جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

تشریح اقدامات هلال‌احمر در اربعین ۱۴۰۱

شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 813959
۳۰۰ تن دارو در ایام اربعین به عراق ارسال شد و در ایام ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به درمانگاه‌ها مراجعه کردند.
تشریح اقدامات هلال‌احمر در اربعین ۱۴۰۱
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، پیر حسین کولیوند در نشستی خبری با تشکر از تلاش ها و خدمات اهالی قلم و رسانه برای پوشش خدمات هلال احمر در اربعین گفت: این اقدامات رسانه‌ای ایثارگرایانه بود چرا که رسانه ها با پوشش مناسب اخبار در همه فعالیت های هلال احمر شریک هستند.

وی ادامه داد: با آسیب شناسی ضعف های گذشته در این دوره تلاش کردیم مسئولیت ها به دو بخش امداد و نجات در داخل کشور و امداد و نجات و بهداشت در کشور عراق تقسیم شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آموزش به زائران اربعین تصریح کرد: اولین اقدام ما در این بخش، تألیف کتاب‌هایی برای افزایش آگاهی و اطلاعات مردم بود. کنگره بین المللی برای برگزاری راهپیمایی اربعین برگزار کردیم. در عراق هم یک روز بعد از اربعین کنگره سلامت در اربعین برگزار شد.

وی ادامه داد: همه بیماران بستری شده در عراق در ایام اربعین به کشور برگردانده شده و در حال حاضر هیچ بیمار بستری در بیمارستان‌های عراق نداریم همچنین تمام جانباختگان رابه کشور بازگردانده‌ایم.

وی ادامه داد: حق الزحمه امدادگران برای ۲۴ ساعت شیفت افزایش پیدا کرده و به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین جذب داوطلبان جوانان آغاز شده و افراد می توانند برای این امر به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: ۳۰۰تن دارو برای ایام اربعین به عراق ارسال شد اما سرم را از کشور عراق تهیه کردیم. ما تجربه خوبی به واسطه برگزاری حج درخصوص درمان گرمازدگی داشتیم و از این تجربیات در این ایام استفاده شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال می دادیم که در این ایام با گرمازدگی، وبا، بیماری های گوارشی مواجه شویم اما با فرهنگ سازی که قبل از اربعین انجام شد باعث شد که تعداد بیماران کمتر شده و تعداد جانباختگان نیز کاهش پیدا کنند.

وی در مورد تامین دارو در این ایام نیز گفت: برای اولین بار با کمبود دارو مواجه نشدیم. ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به درمانگاه ها مراجعه کردند و برای اولین بار ۸۰ یونیت دندانپزشکی در ۵ مرکز فعال شد همچنین برای اولین بار درمانگاه درمان زخم پا راه اندازی شد که خدمات بسیار خوبی را به زائران ارائه داد.
https://jahannews.com/vdccp1q4o2bqso8.ala2.html
jahannews.com/vdccp1q4o2bqso8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *