جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش مسکو به اظهارات تند پاپ علیه روسیه

سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 820646
رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنشی تند و بی‌سابقه، اظهاراتی آمیخته با احساسات نژادپرستانه علیه روسیه مطرح کرد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، در اظهاراتی نژادپرستانه، گفت که چچنی‌ها و بوریات‌ها که از تبار روس اما بیگانه با فرهنگ روسیه هستند، در اوکراین «بیرحمانه» رفتار می‌کنند.

پاپ فرانسیس کشته‌شدگان در اوکراین را «شهید» خواند و مدعی شد: به طور کلی، بیرحم‌ترین‌ها، احتمالا کسانی همچون چچن‌ها و بوریات‌ها هستند که از تبار روس اما بیگانه با فرهنگ روسیه بوده و مشخصا، طرف متجاوز روسیه است.

مارایا زاخاراووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارات پاپ فرانسیس را غیرقابل قبول خواند و گفت: این دیگر روس‌هراسی نیست، انحرافی است که حتی نمی‌توانم اسمی برای آن پیدا کنم!

وی تاکید کرد تا همین اخیرا، رسانه‌های غربی مدعی بودند که «اسلاوها» مرد قفقاز را شکنجه می‌کنند(اشاره به جنگ بین روسیه و جدایی‌طلبان چچن) و حالا خلاف آن را می‌گویند!

وی افزود: ما با بوریات‌ها، چچنی‌ها و سایر نمایندگان کشور چندملیتی و چند مذهبی‌مان، یک خانواده هستیم و بی‌شک در کنار هم و با کیش و آیین متفاوت، برای کلیسای واتیکان دعا و آرزوی می‌کنیم که از شر وسوسه رها شوند.

مسلمانان چچن در کوهستان‌های قفقاز و بوریات‌های بودایی در جنوب شرقی سیبری سکونت دارند. پروپاگاندای دولت کی‌یف، اوکراینی‌ها را «اسلاوهای حقیقی» معرفی می‌کند که «قوم‌های روسِ آسیا آنها را تهدید می‌کنند.
https://jahannews.com/vdcdoz0j9yt0x96.2a2y.html
jahannews.com/vdcdoz0j9yt0x96.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *