جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 816212
نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ
اگر به دنبال یادگیری نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ هستید، حتما در ادامه با ما همراه باشید. تا با بهترین روش گریس کاری جک درب پارکینگ آشنا شوید.

پیشنهاد ویژه: برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت جک پارکینگ همین حالا با ما تماس بگیرید. 02155449212 و 09122552119
آدرس وب سایت : www.hamtadoor.com

نحوه کار جک درب پارکینگ چگونه است؟

جک های درب پارکینگ یک مکانیسم منحصر به فرد دارند. نحوه کار جک درب پارکینگ به این گونه است که در سمت چپ یا راست درب گاراژ نصب می شوند. جک درب پارکینگ به میله پیچشی درب متصل می شود تا آن را باز و بسته کند.

این سیستم برای هر نوع درب گاراژ اعم از بالابر عمودی کامل، بالابر استاندارد، درب لولایی و … مناسب است. جک های درب پارکینگ با طراحی خاصی که دارند، به طور باور نکردنی بی صدا هستند و برای پارکینگ هایی که در نزدیکی فضای نشیمن قرار دارند؛ مناسب هستند. مدل‌ های مختلف جک درب پارکینگ می توانند روی درب های بزرگ نیز نصب شوند و به خوبی کار کنند.

با اینکه هزینه این جک ها از مدل های جایگزین آن مثل مدل های تسمه ای یا درب بازکن های زنجیری بیش تر است، اما مزایای زیاد این نوع جک ها باعث شده که هزینه اولیه جبران شود و طرفداران زیادی داشته باشد.

مزایای جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ که در قسمت بالایی درب نصب می شوند، باعث ایجاد فضای بیش تری در پارکینگ شما می شود. ایمنی ای که در این نوع جک ها وجود دارد مثل سنسورهای قوی باعث می شود که با خیال راحت خانه را ترک کنید.

جک های قدیمی پارکینگ از یک کد فرکانس باز کن برای باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده می‌ کنند و این یک کد به راحتی می‌ تواند در دیگر کنترل های از راه دور کپی شده و به عنوان راهی برای ورود به منزل شما مورد استفاده قرار بگیرد. جدید ترین مدل‌ های جک درب پارکینگ؛ مکانیسمی منحصر به فرد دارد که هر بار که درب باز می‌ شود، کدهای متفاوت درب باعث جلوگیری از کپی کردن می شوند.

پیشنهاد ویژه: در کنار جک پارکینگ می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت هر متر مربع کرکره برقی و قیمت پرده برقی همین حالا با ما تماس بگیرید. 02155449212 و 09122552119
آدرس وب سایت : www.hamtadoor.com

نگهداری جک درب پارکینگ

 اهمیت سرویس درب پارکینگ و جک آن، به اندازه سرویس ماشین می باشد. درب پارکینگ مانند موتور ماشین از قطعات متحرک متعددی تشکیل شده است که برای باز کردن و بستن درب پارکینگ شما، به طور ایمن و کارآمد طراحی شده اند.

اگر به درستی نحوه سرویس جک درب پارکینگ انجام شود، عملکرد درب شما مطابق با مشخصات کارخانه به کار خود ادامه می دهد و خطر خرابی و هزینه های تعمیر را تا حد زیادی کاهش می دهد.

توصیه می شود که در ۱۲ ماه اول؛ یک بار پس از نصب و پس از آن هر دو سال یک بار درب گاراژ خود را سرویس کنید.

نحوه سرویس جک درب پارکینگ

در ادامه به توضیح نحوه سرویس جک درب پارکینگ خواهیم پرداخت.

جک درب پارکینگ چه مواقعی نیاز به گریس کاری دارد؟

لازم است هر چند وقت یک‌بار جک درب پارکینگ خود را بررسی کنید تا در صورت نیاز آن را گریس کاری نمایید. جک درب پارکینگ به علت تعدد استفاده از آن و ایجاد اصطکاک بین اجزاء، زیاد دچار خشکی می‌شود. هنگامی که جک دچار خشکی شود، حرکت آن نرم و راحت نبوده و عملکرد آن مختل خواهد شد. این اتفاق در فصل‌های سرد سال بیشتر اتفاق می‌افتد. زیرا دمای هوا به خشک شدن جک پارکینگ سرعت خواهد داد.

خشک شدن قطعات داخلی جک درب پارکینگ چندین نشانه دارد. یکی از آن‌ها، شنیدن صدا‌های عجیب به هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ است. یکی دیگر از نشانه‌های خشک شدن جک، کند شدن آن به هنگام باز یا بسته کردن درب پارکینگ است. به طوری که گویا درب پارکینگ سنگین‌تر از همیشه شده است.

علائم فرا رسیدن زمان روغن کاری جک درب پارکینگی

  • شنیده شدن صداهای غیر معمول از جک پارکینگ
    کند شدن حرکت جک و عدم روان بودن هنگام حرکت
    احساس اینکه درب سنگین‌تر شده است. (چون به سختی حرکت می‌کند.)

    فرا رسیدن فصل زمستان شما می‌توانید با مشاهده‌ی این علائم برای جلوگیری از اصطکاک و خوردگی قطعات جک، با کمک یک کارشناس روغن کاری جک پارکینگ را انجام بدهید.

نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ

همان طور که گفته شد، قطعات داخلی جک درب پارکینگ طی گذشت زمان و در طول استفاده مداوم دچار ساییدگی می‌شوند و از طرفی طول عمر دستگاه را کاهش داده که در این حالت نیاز اساسی به تعمیرات دارند. در این قسمت برای فعالان و کارآموزان بخش سرویس دهی و تعمیرات نحوه روغن کاری جک درب پارکینگ را به صورت مرحله‌ای آموزش داده‌ایم.
  • پاک نمودن تمامی روغن‌های مانده بر سطح جک و تمیز نمودن آن
    توجه به این نکته مهم که روغن کاری بیشتر برای قسمت‌هایی مانند ریل‌ها، غلتک‌ها و فنر‌ها لازم است نه برای همه قسمت‌های جک
    پخش نمودن مقدار مناسبی از روغن در تمامی سطح جک به صورت یکنواخت
    فعال نمودن دستگاه و توزیع روغن با حرکت دادن آن در تمامی نقاط دستگاه

گریس کاری جک درب پارکینگ

بهترین شیوه برای مراقبت از جک درب پارکینگ و سرویس دهی به آن، چک کردن آن به صورت مرتب و در صورت نیاز گریس کاری جک درب پارکینگ است. در ادامه این مقاله در مورد نحوه گریس کاری جک درب پارکینگ آموزش‌های لازم را خواهیم داد.

در اثر استفاده مداوم از جک درب پارکینگ. ایجاد اصطکاک بین قسمت‌های مختلف، جک دچار خشکی شده که موجب می‌شود تا حرکت نرم و راحت بین قسمت‌ها دچار اختلال شده و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند.

بیشترین زمانی که جک‌ها با این مشکل مواجه می‌شوند، فصول سرد سال است که هوای سرد موجب سرعت بخشیدن به خشک شدن جک‌ها می‌شود. شنیدن صدا هنگام باز و بسته شدن درب پارکینگ، کند شدن حرکت درب پارکینگ در مواقع باز و بسته شدن به طوری که سنگینی بر روی درب‌ها احساس می‌شود از جمله عوامل و نشانه‌های خشک شدن قطعات و بخش‌های داخلی جک درب پارکینگ است که نیاز به گریس کاری دارند.

آموزش گریس کاری جک درب پارکینگ

انجام گریس کاری و تعمیر جک درب پارکینگ یک کار کاملاً تخصصی است که نیاز دارد توسط یک شخص ماهر و متخصص در این امر انجام شود. اگر شما هم در دسته تعمیرکاران و افراد علاقه‌مند به یادگیری سرویس و تعمیر جک درب پارکینگ هستید با ما همراه باشید.

مراحل گریس کاری جک درب پارکینگ به صورت زیر انجام می‌شود:
  • جداسازی جک از درب پارکینگ
    جدا نمودن قطعات داخلی و خارجی جک با استفاده از ابزار مخصوص
    تمیز نمودن و پک کردن جک از روغن و گریس‌های قدیمی توسط یک دستمال تمیز
    گرم کردن گریس قبل از استفاده برای داشتن نتیجه بهتر و سرعت بخشیدن به کار
    گریس کاری قطعاتی که در طی حرکت نقش اساسی دارند مانند غلتک‌ها، فنر‌ها و ریل‌ها
    قرار دادن مقدار مناسبی از گریس بر روی سطح کار ( دقت داشته باشید گریس به صورت مستقیم بر روی قطعات ریخته نشود) نصب قطعات داخلی و خارجی بر روی جک و در ادامه
    نصب جک بر روی درب پارکینگ
    باز و بسته نمودن درب پارکینگ چندین مرتبه تا تمامی گریس‌ها بر روی قطعات نفوذ پیدا کند.
نکته قابل اهمیت در تعمیر و روغن کاری جک درب پارکینگ، انتخاب یک روغن با کیفیت و مرغوب است که قبل از انجام هر کاری بهتر است با یک فرد با تجربه در این زمینه مشورت نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.
https://jahannews.com/vdchz-n6i23nzid.tft2.html
jahannews.com/vdchz-n6i23nzid.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *