يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

رئیس‌جمهور آلمان به کی‌یف رفت

سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 816661
رئیس جمهور آلمان امروز (سه‌شنبه) در سفری اعلام نشده وارد کی‌یف شد. این اولین سفر اشتاین مایر به اوکراین از زمان حمله روسیه در ۲۴ فوریه است.
رئیس‌جمهور آلمان به کی‌یف رفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، فرانک والتر اشتاین مایر رئیس‌جمهور پس از ورودش گفت: "پیام من به اوکراینی‌ها این است که ما نه تنها در کنار شما ایستاده‌ایم بلکه به حمایت اقتصادی، سیاسی و همچنین نظامی اوکراین ادامه خواهیم داد."

اشتاین مایر گفت که پیام او به آلمانی‌ها این بود: "بیایید فراموش نکنیم که این جنگ برای مردم اینجا در اوکراین چه معنایی دارد. چقدر رنج، چقدر ویرانی وجود دارد. مردم اوکراین به ما نیاز دارند."

وی افزود: برای من مهم بود، به ویژه اکنون در این مرحله از حملات هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های کروز و راکت، تا پیام همبستگی به اوکراینی‌ها ارسال شود.

اشتاین مایر گفت مشتاقانه منتظر دیدار با رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی است.

او گفت: پیام من به مردم اوکراین این است: شما می توانید به آلمان تکیه کنید!

اشتاین مایر افزود، علاوه بر حمایت نظامی، سفر او بر کمک به تعمیر زیرساخت های ویران شده مانند شبکه های برق، لوله های آب و سیستم های گرمایشی در سریع ترین زمان ممکن قبل از رسیدن زمستان متمرکز خواهد بود.

قرار بود رئیس‌جمهور آلمان پنجشنبه گذشته به اوکراین برود. اما این سفر به دلیل اوضاع امنیتی متشنج لغو شد،  یکی از مقامات دفتر وی گفت که مقامات امنیتی آلمان و وزارت خارجه به اشتاین مایر توصیه کردند که نرود اما به زودی برنامه ریزی مجدد انجام خواهد شد. با این حال، رهبران دیگر به کی‌یف رفتند. به عنوان مثال، رئیس جمهور سوئیس، ایگنازیو کاسیس، در همان روزی که اشتاین مایر قرار بود در آنجا حضور داشته باشد، از پایتخت اوکراین بازدید کرد.
https://jahannews.com/vdcfvvdcyw6dyva.igiw.html
jahannews.com/vdcfvvdcyw6dyva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *