چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

باربری چیست؟

پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 815324

باربری به معنای حمل بار از مکانی مشخص به مکانی دیگر می باشد که می تواند حمل بار و کالا های تجاری، شخصی و موجود زنده باشد. باربری می تواند جاده ای، هوایی، ریلی و یا دریایی و یا چند وجهی باشد.
در کشور ما باربری را معمولا برای حمل و نقل اثاث منزل، خرده بار و عمده بار استفاده می کنند که که در ابعاد بزرگتر می توان آن را به دسته های باربری سبک و سنگین تقسیم کرد. باربری تهران سعادت از جمله قدیمی ترین و معتبر ترین باربری در تهران می باشد که بیش از 75 سال سابقه دارد.

باربری تهران سعادت

شرکت باربری چیست؟

باربری به عنوان شرکت یا موسسه، یک بنگاه اقتصادی است که با داشتن مجوز حمل و نقل از مراجع ذی صلاح و همچنین مجوز صدور بارنامه دولتی، کار حمل و نقل کالا را در کشور انجام می دهد.

باربری کامیون چیست؟

شرکت یا موسسه ای که مجوز حمل و نقل برای خودرو سنگین مانند کامیون را دارد و دارای تعدادی کامیون مانند کامیون تک محور و جفت محور و انواع دیگر کامیون است که به واسطه آن رانندگانی را در اختیار دارد که تایید شده سازمان راهداری و حمل و نقل هستند و این باربری کامیون خدمات حمل و نقل کالا را ارائه می کند. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات باربری کامیون و حمل بار کامیون تهران سعادت است.

باربری کامیون

شرکت باربری تریلی چیست؟

به مانند توضیح بالا، شرکت و یا موسسه ای که دارای مجوز حمل خودرو سنگین مانند تریلی باشد که به واسطه صدور بارنامه دولتی و بیمه حمل کالا، دارای تعدادی از انواع تریلی مانند تریلی کفی، تریلی لبه دار، تریلی چادری یا ترانزیت و انواع دیگر تریلی باشد. در صورتی که نیاز به یک باربری تریلی معتبر و با سابقه دارید می توانید از خدمات شرکت تهران سعادت استفاده کنید.

باربری تریلی

 چگونه می شود از صلاحیت یک باربری مطلع شد؟

هر باربری در کشور باید دارای مجوز حمل و نقل باشد که این مجوز بر اساس مواردی مانند تایید صلاحیت صاحب آن کسب و کار، تعداد خودرو حمل بار ملکی و مکان مشخص دارای متراژ تعیین شده و عدم سو سابقه باشد. می توان با استعلام مجوز حمل بار آن باربری از اداره راهداری، بابت صلاحیت آن باربری مطلع شد و بار خود را با خیال آسوده به آن باربری سپرد.

آیا می شود به باربری های آنلاین اعتماد کرد؟

تا به امروز مجوزی برای کار حمل بار آنلاین و صدور بارنامه الکترونیکی به صورت بین شهری برای شرکت ها صادر نشده است و تمامی آن ها با یک شرکت باربری دارای مجوز همکاری می کنند و مشتری را به شرکت های باربری معرفی می کنند تا از مجوز آن شرکت ها برای حمل بار استفاده نمایند و کمیسیون دریافت کنند. در واقغ شما به آن سایت و اپلیکیشن اطمینان نمی کنید و باید باربری که کار حمل بار شما را انجام می دهد را مورد استعلام قرار دهید.

تعداد صدور بارنامه حمل و نقل جاده ای در کشور چند عدد است؟

بر اساس آمار در سال 99، تعداد 32 میلیون بارنامه ارزش 180 هزار میلیارد تومان در کشور صادر شده که سهم 90 درصدی را در انواع حمل و نقل در کشور دارا است.

چه تعداد وسیله باربری عمومی در کشور وجود دارد؟

در کشور ما حدود 365 هزار دستگاه وسیله نقلیه عمومی باربری وجود دارد که حدود 80 درصد آن سهم ملکی راننده می باشد.

بیمه باربری چیست؟

بیمه باربری نوعی از خدمات بیمه ای است که به واسطه آن شرکت بیمه در مقابل خسارت ناشی از صدمه کلی و جزئی به بار و کالایی که برای آن بیمه نامه بر اساس ارزش کالا و یا ارزش اعلام شده از سوی بیمه گذار صادر شده باشد و این خسارت در جریان حمل صورت گرفته باشد، خسارت وارده را جبران می نماید.

چرا برای حمل بار باید از بارنامه استفاده کرد؟

بارنامه سند حمل کالا در مدت زمانی هست که کالا از مبدا به مقصد می رسد و در ابتدای حمل صادر می شود و در تحویل بار به مقصد از اعتبار ساقط می شود. در بارنامه مواردی مانند زمان حمل، خصوصیات کالا، ابعاد و وزن کالا و مبدا و مقصد حمل و فرستنده و گیرنده نوشته می شود. از موارد دیگر هزینه حمل کالا و شرکت و خودرویی که بار را حمل می کند و همچنین مشخصات راننده در آن ذکر می شود که در صورتی که بارنامه دولتی باشد در سامانه سازمان راهداری ثبت می شود و در صورتی که داخلی باشد توسط شرکت حمل و نقل صادر می گردد.
https://jahannews.com/vdcaumnay49n6e1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaumnay49n6e1.k5k4.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *