شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
نیویورک تایمز:

حزب محافظه‌کار، انگلیس را مضحکه جهان کرده است

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 816279
پیتر اوربون تحلیلگر سیاسی انگلیسی نوشت که استعفای لیز تراس، نشان دهنده بحران مزمن حکمرانی در انگلیس است، بحرانی که این کشور را به مضحکه جهانیان تبدیل کرده است.
حزب محافظه‌کار، انگلیس را مضحکه جهان کرده
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، نیویورک تایمز مقاله‌ای از «پیتر اوبورن»، تحلیلگر سیاسی بریتانیایی منتشر کرد که در آن درباره تحولات سیاسی پس از استعفای لیز تراس، نخست وزیر انگلیس صحبت کرد.

اوربون در این مقاله نوشت که انگلیس مضحکه جهان شده و این تنها تقصیر لیز تراس نیست.

وی افزود: تا همین اواخر، حزب محافظه کار می‌توانست ادعا کند که موفق ترین حزب سیاسی در جهان غرب است زیرا که این حزب به ریاست شخصیت‌هایی چون بنجامین دیزرائیلی، وینستون چرچیل و مارگارت تاچر نزدیک به دو قرن بر انگلیس حکومت کرد.

نویسنده بریتانیایی در ادامه نوشت: در آن دوره، حزب محافظه کار، عقل سلیم، متانت مالی و عمل گرایی محتاطانه را حفظ کرده بود، اما الان این حزب تغییر کرده و بی ثباتی ویژگی اصلی آن شده است.

وی با بیان اینکه لیز تراس آخرین نخست وزیر حزب محافظه کار بریتانیا نتوانست بیش از ۴۵ روز دوام بیاورد و کوتاه‌ترین دوره نخست وزیری در بریتانیا را رقم زد، نوشت: برکناری تراس از پست نخست وزیری علاوه بر اینکه عمل بسیار احمقانه‌ای بود، نشان دهنده بحران مزمن حکمرانی در انگلیس است، بحرانی که این کشور را به مضحکه جهانیان تبدیل کرده است.

این تحلیلگر سیاسی در پایان نوشت: حزب محافظه کار لیز تراس را درحالی برای نخست وزیری انتخاب کرد که وی آماده این کار نبود و بنابراین این حزب به طور جمعی باید مسئولیت این بحران بوجوده آمده را بپذیرد.

لیز تراس روز پنجشنبه ۲۰ اکتبر در پی افزایش فشارها برای کناره‌گیری از قدرت، استعفای خود را اعلام کرد. تراس دومین نخست وزیر این کشور پس از بوریس جانسون است که در طول یک سال اخیر از مقام خود کناره گیری می‌کند.

به نظر می‌رسد تراس قربانی برنامه‌های بلند پروازانه اقتصادی و نیز مواضع تند در عرصه سیاست خارجی به ویژه در قبال روسیه شد. ضمن اینکه ایالات متحده به عنوان متحد استراتژیک لندن آشکارا به انتقاد از طرح‌های اقتصادی دولت تراس پرداخته و در این راستا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به صراحت این طرح‌ها را موجب آسیب رساندن به اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهانی دانسته بود.
https://jahannews.com/vdca0inao49n6u1.k5k4.html
jahannews.com/vdca0inao49n6u1.k5k4.html
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *