پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عجیب ترین نتیجه تاریخ جام جهانی

يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۷
کد مطلب: 815573
حذف قهرمان جهان مقابل تیمی گمنام آن قدر غیرقابل تحمل بود که زمان پرواز و مکان فرود هواپیمای حامل بازیکنان اعلام نشد اما عده‌ای از جزییات پرواز خبردار شدند و اتوبوس بازیکنان با گوجه‌ بمباران کردند.
عجیب ترین نتیجه تاریخ جام جهانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از برنا، در بیست و یک دوره گذشته جام جهانی نتایج بسیار عجیبی رقم خورده و تیم های بزرگ جهان در دیدارهایی که هیچ کس انتظار نداشته است مقابل تیم های ضعیف‌تر زانو زده اند اما یکی از شگفت انگیزترین نتایج در ۱۹ جولای ۱۹۶۶ در تاریخ این تورنمنت معتبر ثبت شد؛ جایی که در شهر میدلزبرو تیم فوتبال کره شمالی که برای اولین بار به جام جهانی رسیده بود موفق شد ایتالیا، قهرمان دو دوره جام جهانی را با نتیجه ۱-۰ شکست دهد و ضمن حذف این تیم قدرتمند به مرحله بعد صعود کند.

اما کره شمالی چگونه به این جام رسید و لقب طوفان زرد را به خود اختصاص داد؟ کره‌ای‌ها البته از نوع شمالی آن طی یک بازی پلی آف با نماینده آفریقا به دیدارهای نهایی جام جهانی ۱۹۶۶ انگلیس راه یافتند. کره شمالی در گروه چهارم رقابت ها با شوروی و ایتالیای قدرتمند و شیلی همگروه شد.

کره در دیدار ابتدایی برابر شوروی سابق که لئو یاشین افسانه ای را در اختیار داشت حرفی برای گفتن نداشت و ۳-۰ شکست خورد. اما کره ای ها پس از تساوی ۱-۱ برابر شیلی در دیدار پایانی مرحله گروهی، یک شگفتی بزرگ را در برابر ایتالیا رقم زدند، آنها با نتیجه ۱-۰ و با گل "پاک دو ایک" از سد آتزوریها گذشتند و باعث حذف این تیم شدند.

این برد در حالی به دست آمد که ایتالیا برای صعود نیاز به یک تساوی داشت و کره باید حتما پیروز می شد، اما ایتالیا باخت و حذف شد. برای ایتالیا و مردمش حذف شدن در چنین مرحله ای غیرقابل تحمل بود.

زمان پرواز و مکان فرود هواپیمای حامل بازیکنان ایتالیایی اعلام نشد تا با مردم عصبانی مواجه نشوند. البته عده زیادی از جزییات پرواز سری خبردار شدند و اتوبوس بازیکنان با گوجه های گندیده بمباران شد.

طوفان زرد پس از صعود تاریخی به مرحله یک چهارم نهایی هم غیرقابل مهار بود و در تاریخ ۲۳ جولای ۱۹۶۶ بازیکنان کره شمالی طی ۲۷ دقیقه ابتدایی در مرحله یک چهارم نهایی در ورزشگاه گودیسون پارک با ۳ گل از پرتغال قدرتمند پیش افتادند اما داور دیدار به پرتغالی ها کمک فراوانی کرد و ۴ پنالتی را برای این تیم در جریان بازی گرفت که خود یک رکورد محسوب می شود و تمامی این پنالتی ها توسط اوزه بیو تبدیل به گل شد و همچنین در نهایت پرتغال با به ثمر رساندن یک گل دیگر توسط خوزه آگوستو با نتیجه ۵ بر ۳ از سد طوفان زرد گذشت.

طی ۳۶ سال، کره شمالی موفق ترین تیم آسیایی در جام های جهانی بود تا این که دیگر کره یعنی کره جنوبی در جام جهانی ۲۰۰۲ کره- ژاپن به مقام چهارمی دنیا دست یافت، هرچند اشتباهات بارز داوری در این راه کمک شایانی به آنها کرد.
https://jahannews.com/vdcgun97wak9qn4.rpra.html
jahannews.com/vdcgun97wak9qn4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *