جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حذف درآمد مالیاتی ۵ هزار میلیاردی سیگار!

سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 821381
نگاهی به قوانین مالیاتی حوزه دخانیات نشان می‌دهد در اغلب کشورها گرچه دولت نگاه درآمدی به مسئله دخانیات و سیگار ندارد اما برای حفظ سلامتی جامعه و کنترل مصرف دخانیات، اقدام به اعمال مالیات‌های سنگین روی مصرف دخانیات می‌کند.
حذف درآمد مالیاتی ۵ هزار میلیاردی سیگار!
به گزارش جهان نيوز به نقل از خراسان، طبق آمارهای سازمان امور مالیاتی، در سال گذشته درآمد دولت از محل فروش سیگار 1.3 هزار میلیارد تومان و از محل مصرف نیز 4 هزار و 850 میلیارد تومان بوده اما امسال کل درآمد مالیاتی دولت از محل مصرف سیگار و دخانیات، حذف‌شده و صفر بوده است.

پیگیری‌های فرهیختگان نشان می‌دهد دلیل کاهش درآمد مالیاتی دولت از دخانیات، حذف بند مربوط به افزایش مالیات بر دخانیات از قانون بودجه توسط نمایندگان مجلس بوده است. گفته می‌شود این اقدام پس از انتقادهای تولیدکنندگان سیگار رخ داده است.  اما نگاهی به قوانین مالیاتی حوزه دخانیات نشان می‌دهد در اغلب کشورها گرچه دولت نگاه درآمدی به مسئله دخانیات و سیگار ندارد اما برای حفظ سلامتی جامعه و کنترل مصرف دخانیات، اقدام به اعمال مالیات‌های سنگین روی مصرف دخانیات می‌کند.

 
*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcaa6na649nue1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaa6na649nue1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *