سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱۲

معاون روحانی: پرونده جاسوسی و مالی ندارم

چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 825515
در زمينه‌هاي نافرماني پرونده ‌وجود دارد، اما در زمينه جاسوسي و مالي پرونده‌اي ندارم.
معاون روحانی: پرونده جاسوسی و مالی ندارم
به گزارش جهان نيوز، صبح روز گذشته اخباري در فضاي مجازي و كانال‌هاي خبری منتشر شد كه خبر از بازداشت عيسي كلانتري به اتهام جاسوسي براي موساد مي‌داد. 

اين خبر به سرعت در فضاي مجازي منتشر شد و واكنش‌هاي گسترده‌اي را به همراه داشت. گفتني است كه پيش از اين و از شب گذشته اخباري مبني بر بازداشت يك مدير ارشد سابق به اتهام جاسوسي دست به دست مي‌شد و اطلاعات تكميلي در اين خصوص منتشر نشده بود. شايد به همين دليل هم انتشار خبر بازداشت عيسي كلانتري به‌شدت بازنشر شد. 

عيسي كلانتري، رييس سازمان حفاظت از محيط‌زيست دولت دوازدهم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاين بر حضور در دفتر كار خود در «خانه كشاورز» و صحت نداشتن اخبار منتشرشده تاکید کرد.

  آقاي كلانتري، شايعاتي از صبح درباره بازداشت شما به اتهام جاسوسي براي موساد منتشر شده است. شما تا به امروز پرونده‌اي با چنين عنوان  اتهامي  داشته‌ايد؟
نخير، نمي‌دانم اصلا چه كسي چنين خبري را پخش كرده است. خوشبختانه در زمينه جاسوسي پرونده‌اي تا به‌حال  نداشته‌ايم.

  در زمينه‌هاي ديگر  پرونده  داريد؟
در زمينه‌هاي نافرماني پرونده ‌وجود دارد، اما در زمينه جاسوسي و مالي پرونده‌اي ندارم.

  خودتان فكر مي‌كنيد منشأ  اين خبرسازي‌ها و چنين  اتهاماتي  چيست؟
خودم هم صبح براي اولين‌بار ديدم و تعجب كردم. اينهايي كه مدت‌ها تلاش كردند و مي‌خواستند تسليم شويم و نشديم حالا از اين كانال وارد شده‌اند. 

  در حال حاضر كه اين خبر صحت ندارد، اما فكر مي‌كنيد از اين طريق براي تشكيل پرونده و  بازداشت شما  زمينه‌سازي  مي‌كنند؟
هر زمينه‌سازي‌اي ممكن است اتفاق بيفتد اما اين اولين‌باري بود كه من مي‌شنيدم. يعني اينقدر كه شما تعجب كرديد، من خودم هم تعجب كردم. حالا من نمي‌دانم پخش‌كننده اين خبر چه كساني بوده‌اند. جالب است در مطالبي كه منتشر كرده‌اند نوشته شده تاييد نشده اما باز هم آن را منتشر كرده‌اند. 


ماجرای کلانتری
جوان در همین باره نوشته است: در روز‌های اخیر شایعاتی در فضای مجازی در خصوص بازداشت عیسی کلانتری، معاون روحانی و رئیس سازمان محیط زیست در دولت دوازدهم منتشر شد. دلیل این بازداشت هم جاسوسی بیان می‌شد. موضوع آن‌قدر مهم بود که همه را حساس کرد.

اما ماجرا از کجا آغاز شد؟ از یک توئیت که عباس اصلانی، فعال رسانه‌ای در توئیتر نوشت و محتوای آن اینگونه بود که «فوری؛ بر اساس شنیده‌ها یک مقام ارشد سابق ایرانی به جرم جاسوسی برای یکی از سرویس‌های اطلاعاتی خارجی دستگیر شده است. این فرد که از او به عنوان ابرجاسوس یاد می‌شود به واسطه مناصب مهمش در ساختار کشور نفوذ بالایی داشته، اما در نهایت شناسایی، دستگیر و محاکمه شده است.»

