شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

هشدار پلوسی درباره آینده و دموکراسی در آمریکا

دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب: 818039
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در فاصله سه روز تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور، درباره آینده آمریکا و آنچه از آن به عنوان دموکراسی در آمریکا خواند، هشدار داد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سما، ب رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در فاصله سه روز تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور، درباره آینده آمریکا و آنچه از آن به عنوان دموکراسی در آمریکا خواند، هشدار داد.
 
نانسی پلوسی، ضمن ابراز تاسف از حمله به همسرش با اذعان به این که دموکراسی در آمریکا به خطر افتاده است، خطاب به شهروندان آمریکایی تاکید کرد: ما نباید بترسیم و تسلیم شویم بلکه باید شجاع باشیم.

رهبر دموکرات‌ها در ویدئویی که در فیس بوک منتشر شد، تاکید کرد: "این اتفاق موجب شد من به ترس برخی از مردم از آنچه در خارج اتفاق می‌افتد، پی ببرم. این ترس در میان کارکنان مراکز رای گیری به طور خاص و در میان آمریکایی ها، به طور عام احساس می‌شود."

نانسی پلوسی، یک روز پس از مرخص شدن همسرش، پل پلوسی از بیمارستان صحبت می‌کرد.

۲۸ اکتبر، مردی ۴۲ ساله به نام دیوید دپاپ، در نیمه‌های شب، وارد خانه این زوج در سانفرانسیسکو شد و با چکش به آقای پلوسی ۸۲ ساله حمله کرد و حداقل یک ضربه به او وارد کرد. ضارب پس از بازداشت به بازرسان گفت: قصد داشته است دست و پای نانسی پلوسی را هم ببندد و کاسه زانویش را بشکند، اما نانسی پلوسی در زمان حمله در خانه حضور نداشت.

پلوسی گفت: "پیام واضح است، دلایلی برای نگرانی وجود دارد. اما ما نمی‌توانیم و نباید بترسیم بلکه باید شجاع باشیم. "

به فاصله چند روز تا انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، این اتفاق خشونت آمیز، نگرانی‌ها را در مورد اینکه انتشار اطلاعات غلط و اختلافات عمیق سیاسی می‌تواند منجر به اعمال خشونت آمیز در جامعه شود، افزایش داده است.

از زمانی که دونالد ترامپ از پذیرش شکست خود در انتخابات سال ۲۰۲۰ امتناع کرد، ترس از خشونت سیاسی در آمریکا افزایش یافت.

خودداری ترامپ از پذیرش شکست در انتخابات در برابر جو بایدن موجب شد شماری از طرفداران او، ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره یورش ببرند.

مقامات آمریکا بر این باورند که عناصری همچون اختلافات سیاسی، نیروی محرکه حملات و خشونت‌هایی مثل حمله به پل پلوسی هستند.

عامل حمله به پل پلوسی یکی از طرفداران تئوری‌های توطئه است که نظریات شک برانگیز را در مورد موضوعات مختلفی مانند تقلب در انتخابات، واکسن‌های ضدکووید ۱۹، تغییرات آب و هوایی، هولوکاست یا حتی تراجنسیتی‌ها در فضای مجازی منتشر می‌کند.
https://jahannews.com/vdcgw797yak9qz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgw797yak9qz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *