت راهکار و مشاوره و همچنین برای خرید و نصب این تجهیزات می توانید از شرکت های معتبر و فعال در این زمینه مانند شرکت طرح و پردازش غدیر کمک بگیرید.

این شرکت با داشتن سال ها تجربه در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های کنترل تردد، یکی از بهترین انتخاب های ممکن خواهد بود که در تمامی مراحل از نصب تا اجرای سیستم های امنیتی برای هر نوع شرکت، سازمان و... همراهی تان خواهد کرد.
 

کلام پایانی


همانطور که در این مطلب گفته شد، یکی از بهترین راهکارهای ممکن جهت حفظ امنیت و کنترل دسترسی افراد به منابع، استفاده از سیستم های اکسس کنترل می باشد که هر کدام از آن ها با داشتن ویژگی های متفاوت برای مکانی خاص قابل استفاده‌ اند.

ما در این مطلب تلاش کردیم تا انواع این سیستم ها، مهم ترین نکات برای خرید و همچنین بهترین شرکت فعال در زمینه نصب و راه اندازی آن ها را به شما معرفی کنیم.

در نهایت امیدواریم که نکات گفته شده شما را برای انتخاب بهترین سیستم اکسس کنترل درب راهنمایی کرده باشد.
https://jahannews.com/vdcjameoauqe88z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjameoauqe88z.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مینا
Iran, Islamic Republic of
دقیقا. غیر از این ها، به منظور انتخاب بهترین سیستم حضور و غیاب و کسب بیشترین رضایت از خرید، باید فاکتورهایی مانند شرایط محیط کار و قیمت دستگاه حضور و غیاب را مد نظر قرار داد.