جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عوامل تاثیر گذار بر قیمت درب ورودی

شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 821043
عوامل تاثیر گذار بر قیمت درب ورودی
قیمت همواره یک آیتم تأثیرگذار در خرید درب ورودی بوده است. عموم افرادی که تصمیم به خرید درب ورودی ساختمان می گیرند، مایلند پیش از خرید و حضور در بازار فروش، قیمت نهایی درب را بدانند. برای اطلاع از قیمت درب های ورودی و عوامل تأثیر گذار در تعیین قیمت، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

درب لابی چیست؟
درب لابی اصلی ترین ورودی ساختمان است. این درب به طور مشترک در نمای خارجی ساختمان و فضای لابی دیده می شود. به همین خاطر است که در طراحی و تولید درب های لابی، به طور همزمان به مشخصات ظاهری درب و مقاومت آن در برابر آسیب های محیطی دقت می شود.

از آنجایی که درب ورودی ساختمان در نمای کلی ان دیده می شود، طراحان از الگوی حاکم بر نما برای انتخاب طرح درب لابی استفاده می کنند. همچنین تلاش می کنند تا طرح درب با دکوراسیون لابی نیز همخوانی داشته باشد. کارکرد موثر درب های لابی موجب شده تا انواع مختلفی از آن در طرح ها و رنگ های مختلف تولید شوند. درب لابی چوبی، فلزی، آهنی و ... انواع مختلف درب های لابی هستند که در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی به کار می رود.

درب لابی از جمله مهمترین عناصر یک ساختمان به شمار می رود. کیفیت این درب و مشخصات ظاهری آن به طور کامل ارزش ساختمان را بازگو می کند. فروش درب لابی در تهران با تنوع گسترده ای صورت می گیرد. شما می توانید از میان انواع و اقسام درب های لابی، گزینه مناسب را در تناسب با بودجه خود خریداری کنید.

درب ورودی چگونه قیمت گذاری می شود؟

مشابه سایر محصولات، درب ورودی ساختمان نیز بر اساس مشخصات ظاهری و فیزیکی قیمت گذاری می شود. از آنجایی که تنوع قابل توجهی در درب های ورودی وجود دارد، نمی توان یک تعرفه مشخص برای آنان عنوان نمود. معمولاً قیمت درب ها بر اساس چند آیتم مهم تعیین می شود. این عوامل در موارد زیر قابل بررسی هستند.
 

ابعاد درب ورودی

مهم ترین عامل تأثیرگذار در قیمت درب های آهنی و استیل، ابعاد درب ورودی است. هرقدر عرض درب ورودی و وزن آن بیشتر باشد، تعداد لنگه ها افزایش یافته و مقدار متریال مورد مصرف نیز افزایش می یابد. به همین خاطر است که درب های چهار و یا پنج لنگه با قیمت بیشتری نسبت به درب های دو و یا سه لنگه به فروش می رسند.
از آنجایی که ارتفاع درب ورودی در حالت استاندارد برای عموم درب ها یکسان در نظر گرفته می شود، برای افزایش ارتفاع لازم است اقدام به سفارش سازی درب ورودی کنید. بالطبع زمانی که درب ورودی ساختمان را به شکل سفارشی می سازید، قیمت بیشتری به تولیدکننده پرداخت می کنید.
 

سبک طراحی و شکل ظاهری

سبک طراحی درب ورودی و شکل ظاهری آن در قیمت نهایی درب تأثیر بسزایی می گذارد. درب هایی که با سبک کلاسیک ساخته می شوند، دارای برجستگی های ظاهری بوده و از متریال طبیعی چوب بهره مند می شوند. به همین خاطر است که این نوع درب های سلطنتی با قیمت بیشتری به فروش می رسند.

به طور عکس درب های مدرن که فاقد تزئینات مضاعف هستند، به جهت دارا بودن ساختاری ساده و مینیمال قیمت مناسب تری دارند. اما در برخی مواقع درب های مدرن به سیستم های خاص و قابلیت های ویژه مجهز می شوند و به همین خاطر با قیمت بسیار بالایی عرضه می گردند.

یا درب های کلاسیک به تزئینات کمتر مزین شده و از متریال ام دی اف به جای چوبی طبیعی بهره مند می شوند. بالطبع این نوع درب کلاسیک قیمت بالایی نخواهد داشت. بر همین اساس می توان نتیجه گرفت بالا بودن قیمت درب های کلاسیک در مقایسه با درب های مدرن، یک قانون کلی نیست.

تولید کننده درب ورودی

یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت درب ورودی، برند سازنده آن است. معمولاً درب هایی که توسط برندهای نامی و معتبر ساخته می شوند با قیمت بالاتری به فروش می رسند. اما از آنجایی که این دسته از درب ها کیفیت بالایی داشته و با گارانتی های معتبر به فروش می رسند، قیمت بالای آنان منطقی به نظر می رسد.

در صورتی که تصمیم به خرید یک درب ایمن از برندهای معتبر دنیا دارید، به وبسایت rosadoors.com سر بزنید. در این وبسایت معتبر کلیه درب های ورودی با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروش می رسند.
 

میزان ایمنی درب ورودی

مهم ترین کارکرد درب های ورودی در تأمین ایمنی ساختمان است. تفاوتی ندارد درب ورودی به عنوان درب لابی به کار می رود و یا درب اصلی حیاط. در هر حال این درب می بایست از فضای داخلی خانه و آپارتمان در برابر حمله سارقین محافظت کند. همچنین مانع انتقال حرارت و نفود رطوبت یا گردوغبار شود.

هرقدر درب ورودی ساختمان ایمنی بیشتری برای ساکنین ایجاد کند، قیمت بیشتری خواهد داشت. برای مثال درب های ضد سرقت که با قفل های حرفه ای و ایمن ساخته می شوند، در مقایسه با درب های معمولی قیمت بیشتری دارند. همچنین درب های هوشمند که از یک سیستم مجزا برای کنترل رفت و آمد بهره می برند، قیمت بسیار بالایی دارند.

متریال به کاررفته در درب ورودی

نوع و کیفیت به کاررفته در ساختار درب ورودی نیز در قیمت گذاری آن موثر است. هرقدر متریال مصرفی خالص تر و مقاوم تر باشد، بالطبع قیمت درب بالاتر خواهد بود. اما از آنجایی که متریال مقاوم استحکام بالایی نیز دارد، می تواند به خوبی در برابر آسیب های محیطی مقاومت کند. بر همین اساس می توان امیدوار بود این نوع درب دچار خرابی زودرس نشود.
 

 
متریال هایی همچون فلز استیل، بیشترین مقاومت را در برابر انتقال حرارت، رطوبت و اصابت ضربه دارند و می توانند عملکرد مطلوب خود را تا سالیان سال حفظ کنند. با این وجود درب ورودی استیل قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای دارد.

به طور عکس درب های چوبی که از چوب درختان طبیعی ساخته می شوند، به سبب دارا بودن متریال مقاوم و طبیعی، قیمت بسیار بالایی دارند. خرید درب های چوبی اگرچه مقرون به صرفه به نظر نمی رسد، اما این درب ها به جهت داشتن ظاهری زیبا، شکیل و عملکرد مطلوب مورد استفاده بسیاری از مصرف کنندگان قرار می گیرند.

کیفیت یراق آلات و تجهیزات درب ورودی

همانطور که می دانید کارکرد اصلی درب به کیفیت تجهیزات و یراق آلات به کاررفته در آن بستگی دارد. به همین خاطر است که میزان کیفیت یراق آلاتی همچون قفل، لولا و دسته درب، در قیمت نهایی آن تأثیرگذار است. هر قدر کیفیت قفل درب بیشتر باشد، ایمنی آن بالاتر خواهد بود.

بالطبع این نوع درب در مقایسه با درب های معمولی که ایمنی متوسطی ایجاد می کنند، گران تر خواهد بود. اما از آنجایی که درب ورودی وظیفه تأمین ایمنی ساختمان را به عهده دارد، بسیاری از مصرف کنندگان این قیمت بالا را منطقی تصور می کنند.

سخن پایانی
قیمت درب ورودی ساختمان تحت تأثیر عوامل مختلف تغییر می کند. برای خرید یک درب مناسب و مقرون به صرفه، لازم است با این عوامل تأثیرگذار آشنا شده و در آخر با صرف نظر کردن از برخی ویژگی ها، قیمت نهایی را کاهش دهید. برای انجام اینکار می توانید قید خرید درب های لوکس و لاکچری را بزنید و از درب های استیل ساده برای پوشش ورودی ساختمان استفاده کنید.
https://jahannews.com/vdcfjydcmw6d0xa.igiw.html
jahannews.com/vdcfjydcmw6d0xa.igiw.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *