سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲

خودروی لوکس هیوندای +عکس

سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 823095
هیوندای سال آینده نسل جدیدی از لوکس‌ترین مدل خود (Grandeur) را به بازار عرضه خواهد کرد. نسل هفتم این ماشین که در بازارهای خارج از کره جنوبی با نام آزرا فروخته می‌شود.
خودروی لوکس هیوندای +عکس
به گزارش جهان نيوز، هیوندای در سال ۱۹۸۶ با هدف رقابت با ماشین لوکس پرطرفداری که رقیبش دوو می‌ساخت نسل اول گراندیور را تولید کرد. نسل اول ماشین با همکاری میتسوبیشی تولید شد و به سرعت در بین مدیران کره‌ای محبوب شد.

هیوندای در سال‌های بعد گراندیور را به عنوان یک سدان لوکس به بازارهای جهانی صادر کرد. با تشکیل زیرمجموعه لوکس جنسیس در هیوندای، فروش گراندیور از سال ۲۰۱۷ در برخی بازارها از جمله آمریکای شمالی متوقف شد.

برخلاف نسل قبل که ظاهری اسپرت داشت، مدل جدید گراندیور بیشتر با نگاه به ماشین‌های لوکسی نظیر بنتلی و رولزرویس طراحی شده و به گفته هیوندای ظاهرش اقتباسی از نسل اول گراندیور است.

جلوپنجره تمام جلوی ماشین را گرفته و چراغ‌ها روی سپر است. چراغ راهنما هم لامپ باریکی است که بین جلوپنجره و کاپوت قرار دارد.

ماشین جادارتر شده و با عایق‌بندی بهتر نسبت به گذشته کم‌صداتر است. هیوندای همه امکانات یک ماشین لوکس را با گراندیور عرضه می‌کند. ماساژ برای صندلی‌ها، دوربین‌هایی که اطراف ماشین را به راننده نمایش می‌دهند و سیستم جلوگیری از تصادف از جمله امکانات گراندیور است.

گراندیور با دو موتور بنزینی ۲۰۰ و ۳۰۰ اسب بخار و یک قوای محرکه هیبرید ۱۸۰ اسب بخاری ساخته می‌شود. قیمت پایه ماشین در کره‌جنوبی ۳۷ میلیون وون معادل ۲۸ هزار دلار آمریکا است. هیوندای در سال ۲۰۲۳ قرار است ۱۱۹ هزار دستگاه گراندیور تولید کند و می‌گوید ۱۰۹ هزار سفارش خرید در کره‌جنوبی دریافت کرده است.




 


https://jahannews.com/vdceox8vnjh8w7i.b9bj.html
jahannews.com/vdceox8vnjh8w7i.b9bj.html
مرجع : جی پلاس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم لوکس نیست
Japan
متاسفانه وضعیت طوری شده که خودرو زیر ۴۰ هزار دلار لوکس به حساب میاد!