جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۱
زاکانی:

فرار از تهران به خاطر مسکن، ظلم است/ نه اجاره‌ها کنترل دارد نه قیمت ملک حد و حصر

سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 818203
شهردار تهران گفت: واقعا امروز کشور و مردم به جهت کمبود مسکن در فشار هستند به هر حال یک نگاهی در کشور حاکم بوده که خیلی علاقه داشت تهران را گران اداره کند.
فرار از تهران به خاطر مسکن، ظلم است/ نه اجاره‌ها کنترل دارد نه قیمت ملک حد و حصر
به گزارش جهان نيوز، زاکانی شهردار تهران در  در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت ۹۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت گفت:واقعا امروز کشور و مردم  به جهت کمبود مسکن در فشار هستند به هر حال یک نگاهی در کشور حاکم بوده که خیلی علاقه داشت تهران را گران اداره کند. در سال ۹۱، ۳۵ میلیون متر مربع در تهران ساخته شده است در سال ۱۴۰۰، ۵ میلیون متر مربع.

وی ادامه داد: ۵۱ درصد در تهران اجاره نشین اند نه اجاره‌ها کنترل دارد نه قیمت ملک حد و حصر دارد. اینکه ۵۱ درصد مردم خانه نداشته باشند و از تهران فرار کنند و حاشیه نشین شود ظلم است. ما الان ۱ میلیون مسکن برای ساکنین تهران کم داریم.

شهردار تهران بیان کرد: مهاجر پذیری استان تهران بالاست. شهر تهران مهاجرتش سال گذشته ۳۴ هزار نفر بوده است و تلاش ما گره گشایی از کار مردم است.

زاکانی بیان کرد: موضوع اشتغال و اقتصاد هم معضل جامعه ماست. مشکلات عدم استقلال اقتصادی در کشور در بعضی از ابعاد ما را محدود می‌کند. اما در حوزه مسکن نیاز به خارج از کشور یک نیاز حداقلی است. مسکن خودش لوکوموتیو حرکت است و موضوعات مختلف را پیرامون خودش فعال می‌کند.

وی افزود: ما از سال قبل با آن نگاه مسئولیت پذیری گفتیم مستقیما می‌توانیم کار سازی کنیم. در این یک سال و دو ماه و سیزده روز که ما کار میکنیم ۵ هزار تخت به گرمخانه‌ها اضافه کردیم.

شهردار تهران گفت: ما از سال گذشته قرارگاه جهادی مسکن را تأسیس کردیم. توجه کردیم که چه ظرفیت‌های در شهر وجود دارد. مدیریت ما مشارکتی است و باید در کنار دیگران کار کنیم. با بخش خصوصی ارتباط برقرار کردیم که سرمایه گذاری کنند.ما ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار داریم و کوچکترین زلزله به ما آسیب می‌زند که باید به نقاط ایمن تبدیل شوند.

وی عنوان کرد: ما دیروز در کمیسیون ماده پنج تصویب کردیم که کارگروهی تشکیل شود و کل زمین‌های مدارس دولتی را ارزیابی کنیم بعد با آموزش پرورش ارتباط برقرار کنیم. عمده این مدارس فرسوده اند نه معلم و نه دانش آموز راضی است.
ارزش افزوده این زمین‌ها بالاست. مثلا در میدان ونک مدرسه داریم در آن جا که دانش آموز نمی‌تواند درس بخواند. از طرفی آنقدر ارزش افزوده زمین بالاست که میتواند ده مجتمع بسازد. باید بررسی شود که هر جای تهران سرانه آموزشی اش چقدر است و به میزان سرانه و با نگاه به آینده آن جا مجتمع سازی کنیم تا معلمان و دانش‌آموزان رفاه داشته باشند؛ لذا ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی و نهادی گذاشتیم.
https://jahannews.com/vdcjyoeotuqev8z.fsfu.html
jahannews.com/vdcjyoeotuqev8z.fsfu.html
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی وضعیت اقتصادی امروز مردم ناشی از تفکر حاکمیت یک دست بر کشور است.
Iran, Islamic Republic of
باشه. مشکلات قبلی چی؟.
United States
چی شد؟ مگه روحانی نبود؟ بله ۸ سال ریاست نکبت.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
هزينه جواز ساخت كه شهر داري ها نجومي شده خودش باعث گراني مسكن شده .
Iran, Islamic Republic of
جناب شهردار انتهای حکیم بلوار خادمین بیش از چند صد خانوار در حال سکونتند و چند صد خانوار نیز در انتظار سکونت لکن دریغ از آسفالت لطفا بازدید بفرمائید مجموعه مروارید شهر دانشگاه تهران و سایرین در خاک زندگی می کنند..
فهیم
Iran, Islamic Republic of
در مجوز دادن ساخت و تجمیع بافت های قدیمی خیلی کوتاهی می کنید.....
مجتبی
United States
ببینید، اول از هر چیز بایستی عدالت اجتماعی بین تهران و شهرستان ها ایجاد شود که از شهرستان مهاجرت مداوم به شهر های دیگر بالاخص تهران اتفاق نیافته. بالاخره میزانی از مهاجرت طبیعی هست ولی نه این صورت. خب نتیجتاً خیلی ها پس از مهاجرت به شهرهای بزرگتر و تهران مجبور میشوند بازگردند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای زاکانی تهران اب ندارد اجازه. ساخت ندهید مشکل درست می شود.