شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

هشدارهای جدی ناسا درباره ماه‌خواری چین

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 824731
مقام‌های ارشد ارتش آمریکا هم درباره اقدامات احتمالی چین برای نظامی‌سازی فضا هشدار می‌دهند و آن را خطری امنیتی به شمار می‌آورند.
هشدارهای جدی ناسا درباره ماه‌خواری
به گزارش جهان نيوز، خراسان نوشت: «بیل نلسون» رئیس ناسا هشدار داده که باید با افزایش حضور چین در فضا مقابله کرد. مدیر ناسا همچنین گفته که چین در نهایت می‌تواند ادعا کند که مالک مناطق غنی از منابع در ماه است.

گاردین هم چند وقت پیش نوشته بود: «دسامبر ۲۰۲۲، دولت چین طرحی برای فرود یک فضاپیمای حامل فضانورد بر ماه، حمل‌و‌‌‌نقل فضایی و ایجاد زیرساخت و حکمرانی فضایی ارائه داد». مقام‌های ارشد ارتش آمریکا هم درباره اقدامات احتمالی چین برای نظامی‌سازی فضا هشدار می‌دهند و آن را خطری امنیتی به شمار می‌آورند.

کاربری در این باره نوشت: «انسان‌ها تو مدیریت زمین موندن، به ماه و مریخ چی کار دارن دیگه؟». یک کاربر آشنا با نجوم هم نوشت: «پیشرفت چینی‌ها در کره ماه به‌طرز خیره کننده‌ای سریع بوده. تا دیر نشده باید مراقب باشیم که به اسم تحقیقات علمی، منطقه‌ای رو روی ماه متعلق به خودشون اعلام نکنن.»

* بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcc10q4s2bqim8.ala2.html
jahannews.com/vdcc10q4s2bqim8.ala2.html
برچسب ها: فضا پیما فضا ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نوش جونت.... انشالله ما هم قسمتی از ماه را به زیر پرچم اسلام در بیاوریم...