جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چگونه لباس فرم اداری را ست کنیم؟

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 814165
لباس فرم اداری با توجه به نشانگر بودن هویت سازمان و اثرگذاری زیاد بر روی پرسنل و مشتریان اهمیت بالایی دارد. برای ست کردن لباس فرم اداری نیاز است تا پارامتر‌های مختلفی از نظر روانشناسی و استایل‌ هویتی سازمان را در‌نظر بگیریم.

روانشناسی انتخاب رنگ لباس فرم اداری

بدون شک از مهم‌ترین پارامتر‌های انتخاب ست اداری مناسب، توجه به روانشناسی رنگ لباس‌ها است. درصورتی که از روانشناسی صحیح در انتخاب رنگ لباس فرم اداری استفاده شود علاوه بر آراستگی بیشتر باعث افزایش قدرت برند و راندمان بیشتر پرسنل خواهد شد.

در انتخاب رنگ در خرید لباس فرم اداری باید توجه داشت که گروه پرسنلی مورد نظر در چه موقعیتی قرار دارد. اگر پرسنل ارتباط بیشتری با مشتریان دارد نیاز است از طیف‌های رنگی اعتماد بخش استفاده کنید. درصورتی که پرسنل زمان بیشتری را در کنار همکاران خود سپری می‌کند نیاز است تا با استفاده از رنگ‌های انرژیک قدرت تیم خود را افزایش دهید.
 

دو پیشنهاد برای رنگ‌های درون سازمانی و برون سازمانی جهت افزایش عملکرد

  • رنگ آبی: این رنگ جزو کم دردسرترین رنگ‌ها برای انتخاب لباس فرم است. آبی دارای روانشناسی اعتماد و حرفه‌ای بودن است و معمولا تیم‌های فروش که بیشتر با مشتریان در ارتباط‌ هستند استفاده از رنگ آبی آسمانی با ترکیب سرمه ای ترکیب ایده آلی خواهد بود.

    رنگ بنفش: بنفش جزء رنگ‌هایی است که یکی از عوامل تاثیر‌گذاردرافزایش خلاقیت و مهارت حل مسئله است، از ویژگی‌های مفید رنگ بنفش حس آرام‌بخشی آن است. توصیه می‌شود برای پرسنلی که بیشتر در محیط اداری و کار گروهی قرار دارند از رنگ بنفش در ست لباس فرم آن‌ها استفاده کنید.

مفاهیم دیگر رنگ‌ها در روانشناسی رنگ‌ها
  • سفید: صداقت و سادگی
    زرد: خلاقیت و خوش‌بینی
    سبز:‌ اطمینان و صلح
    زرشکی و قهوه‌ای: قدرت و کاریزما

حوزه فعالیت سازمان و برند

یکی از مهم‌ترین موارد در ست کردن لباس فرم اداری و همین‌طور انتخاب رنگ، نوع سازمان و دسته‌بندی فعالیت سازمان است. معمولا برای سازمان‌های دولتی، پیمانکاری و سازمان‌های خدمات عمومی توصیه می‌کنیم از شیوه رسمی پوشش استفاده شود. اما برای سازمان‌های دانش بنیان و علمی معمولا استفاده از پوشش غیر رسمی برای راحتی بیشتر پرسنل، خلاقیت و افزایش همبستگی تیمی توصیه مناسب‌تر است.

استفاده از علائم و رنگ‌های برای تفکیک گروه‌ های درون سازمانی

یکی از روش‌های خلاقانه برای افزایش انسجام درون‌تیمی سازمان‌ها، استفاده از لباس فرم متحدالشکل اما با تغییرات جزئی از نظر رنگ و اشکال برای جداسازی فعالیت گروه‌ها است. با این‌ کار هر گروه مطابق با مسئولیت‌های خود لباس فرم خاص خود را دارد و درون سازمان نیز تعامل بهتری نسبت به سایز گروه‌ها ایجاد خواهد شد. این شیوه مخصوصا برای سازمان‌های بزرگ با تعداد پرسنل زیاد بسیار موثر خواهد بود.
 

قواعد کلی ست کردن لباس اداری

لباس فرم اداری مردانه


 در کت و شلوار لباس اداری مردانه در حالت اداری حتما باید توجه داشت که ترجیحا از کت های دو دکمه و سه دکمه استفاده شود، معمولا کت‌های تک دکمه حالت اسپرت دارند و بیشتر مناسب سازمان‌های دارای پوشش غیر رسمی‌هستند. کت و شلوار‌های تک رنگ انتخاب بهتری نسبت به حالت طرحدار‌ هستند، با توجه به تفاوت سلیقه‌ها برای ایجاد حس خوشایند میان تمام کارکنان و تکراری نشدن طرح‌ها بهتر است طرح کت و شلوار‌ها در حالت ساده و تک رنگ قرار داشته باشند.
استفاده از البسه‌ای که خاصیت چروک شوندگی کمتری دارند، یکی از نکات و قواعد انتخاب لباس فرم اداری مردانه است. طرح‌های مورد استفاده برای لباس‌های اداری در طراحان صنعت با خاصیت مقاوم‌تر نسبت به چروک شدگی باعث افزایش آراستگی در طول مدت کار پرسنل خواهد شد.

لباس فرم اداری زنانه


در انتخاب مدل لباس فرم اداری زنانه می‌توان از ترکیب‌های گوناگونی برای ست کردن استفاده کرد، در سازمان‌های خصوصی استفاده از کت و شلوار بلند زنانه یک انتخاب مدرن خواهد بود، اما در سازمان‌های دولتی و خدمات عمومی معمولا استفاده از مانتو و شلوار پارچه‌ای گزینه بهتری است.

برای ترکیب‌ کت و شلوار زنانه برای پوشش سر می‌توان از روسری‌های مدرن و تک رنگ استفاده کرد و مقنعه برای کت و شلوار زنانه ترکیب مناسبی نخواهد بود.

ست فرم اداری زنانه باید از رنگبندی‌ها به صورت متعادل و مکمل استفاده کرد. برای استفاده از رنگ برند بهتر است این رنگ در روسری و سرپوش خانم‌ها استفاده شود و برای پوشش مانتو و شلوار از ترکیب رنگ‌های خنثی و اداری مانند خاکستری ، سرمه‌ای و مشکی استفاده کرد.

خرید لباس فرم اداری از طراحان دوخت

طراحان دوخت، مرجع انواع البسه اداری همراه با قابلیت سفارشی سازی لباس‌های پرسنلی در تنوع‌های گوناگون صنعتی و اداری آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است. برای خرید لباس کار می‌توانید از وب‌سایت ما استفاده کنید و یا با مراجعه حضوری طرح‌های موجود را بررسی فرمایید. کارشناسان فروش ما به صورت آنلاین و تلفنی پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
https://jahannews.com/vdcce0q4p2bqss8.ala2.html
jahannews.com/vdcce0q4p2bqss8.ala2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *