جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۴

آقای دایی، این «تیم ملی» است !

چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 819113
آقای علی دایی چهره مشهور ورزشی کشورمان اعلام کرده است برای «همدردی با مردم» به دعوت فیفا برای حضور در جام جهانی قطر پاسخ منفی داده است.
آقای دایی، این «تیم ملی» است !
به گزارش جهان نيوز به نقل از الف، نه تنها نمی خواهیم انتقادات رایج این روزها به موضوع گیری های سیاسی سلبریتی ها را تکرار کنیم ؛ بلکه (ضمن درست دانستن برخی از این انتقادها به چهره های مشهور)، می خواهیم بگوییم در این زمینه هم مانند بسیاری دیگر از رفتارهای اجتماعی و سیاسی ما افراط و غلو وجود دارد چرا که رفتار و گفتار چهره های مشهور در همه کشورها به نوعی مورد توجه قرار می گیرد و این انتظار وجود دارد که آنها در حوزه عمومی و اجتماعی منفعل نباشند.  با این حال، این تمام ماجرا نیست. سخن بر سر این است که اعلام موضع و فعال بودن در عرصه عمومی باید با پختگی و عقلانیت توام باشد و از سر احساسات و هیجان صورت نگیرد.

به عنوان مثال باید از آقای دایی پرسید ابراز همدردی با مردم چگونه با  نادیده گرفتن تیم ملی همین مردم یا حضور نیافتن در رویدادی که این تیم به نمایندگی از مردم ایران درآن حضور دارد جمع می شود؟! اصلا مگر «تیم ملی ایران»، تیم جمهوری اسلامی است؟ مگر بازیکنان این تیم را «حکومت» انتخاب کرده؟ یا همه آنها در زمره طرفداران پروپاقرص «حکومت» هستند؟ 

مگر نه این است همین مردمی که آقای دایی از آنها حرف می‌زند و صادقانه می‌خواهد با آنها ابراز همدردی کند در ایام پیش رو بازی های این تیم را با علاقه و اشتیاق دنبال می کنند و با پیروزی شان می خندند و از شکست شان می گریند؟

در پس همه این دعواهای سیاسی آیا نباید نقطه مشترکی باشد که همه مردم را به هم پیوند بزند؟! چه نقطه مشترکی بهتر از نام بلند ایران؟!

البته می دانیم که همه طرفین نزاع های سیاسی در همه کشورها اقدامات خود را در راستای منافع ملی و کشورشان معرفی می کنند اما این را هم می دانیم که متاسفانه معمولا کمتر ادعاهای سیاسی از این دست در برابر آزمون صداقت و راستی تاب می آورند و کمتر مدعیانی در این زمینه یافت می شوند که این شعارها را پوششی برای منافع یا امیال و خواسته های خود نکرده باشند! 

در اختلافات مربوط به حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی حتی اگر این سخن مدعیان را بپذیریم که  ممکن است از حضور تیم ملی ایران بهره برداری «سیاسی» شود(!) بازهم باید گفت هر رویدادی که باعث تقویت و انسجام ملی شود از اولویت مسلم برخوردار است و نباید به بهانه های سطحی سیاست زده از آن عقب نشینی کرد. نباید فراموش کرد که این مهم، یعنی تقویت انسجام و وحدت ملی از وظایف همه حکومت ها با هر شکل و محتوایی است و همه نظام هایی سیاسی معمولا به دلیل تلاش برای تحقق این امر مورد تحسین قرار می گیرند نه انتقاد و این موضوع فارغ از نزاع های سیاسی در زمره خدمات آن نظام های سیاسی ثبت می شود، البته اگر قدرت تحلیل و تفسیر درست در این زمینه وجود داشته باشد!
https://jahannews.com/vdca6onae49n661.k5k4.html
jahannews.com/vdca6onae49n661.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تابعیت امریکایی داره ؟!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
شاید تابعیت امریکایی داره و این رفتارش بخاطره همینه؟
مردم
Iran, Islamic Republic of
آقای دایی .بخدا اون دویست سیصد نفری که تو خیابان هستن فقط مردم نیستن. چرا اون جمعیت سراسری تو 13آبان رو نمیبینی؟ ماها مردم نیستیم. دمت گرم مشتی. مشگل اینجاست که بعضی ها غرق در فضای مجازی و اینستگرام شدن و با اکانت های فیک همزادپنداری میکنن. ولی بدون مردم عادی علی رغم تمام مشکلات اقتصادی از وطنشون دفاع میکنن و به کسی باج نمیدن
Iran, Islamic Republic of
علی دایی .... برای ملت ما تمام شد .
Iran, Islamic Republic of
پاس گل به دشمن ملت ایران!
Iran, Islamic Republic of
باید از اینها پرسید مردم برای شما کیا هستن دقیقا؟
Iran, Islamic Republic of
دایی گل به خودی زد !
Iran, Islamic Republic of
شرف و ارزش یک قطره خون شهدا در دفاع از خاک و ناموس این کشور، از هزار گل علی دایی بیشتره..
Iran, Islamic Republic of
ای والله خیلی خوب گفتید
Iran, Islamic Republic of
بابا تو دیگه کی هستی برای دنیای دخترت آخرتت رو یکجا فروختی .
Russian Federation
.....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
این مرفهین بی درد ؛ با درد مردم بیگانه اند !!
Iran, Islamic Republic of
دایی یه گل تو جام جهانی نزده برود جام جهانی مسخره ش می‌کنند جام جهانی جای بزرگان است مخصوصا لوتهار ماتئوس خیلی تیکه بارش کرد مراسم قرعه‌کشی
Iran, Islamic Republic of
بدونه . .