جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توزیع سه سریال، بدون مجوز «ساترا»!

شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 825035
«پدرخوانده»، «بی‌گناه» و «سقوط» سریال‌هایی هستند که این روزها در پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند اما از ساترا مجوزی دریافت نکرده‌اند!
توزیع سه سریال، بدون مجوز «ساترا»!
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده در حالی از شب گذشته ۱۵ دی ماه پخش اولین قسمت خود را آغاز کرده که پیگیری‌ها از ساترا نشان می‌دهد که این سریال که این روزها درگیر حواشی مختلفی بوده است به همراه دو اثر دیگر از شبکه نمایش‌خانگی، هنوز مجوز ندارند.

اخیراً برخی رسانه‌ها مطالبی انتقادی در خصوص سریال‌های پدرخوانده مربوط به پلتفرم فیلم‌نت و بیگناه مربوط به پلتفرم فیلیمو مطرح کرده‌اند و با ذکر مصادیقی از محتوای مسئله‌دار هر دو سریال این سوال را مطرح کرده بودند که ساترا چگونه به چنین آثاری مجوز داده است؟

پیگیری‌ها از ساترا نشان می‌دهد که هیچیک از این سه سریال مجوز مربوطه را برای انتشار از ساترا کسب نکردند و ساترا پیشتر در خصوص مجموعه‌های «پدرخوانده» و «بی‌گناه» در حال هماهنگی با مرجع قضایی بوده است.

محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی اعلام کرد که در خصوص سریالهای بی گناه و پدرخوانده با پلتفرم‌ها برای اصلاح سریال مکاتبه شده است و در خصوص سریال سقوط علیرغم بحث در شورای صدور مجوز ساترا با حضور اعضای حقیقی و حقوقی هنوز مجوز صادر نشده است.

سریال پدرخوانده به دلیل آنچه عنوان شده «استفاده بی‌رویه از واژگان بیگانه» و «عدم توجه به شاخص‌های ممیزی در حوزه محتوا» و بیگناه به ددلیل «طرح روابط عاشقانه خارج از عرف» نتوانسته است مجوز ساترا را دریافت کند و ساترا پیگیر اعمال اصلاحاتی در سریال‌های یاد شده بوده است که به دلیل عدم اعمال اصلاحات یاد شده این دو سریال موفق به اخذ مجوز نشدند.

همچنین سریال سقوط که از شب گذشته پخش خود را آغاز کرده و قسمت اول آن ساعت ۲۳ منتشر شد هنوز موفق به اخذ مجوز از ساترا نشده است و نکاتی در خصوص آن مطرح است.
https://jahannews.com/vdcaemnam49nuw1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaemnam49nuw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *