جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کناف در دکوراسیون داخلی

سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 827689

نحوه چینش دکوراسیون داخلی منعکس کننده حس شخصی شما از سبک است. دکوراسیون داخلی به سادگی تجهیز کردن فضای مد نظر شما با وسایلی است که به آن علاقه دارید. برای برخی، زیبایی خانه آنقدر برایشان مهم است که از یک طراح داخلی حرفه‌ای برای انتخاب مبلمان، دیوارپوش، لوازم جانبی، فرش و غیره استفاده می‌کنند.

کناف نیز یکی از متریال‌های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی است. 

مجموعه حامی ساخت با معرفی بهترین کناف کار به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ دغدغه‌ای به حرفه‌ای‌ترین تیم‌های اجرایی دسترسی داشته باشید. در نظر داشته باشید که این مجموعه علاوه بر معرفی کناف کار در مشهد سایر شهرهای ایران را نیز پوشش می‌دهد.

کناف چیست و چه نقشی در دکوراسیون داخلی خانه دارد؟
کناف در واقع صفحاتی گچی و با روکش کاغذی هستند. از ورق‌های کناف برای ساختن طرح‌های مختلف بر روی سقف و دیوار استفاده می‌شود. سقف کناف نیز به مدل سقف‌هایی اطلاق می‌شود که با کناف و گچ پیش ساخته، اجرا می‌شوند. از ویژگی‌های کناف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

• کناف در برابر زلزله مقاومت دارد
• کناف ایمنی بالایی دارد
• سرعت اجرای بالا
• اجرای راحت‌تر
• وزن کمتر و کاهش هزینه حمل و نقل
• افزایش سطح مفید زیر بنا
• عایق حرارتی و صوتی مناسب
• قابلیت فرم‌پذیری بالا در دکوراسیون داخلی
• قابلیت تغییر فضاهای قدیمی و تبدیل به کاربری جدید با پتانسیل بالا
• قابلیت بازیافت بیش از ۷۵ درصد مصالح
• نخاله‌های ساختمانی کاهش می‌یابد
• کاهش استفاده از گروه‌های کارگری در ساختمان
• قابلیت عبور راحت تاسیسات از فضای مابین دیوارها
• دسترسی راحت به تاسیسات ساختمان
• رنگ‌پذیری آسان دارد
• استفاده بهینه از منابع با توجه به جنبه‌های زیست محیطی


نورپردازی زیبا و منحصر به فرد 
کناف کار با استفاده از کناف در دکوراسیون فضایی برای نورپردازی را ایجاد می‌‌کند. سال‌های زیادی است که از نورپردازی سقف در دکوراسیون استفاده می‌شود. ایرانیان به این سبک از محیط علاقه ویژه‌ای دارند. اجرای کناف در دکوراسیون داخلی این مزیت را دارد که بتوانید بر روی سقف و دیوارها نمایی جذاب با طرح مورد نظرتان ایجاد کنید و با استفاده از نور مخفی و چراغ بر روی آن جلوه‌ای ویژه و زیبا به خانه و محل کارتان ببخشید و نور یکنواخت‌تری در تمام بخش‌های خانه داشته باشید.

سرعت نصب بالا
استفاده از کناف در دکوراسیون داخلی به دلیل سرعت مناسب در نصب و اجرا بسیار توصیه می‌شود. همچنین برای نصب یک سقف کاذب کناف در خانه شما نیاز نیست که تعداد زیادی کناف کار چند روز متوالی را کار کنند و نیروی انسانی و زمان کمتری نسبت به گچ‌بری‌های سنتی نیاز دارد. اگر به دنبال کناف کاران در هرجای ایران هستید سایت حامی ساخت می‌تواند راهنمای کاملی برای شما باشد. این سایت از کناف کار در مشهد گرفته تا کناف کار در شهرهای جنوبی را پوشش می‌دهد و بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کند.

صرفه‌جویی در مواد اولیه
به طور کلی کناف علاوه بر زیباتر بودن به صرفه‌تر نیز است. میزان گچ، سیمان، فولاد و خاک کمتری در کناف‌کاری نسبت به روش‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین مصالح به کار رفته در کناف‌کاری می‌توانند تا ۷۵ درصد بازیافت شوند.

طراحی منحصر به‌ فرد
طراحی منحصربه‌فرد در استفاده از کناف یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. امکان فرم دهی و برش‌کاری کناف موجب شده تا کناف کار بتواند آن را به هر طرح و مدلی که دوست دارید اجرا کند. کناف و دکوراسیون داخلی دو مکمل برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما هستند.

مقاومت در برابر صدا و حرارت
قابل توجه است که استفاده از کناف در دکوراسیون داخلی موجب کاهش عدم انرژی می‌شود. همچنین کناف به شدت عایق حرارتی است و نسبت به دیوار‌های قدیمی جذب صوت بالاتری دارند و اگر فضای خالی دیوار با مواد جاذب صوت پر شود، عایق صدای بهتری نیز خواهد شد.

قابلیت اجرا در تمام سطوح با امکان ترمیم آسان
کناف دکوراسیون داخلی می‌تواند بر روی هر سطحی پیاده شود و می‌توانید از آن برای پوشاندن بخشی از دیوار، سقف یا ایجاد فضایی جدید بر دیوار و سقف برای نورپردازی استفاده کنید. ایجاد فضایی برای نصب چراغ سقفی و یا حذف برخی از حفره‌ها بعد از مدتی برای تغییر دکوراسیون نیز به‌ راحتی و در مدت زمانی کمی قابل‌ اجرا است.

وزن سبک
نسبت به دیوارهای سنتی که با گچ هستند وزن سبک‌تری است. به همین دلیل استفاده از کناف مغازه دکوراسیون داخلی توصیه می‌شود. قابل توجه است که همین ویژگی موجب شده تا وزن ساختمان کمتر شده خرابی کمتری در زمان وقوع زلزله پیش آید. همچنین، خطر جانی ساکنان کمتر خواهد بود.


کاربرد کناف در دکوراسیون داخلی چیست؟
به طور کلی کناف علاوه بر زیبایی بیشتر بسیار سبک‌تر و به صرفه‌تر است. سایت حامی ساخت با معرفی بهترین کناف کاران در سطح ایران، هرآنچه شما برای یافتن و بررسی یک کناف کار نیاز دارید را در اختیارتان گذاشته است. ایجاد فضایی دکوراتیو در خانه یا محل کار و فضاسازی برای قسمت‌های مختلف مانند تلویزیون از دیگر کاربردهای منحصر به فرد کناف در دکوراسیون داخلی است.

کناف‌کاری برای سالن پذیرایی
از پرکاربردترین بخش‌های خانه که می‌توان از کناف برای آن استفاده کرد پذیرایی است. با استفاده از کناف آن را به محیطی مدرن‌تر و متفاوت‌تر تبدیل کنید و جلوه‌ای فوق‌العاده به آن ببخشید، استفاده از کناف بر روی سقف برای نورپردازی زیبایی را ایجاد می‌کند. این کار، موجب جلوه بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن سالن پذیرایی شما خواهد شد. از طرفی می‌توانید قسمتی از خانه را برای نصب تلویزیون انتخاب کنید و با نورپردازی اطراف آن و ایجاد یک فضا برای لوازم دکوری در کنار آن هم از فضا بهتر استفاده کنید و ظاهر جذاب‌تری به منزلتان بدهید.

کناف‌کاری برای اتاق خواب
اینکه می‌توان از طرح و مدل دلخواه در کناف‌کاری استفاده کرد یکی از مزایای مهم آن محسوب می‌شود. در اتاق خواب خود می‌توانید طرح کناف‌ سقف را با توجه به سلیقه و میزان نور دلخواه خود تعیین کنید. توصیه می‌شود در میان کناف از چراغ ال‌ای‌دی توکار استفاده نمایید و جلوه ویژه‌تری به اتاق خواب خود ببخشید.

کناف‌کاری برای آشپزخانه
درست است که در آشپزخانه به طور معمول به‌ ندرت از کناف استفاده می‌شود، اما اگر آشپزخانه بزرگی دارید و دوست دارید متفاوت و شیک و منحصر به فرد به نظر برسد، می‌‌توانید بخشی از فضای سقف را با استفاده از کناف بپوشانید و با استفاده از نور مخفی و چراغ ال‌ای‌دی جلوه زیباتری به فضای آشپزخانه بدهید.

سقف کاذب کناف ساده یا یکپارچه
این مدل دکوراسیون داخلی سقف کاذب کناف، بسیار ساده است و در ابعاد و اندازه‌های مختلف و طرح‌های متنوع وجود دارد و قابل اجرا است. در این روش از دکوراسیون داخلی سقف کاذب کناف، یک یا دو لایه از پنل‌های گچی با پیچ روی ساختار فلزی متصل به سقف، نصب می‌شوند. پس از بتونه گیری درزها، سطحی یکپارچه و بدون درز حاصل می‌شود. از فضای خالی پشت پنل‌ها می‌توان برای جاسازی انواع عایق‌های حرارتی و صوتی یا دیگر تاسیسات الکتریکی یا مکانیکی ساختمان استفاده کرد.

لازم به ذکر است که پس از نصب کناف نیازی به خشک شدن پنل‌های گچی نیست و می‌توان بلافاصله آن را رنگ آمیزی کرد.

سقف کاذب کناف طرحدار
به طور کلی این مدل از کناف کاری سقف، جلوه زیبایی و دکوراتیو بیشتری نسبت به مدل ساده آن دارد و معمولا با توجه به سبک دکوراسیون خانه طراحی و اجرا می‌شود. در این روش از دکوراسیون داخلی سقف کاذب کناف، طرح‌های بسیار متنوعی به جز اشکال هندسی قابل اجرا است.
https://jahannews.com/vdch6qn6w23ni-d.tft2.html
jahannews.com/vdch6qn6w23ni-d.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *