دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تقویت سیستم ایمنی با این روش تا پایان عمر

پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۲۰
کد مطلب: 824615
در اولین مطالعه جامع جهان، سیستم ایمنی انسان از بدو تولد تا سن ۷۵ سالگی ردیابی شده است. این پژوهش راه را برای درمان های آینده برای تنظیم سیستم ایمنی افراد در معرض خطر بالاتر بیماری های خاص هموار کرده است.
تقویت سیستم ایمنی با این روش تا پایان عمر
به گزارش  جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز ،این تحقیق با بررسی بیش از ۵۰ نوع از جمعیت سلول های ایمنی و ایجاد یک اطلس سیتومتری سلول های ایمنی در افراد با افزایش سن، ترکیب سیستم ایمنی انسان را در طول زندگی تعریف کرد. جمعیت سلولی از هر دو سیستم ایمنی ذاتی و انطباقی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، زیرا هر دو برای کمک به بدن برای واکنش مناسب به عفونت‌ها ضروری هستند.

این مطالعات به رهبری دکتر سدی جلالی (Sedi Jalali) از مؤسسه تحقیقاتی کودکان مرداک انجام شد. او در این باره گفت: شاید برای والدین و مربیان تعجب آور نباشد که بزرگترین تغییرات در سیستم ایمنی بدن پس از تولد و به ویژه در کودکان در سن مدرسه مشاهده شد. این زمان، دوره ‌ایی است که کودکان بیشتر در معرض میکروب‌های جدید بوده و واکسن‌های مختلفی دریافت می‌ کنند. تب های نوزادان، مراقبت از کودک و سرماخوردگی های مدرسه پیامدهای تغییر سیستم ایمنی بدن و پاسخ به آن مواجهه های جدید است.

به گفته پژوهشگران، این تحقیق تغییرات عمده ‌ای را در سلول‌های T معمولی و غیر متعارف شناسایی کرد که در بدن برای شناسایی خاص مولکول ‌های بیان ‌شده توسط پاتوژن‌های مهاجم ایجاد می ‌شوند. همچنین تغییراتی در سلول‌ های B ایجاد شد که آنتی ‌بادی ‌هایی را برای خنثی کردن پاتوژن‌ها تولید می کنند. سپس مونوسیت ها و سلول های کشنده طبیعی که نقش آفرینان اصلی پاسخ ایمنی ذاتی هستند، به سرعت پاسخ ایمنی انسان را به بیماری های عفونی مختلف آغاز می کنند.

دانیل پلیچی (Daniel Pellicci) یکی دیگر از محققان این مطالعه که گروه ایمونولوژی سلولی را رهبری می‌ کند، گفت: ما به طرز شگفت ‌انگیزی اطلاعات کمی در مورد چگونگی تغییر سیستم ایمنی بدن پس از تولد و در اوایل زندگی داشتیم، با این حال در این پژوهش بیشترین تغییرات را دیده و دریافتیم که نوزادان به طیف گسترده ای از عفونت ها مانند ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) حساس‌تر هستند.

او در خاتمه افزود: با نقشه‌ برداری از رشد این جمعیت‌های ایمنی با افزایش سن، با تمرکز بر دوره‌های حیاتی اولیه نوزادی تا اوایل بزرگسالی، ما اکنون درک بیشتری از این موضوع داریم که چگونه پیری می‌ تواند بر پاسخ‌ های ایمنی تأثیر بگذارد و چگونه این موضوع می ‌تواند ما را مستعد ابتلا به این بیماری کند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی NHMRC منتشر شده است.
https://jahannews.com/vdcdfo0jkyt0x96.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfo0jkyt0x96.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *