پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

سوء استفاده شبکه هرمی دیجیتالی از نوجوانان

دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 826038
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از انهدام شبکه هرمی کلاهبرداران سایبری که با سوء استفاده از نوجوانان اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کردند خبر داد.
سوء استفاده شبکه هرمی دیجیتالی از نوجوانان
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان پلیس برای کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه گذاری ارز دیجیتال ، موضوع در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : شاکی در اظهارات خود عنوان داشت در شبکه های اجتماعی با شخصی نوجوان که مدعی بود در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند آشنا شده و پس از جلب اعتمادم مبلغ دو میلیارد ریال جهت سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردم و بعد از واریز وجه دیگر پاسخی از وی دریافت نکردم و متوجه کلاهبرداری شدم.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پس از بررسی های همه جانبه، و تلاش بی وقفه متوجه شدند یک باند حرفه ای در قالب یک شبکه هرمی دیجیتالی با سوءاستفاده از عدم آگاهی تعدادی نوجوان و دادن وعده های دروغین اقدام به کلاهبرداری از کاربران شبکه های اجتماعی می کنند که با عملیات مهندسی اجتماعی،تمامی اعضای این شبکه هرمی شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتا پایتخت اظهار داشت: با به دست آمدن هویت متهمین و پس از تشریفات قضایی،تیم عملیات این پلیس مجرمین را در مخفیگاه خود در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

این مقام سایبری با بیان اینکه طی بررسی پرونده بیش از ۱۵ نفر به شکات پرونده اضافه شدند عنوان داشت: متهمین پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود اقرار کرده و اظهار داشتند با فریب تعدادی نوجوان و وعده واهی سود بسیار بالا آنها را متقاعد می کردیم که سرمایه گذار پیدا کنند و در مجموع حدود بیست میلیارد ریال کلاهبرداری کردم.

وی با اشاره به اینکه ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه کلاهبرداران، افزایش سطح آگاهی کاربران است افزود: کافی نبودن آشنایی خانواده‌ها با مخاطرات فضای مجازی و عدم به کارگیری راهکارهای ایمن، باعث بروز آسیب‌های جسمی و روحی برای کودکان و نوجوانان شده و والدین باید به منظور بهره مندی فرزندانشان از فرصت‌های فضای مجازی، دانش سایبری خود را ارتقا داده و همراه فرزندان خود باشند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به راهکارها و اقدامات مؤثری به منظور حفاظت از کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی دست یابند و در صورت نیاز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.
https://jahannews.com/vdcexp8vvjh8w7i.b9bj.html
jahannews.com/vdcexp8vvjh8w7i.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *