دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۴
۱۱
در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطرح شد؛

ناگفته‌های سردار فدوی از رستم قاسمی/ قبل از رفتن به آی سی یو جلسه کاری گذاشت/ یک ریال حقوق غیر از سپاه نگرفت/ ماجرای مکاتبه پزشک قاسمی با رئیسی

يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 822012
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شیوه فعالیت سردار رستم قاسمی یک الگو برای خدمت‌رسانی است گفت: وی در حالی غیرت کاری داشت که همه بدن او را بیماری گرفته بود و تا لحظه فوت هم حتی یک جلسه یا کار را تعطیل نکرد.
ناگفته‌های سردار فدوی از رستم قاسمی/ قبل از رفتن به آی سی یو جلسه کاری گذاشت/ یک ریال حقوق غیر از سپاه نگرفت/ ماجرای مکاتبه پزشک قاسمی با رئیسی
به گزارش جهان نيوز، مراسم تشییع پیکر مرحوم سردار رستم قاسمی وزیر سابق راه و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز (یکشنبه 20 مهرماه) با حضور جمعی از همرزمانش در شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در این مراسم با بیان اینکه رستم قاسمی در 16 سالگی در جزیره خارک پاسدار انقلاب اسلامی شد، گفت: زمان پاسداری مرحوم قاسمی کمی بعد از سن تکلیف او بود. او غیرت خاصی داشت که ما این غیرت را پس از سال‌های یعنی بعد از ۴۰ سال در لحظات مرگ هم شاهد بودیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به ماموریت سردار قاسمی در اواخر عمر او بیان کرد: مرحوم رستم قاسمی در حالی که در یک ماموریت دوگانه هم برای کار و هم برای دیدن برخی از متخصصان جهانی که در یک کشور بودند، حضور داشت، اما او پیش از این که به بیمارستان برود جلسات مهم کاری را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه برادر پاسدار رستم قاسمی در حالی غیرت کاری داشت که همه بدن او را مریضی گرفته بود، بیان کرد: با وجود این شرایط غیرت پاسداری او اجازه نداد که حتی یک جلسه یا کار را تعطیل کند. در طول این سال‌ها، طولانی در نیروی دریایی سپاه، ستاد کل سپاه و دولت این یک شاخصه بسیار ویژه بود. چراکه این روایت را با تمام قلب خود به تمام معنا درک کرده بود که اگر کل عبادت 10 بخش داشته باشد 9 بخش از آن خدمت به مردم است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به خدمات سردار رستم قاسمی تصریح کرد: مرحوم قاسمی در روال خدمت به مردم بی‌نهایت بود و هیچ‌کاری نبود که به برادر قاسمی سپرده شود و آن کار به سرانجام نرسد.

این موضوع در سپاه به طور کامل این گونه بود و بسیاری از پروژه‌ها و کارهای زیرساختی که مردم روزانه با آن در سواحل جنوبی و دریا سر و کار دارند در زمان مسئولیت برادر قاسمی در قرب نوح نیروی دریایی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه انجام شد.

سردار فدوی با بیان اینکه شیوه فعالیت سردار قاسمی یک روش الگو برای خدمت رسانی است، تاکید کرد: در این روش باید از تمام توان خود و دیگران برای خدمت به مردم بهره جست. در حالی‌که کم‌توقع بود و هیچ‌گاه از هیچ‌فردی توقع نداشت و توفیق خدمتگزاری به مردم که خداوند به او داده بود را به عنوان یک بدهکاری تلقی می‌کرد.

وی افزود: هنگامی که خداوند به انسان توفیق می دهد برای بندگانش خدمتگزار باشد به خداوند متعال بدهکار شده و در ازای این بدهکاری سعی می‌کند بیشتر فعالیت کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برادر رستم قاسمی یک لحظه از سپاه جدا نشد و هرگز اجازه نداد پرونده‌اش را در هنگام وزارت به دولت بفرستند. او در داخل سپاه بود و یک ریال از جای غیر از سپاه حقوق نگرفت و اینگونه زندگی کرد.

سردار فدوی در پایان با اشاره به مکاتبه پزشک سردار رستم قاسمی با رئیس جمهور خبرداد و گفت: پزشک معالج مرحوم قاسمی طی نامه‌ای به رئیس جمهور درخواست کرد با توجه به اینکه مریضی او خیلی  پیشرفت کرده، او نباید کار کند و نیاز به استراحت دارد با این وجود رستم قاسمی آخرین کار محوله را انجام داد بعد در آی سی یو بیمارستان بستری شد.

گفتنی است؛ در مراسم تشییع سردار رستم قاسمی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه، سردار علی فضلی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، سرلشکر رحیم صفوی، سردار عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار محمد رضا فلاح زاده جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار اشتری فرمانده فراجا و جمعی از مردم شهرک شهید محلاتی نیز حضور داشتند.

فیلم
https://jahannews.com/vdccsiq4i2bqix8.ala2.html
jahannews.com/vdccsiq4i2bqix8.ala2.html
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مدیر تراز انقلاب...
رحمت الله علیه
روحش شاد.. واقعا ناراحت شدم
Iran, Islamic Republic of
یاد مدیران دولت روحانی افتادم
خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کنادش
مخلص ایثار گر باشرف احیاگر بی منت
Iran, Islamic Republic of
رضوان الهی بر این مدیر ولایتمدار و یادگار شهید بزرگوار حاج قاسم.
Iran, Islamic Republic of
خوش به حال ش که رفت.
محمدحسین فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
مردانه بودن و مردانه رفتن روحت شاد مرد بزرگ‌
احمد دلاوری
Iran, Islamic Republic of
روحت شاد مرد بزرگ
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند این عزیز را
یادگاری از دفاع مقدس به جمع دوستان شهیدش پیوست
یاران چه غریبانه رفتند از این خانه
هدیه صلوات بر شادی روح مطهرش
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد و راهش پررهرو باد
آصف برماسی
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
روحش شاد یادش گرامی
عبدالله شاکر
United Kingdom
خداوند همه رفتگان خاک را قرین رحمت بکند.