جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

پمپ‌بنزین‌های فرانسه تشنه و تشنه‌تر می‌َشوند

يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 814772
با ادامه اعتصاب کارگران در پالایشگاه‌های شرکت‌های بزرگ نفتی فرانسه ابعاد و تبعات این اعتصاب هر چه بیشتر بر بخش توزیع سوخت این کشور تاثیر می‌گذارد.
پمپ‌بنزین‌های فرانسه تشنه و تشنه‌تر می‌َشوند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وزارت انرژی فرانسه اعلام کرد، اعتصابات کارگری در پالایشگاه‌های شرکت‌های بزرگ «توتال انرژیز» و «اکسون موبیل» سبب شده، بیش از یک پنجم پمپ‌های سوخت فرانسه با کمبود سوخت مواجه شوند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «آنی‌یس پانیه-روناشه»، وزیر انرژی فرانسه در بیانیه‌ای گفت: «دولت فرانسه نهایت تلاشش را انجام می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن وضعیت را به حالت عادی برگرداند.»

بر اساس اعلام وزارت انرژی فرانسه، تا ساعت یک بعد از ظهر روز شنبه، 20.7 درصد از جایگاه‌های عرضه سوخت فرانسه در زمینه عرضه دست کم یکی از محصولات خود به مشکل برخورده‌اند در حالی که این آمار برای روز قبل از آن 19 درصد بود.

این وزیر فرانسوی خطاب به کارگران اعتصاب کننده و روسای آنها با لحنی هشدارآمیز گفت: «باید در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌حلی برای این نزاع یافت شود.»

اعتصاب کارگران عضو اتحادیه تجاری «سی.جی.تی» در پالایشگاه‌های متعلق به شرکت توتال انرژیز در اعتراض به دستمزدهایشان فعالیت دست کم دو پالایشگاه و دو تاسیسات ذخیره سوخت این شرکت را مختل ساخته در حالی که دو پالایشگاه شرکت «اکسون موبیل» نیز از 20 سپتامبر گرفتار مشکلی مشابه بوده‌اند.

«کریستوف بشو»، وزیر محیط زیست فرانسه در مصاحبه‌ای با «رادیو فرانس اینفو» گفت، دولت فرانسه قصد ندارد در پاسخ به مشکلاتی که اعتصابات در عرضه سوخت به وجود آورده‌اند دست به اعمال سهمیه‌بندی بنزین یا محدود کردن استفاده از پمپ بنزین‌ها بزند.

بشو در این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا دولت فرانسه قصد اجرای تدابیری ملی را فراتر از ممنوعیت‌های اعمال شده در برخی مناطق بر پر کردن گالن‌ها و ظروف قابل حمل بنزین دارد گفت: «ما هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم.»

او با بیان اینکه به اعتقادش در روزهای آینده با توسل هر چه بیشتر دولت فرانسه به ذخایر استراتژیک، وضعیت بهبود می‌ِیابد، گفت: «ما خواستر آرامش و حس مسئولیت پذیری مردم هستیم.»

به نوشته خبرگزاری رویترز، در مناطق نزدیک به مرز شمالی فرانسه و همین طور مناطق پیرامون پاریس، تعداد پمپ‌بنزین‌های گرفتار به مشکل کمبود سوخت بیشتر از میانگین کشوری بود.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی «مون اسانس»، در روزهای اخیر بیش از 100 هزار کاربر این سایت گزارش کمبود عرضه بنزین در پمپ‌ بنزین‌ها را ثبت کردند و نقشه منتشر شده در این سایت نشان می‌دهد که اکثر پمپ‌بنزین‌های داخل و اطراف شهر پاریس به دلیل اتمام سوخت، فعالیتشان را قطع کرده‌اند.

ژان گالیبر، یک شهروند فرانسوی که شغلش معامله املاک است در حالی که در یک صف 700 متری ورود به یک پمپ بنزین در شهر پاریس به سر می‌ّبرد گفت: «ایستادن در این صف انتظار دست کم یک ساعت و نیم برای شما طول می‌کشد.»

«فرانک شانگ»، یک شهروند دیگر فرانسوی نیز گفت: «وضعیتی که پشت سر من در این صف میبینید بازتاب دهنده وضعیت فرانسه است. ما در حال مبارزه هستیم.»

بر اساس محاسبه رویترز، اعتصابات اخیر در پالایشگاه‌های فرانسه سبب شده مجموع بازدهی تولید پالایشگاه‌های این کشور تا میزان بیش از 60 درصد کاهش یابد.
https://jahannews.com/vdcgut97xak9qu4.rpra.html
jahannews.com/vdcgut97xak9qu4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *