پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

گردن ۱۵ نفر دیگر زیر شمشیر آل‌سعود

سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۷
کد مطلب: 817545
مقامات سعودی حکم اعدام 15 زندانی آزادی بیان را صادر کردند و بدین ترتیب، 53 نفر از جمله 8 نوجوان در معرض خطر اعدام قرار دارند.
گردن ۱۵ نفر دیگر زیر شمشیر آل‌سعود
به گزارش جهان نيوز، روزنامه ایران نوشت: کمتر از یک هفته بعد از صدور حکم اعدام برای 9 فعال شیعه عربستانی، سازمان اروپایی حقوق بشر که اخبار و تحولات این کشور را زیر نظر دارد خبر داد، مقامات عربستانی حکم اعدام 15 شهروند دیگر خود را نیز صادر کرده‌اند. قابل توجه اینکه در فهرست اعلام شده، نام چند کودک نیز دیده می‌‌شود.

به گزارش سایت شبکه خبری العالم، با اعلام اسامی این 15 نفر، شمار فعالان سیاسی که در یک سال اخیر حکم اعدام دریافت کرده‌اند و منتظر اجرای این حکم هستند به 53 نفر می‌‌رسد که بنا بر آمارهایی که سازمان اروپایی سعودی حقوق بشر فاش کرده، 8 نفر از آنان کودک هستند. این سازمان با این حال اعلام کرده، به طور معمول آمارها به طور دقیق به دست آنها نمی‌رسد و اغلب آمارهایی که دریافت می‌‌کنند، کمتر از میزانی است که وجود دارد.

یکی از کسانی که دیروز نام او به‌عنوان یکی از کسانی که حکم اعدام به او داده‌اند منتشر شده است، عبدالله الحویطی است که سازمان ملل اخیراً خواهان آزادی او از حکومت عربستان شده بود. سازمان ملل تأکید کرده بود حکم اعدام الحویطی بر اساس اتهاماتی است که گفته می‌‌شود در دوران کودکی‌اش مرتکب شده است. او متهم شده وقتی 14 ساله بوده دست به سرقت و قتل زده است، اما هیچ مدرکی که نشان دهد این جرایم را مرتکب شده وجود ندارد و وکلای او نیز تأکید کرده‌اند اعترافاتی که از او گرفته شده، زیر شکنجه بوده است. مشابه این نوع اتهامات و اعتراف‌گیری‌ها که در سایر احکام صادر شده مشاهده می‌‌شود، نگرانی کارشناسان را برانگیخته است. آنها در مورد حکم الحویطی تأکید کرده‌اند که دولت عربستان باید با کنار گذاشتن احکامی که بر پایه اعترافات اجباری صادر شده، در مورد اتهاماتی که متوجه این افراد است، بدون اعمال زور و شکنجه تحقیق کند. در همین حال سازمان حقوق بشر عربستان در بیانیه خود با اشاره به اینکه شماری از کسانی که قرار است اعدام شوند زیر 18 سال بوده و کودک محسوب می‌‌شوند، تأکید کرده‌اند: «بر اساس قوانین بین‌المللی صدور حکم اعدام برای این کودکان غیر قانونی است و تخطی از قوانین حقوق بشر محسوب می‌‌شود.» این بیانیه الحویطی را به عنوان یکی از این کودکان مورد اشاره قرار داده و اعلام کرده است این نهاد حقوق بشری پیش‌تر درباره این فرد به مسئولان عربستانی اعلام کرده بوده باید هر چه زودتر اقدامات لازم را برای اطمینان از وضعیت سلامت جسمانی او انجام دهند.
https://jahannews.com/vdchkqn6m23nzmd.tft2.html
jahannews.com/vdchkqn6m23nzmd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرصاد
Iran, Islamic Republic of
سازمان های حقوق بشری ؛ در مورد این گاو شیرده غرب ، کر و کورند !!