پس از این توئیت، گمانه‌زنی‌ها در مورد این فرد آغاز شد و از میان اسامی منتشر شده، نام عیسی کلانتری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در دولت دوازدهم بیشتر و قوی‌تر از سایر اسامی به چشم می‌خورد.

یک فعال رسانه‌ای در توئیتر خبر داده بود که «نوبت حسابرسی عیسی کلانتری که آلوده بودنش در پرونده جاسوسان محیط زیستی اسرائیل و معاونش کاوه مدنی مشخص شده بود، فرا رسیده؛ البته عیسی خان خودش گفته بود که اگر کاوه مدنی جاسوس باشه، او هم جاسوسه...» این توئیت با هشتگ ابر جاسوس که اشاره به توئیت عباس اصلانی داشت، منتشر شد.

هنوز واکنشی از عیسی کلانتری و رسانه‌های همسو با او نیامده بود که مدیر عامل خبرگزاری قوه قضائیه تشکیل پرونده اتهامی برای او را تکذیب کرد. مهدی کشت‌دار، روی توئیت مذکور نوشت: «خبر صحت ندارد. پرونده‌ای با این عنوان اتهامی برای عیسی کلانتری تشکیل نشده است.»

مشخص نیست پرونده از اساس تشکیل نشده یا در مرحله مقدماتی متوقف شده یا عنوان اتهام چیز دیگری است. در هر حال همین خبر، اتهام جاسوسی کلانتری را تکذیب کرد.

کاوه مدنی معاون وقت عیسی کلانتری در سازمان حفاظت محیط زیست بود، که سال ۹۷ به عنوان یکی از متهمان جاسوسی از کشور فرار کرد. موضوعی که پای وزیر اطلاعات دولت رو حانی را هم به مجلس باز کرد و نمایندگان در قالب سؤال از او درباره چگونگی خروج این مدیر متهم به جاسوسی سؤال کردند. مدنی شهریور ۹۶ به دعوت عیسی کلانتری به ایران آمد و معاون بین‌الملل او در این سازمان شد ودر بهمن ماه همان سال در رابطه با پرونده جاسوسی فعالان محیط زیستی بازداشت و پس از بازجویی آزاد شد. پس از خودکشی کاووس امامی (جاسوس محیط‌زیستی) او در نوروز ۹۷ و در زمانی که در خارج از کشور به سر می‌برد استعفای خود را از انگلیس برای سازمان حفاظت محیط زیست ارسال کرد و دیگر به کشور بازنگشت.


درباره «عیسی کلانتری» بیشتر بخوانید:
سلطان حاشیه و آقای همیشه مدیر
اصل تسخیر لانه جاسوسی را قبول ندارم
امام فرزند ناخلف آمریکا بود!
امام آواز خواندن زنان را حرام نمی‌دانستند!

ملخ مثل میگو خوردنی است!
توهین کلانتری به سردار نقدی

روحانی یک مدیر مظلوم در نظام است
https://jahannews.com/vdcdfk0jkyt0xk6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfk0jkyt0xk6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حق به حقدار میرسه
Iran, Islamic Republic of
جهان تیغی این مطلب چیه
Iran, Islamic Republic of
جهان جان مگه هر چی شنیده میشه رو انتشار داد؟
سوال
Iran, Islamic Republic of
چرا به ترک فعل های این شخص رسیدگی نمی شود ؟!
Iran, Islamic Republic of
.........
مثل .....
Iran, Islamic Republic of
شايد بخاطر نحوه نشستننش روي صندلي باشد.
Iran, Islamic Republic of
مگه تو اونجور نشسته بودی کسی بهت چیزی گفت
شاهین
Iran, Islamic Republic of
کلانتری باید پاسخگو باشد چرا در 8 سال گذشته معضل آلودگی هوا حل نشد و بلکه تشدید شد ؟!
حامد
Iran, Islamic Republic of
معاون این شخص یک خائن فراری است که اطلاعات آبی ایران رو به دشمنان فروخت. .
محمود
Iran, Islamic Republic of
سند داری برادر حامد
محمد
Iran, Islamic Republic of
برادر حامد سندتو رو کن
Iran, Islamic Republic of
طرز نشستن و سخن گفتن طلبکارانه و مدعی از مردم ...... جز رزومه کاری ایشان است